Szilárdan rögzíthető, erős szerkezet. Ha nem tesszük ki pusztító erőknek, hosszú ideig szolgál. Könnyű alumínium ötvözetből készült.
Kicsit esetlen. A kényelem nem erős oldala. Hosszúsága miatt, ha a végénél ragadja meg a bringás, munkába fogja a kormányrudat. Festése nem időtálló. A dugók lehetnének lényegesen jobbak.
Utólag nem tudok számot adni róla, miért is vettem éppen ilyet. Talán azért, mert kell a tuloknak egy tülök. Szarunak szaru: nem volt olcsó, nem volt szép, fogása elsőre éppen úgy nem tűnt kényelmesnek, mint másodjára. Ráadásul fura darabbal akadtam össze. A csomagoláson ott díszelgett a márkajelzés, a szarvakon azonban nem volt semmiféle jelölés. Még furcsább, hogy kormányrúdba való dugókat is kaptam hozzá. (Lehet, hogy rosszul tudom: mostanában mintha nem járna hozzá.)
Kör keresztmetszetű, vékony falú, erős, nagyjából 120 mm hosszú hajlított alumínium cső. Különösebben félteni nem kell, rendeltetésszerű használat esetén nem hajlik, nem reped, nem törik. A kormányrúd végére szerelhető, ami sziklaszilárd rögzítést tesz lehetővé. A menetek kitartanak, a rögzítő csavarok erősek: vigyázni kell a meghúzásukkal, mert például alumínium kormányrudat meg lehet így nyomorítani. Egyszer kell a csavarokat megszorítani, soha ki nem lazulnak. Ha nem kenjük be őket jó minőségű, időtálló zsírral, a galvanikus korrózió egybe is forrasztja a csavart menetével.
Sajnos a bilincses rögzítés csökkenti a kormányrúd hasznos hosszát. Elképzelhető, hogy ezzel kapcsolatban át kell rendezni a rúdon sorakozó szerelvényeket. Nekem elsősorban a markolattal kellett vesződnöm, mert nem akartam odébb tolni a fék-váltó karokat. Nem is nagyon tehettem volna: a hajlított kormányrúdon kevés a hely karoknak, csengőnek stb.
Ami a festését illeti, kifogástalan, mégis vigyázni kell rá, mert nem bír ki minden megpróbáltatást. Kopik is, de ez ellen nemigen lehet védekezni. Idővel előtűnik a fém azokon a helyeken, ahol legtöbbet időzik a kezem. A kesztyű jócskán hozzájárul a koptatásához, de csiszolódik anélkül is.
Hej, dugó, dugó, kormányvégdugó, úgy igazán semmire sem jó! Egy időben a szörpös üvegeket dugaszolták ilyenekkel, de úgy látszik jó volt a dugótermés, szabadulni akartak a fölöslegtől. Gyerekkorom háromkerekűjéhez, háromnegyed colos cső lezárására valók. A kormányszarvak végébe illesztett dugó legalább megfelelő méretű, de… Megint csak pendelyes koromra kell hivatkoznom, és a dugós puskára.
Úgy hittem, túllőttem a célon, amikor ilyen hosszú kormányszarvat választottam. A hajlítás miatt azonban a cső hasznos hossza nemigen több 80 milliméternél. Nekem bizony kevés. Nem tudom azt mondani, hogy kényelmetlen, de azt sem, hogy kényelmes. Nagyobb baj, hogy a vékonyka csövet (25 mm átmérőjű) nem tudom a lapát kezemmel jól megragadni, ráadásul a sima felület nem tapad igazán jól, még kesztyűben sem. Úgy hiszem a vaskosabb, érdes felületű kormányszarv jobb fogást kínál. Hogy a hajlított cső jobb-e, mint az egyenes? Talán annyiban, hogy a befelé kunkorodó szakasz megakasztja a lecsúszni készülő kezet.
Elsősorban túrázóknak: előredőlve szél ellenében kerekezni, emelkedőn belekapaszkodni, hosszabb úton fogást váltogatni. Rövidebb utakra, városi bringára, sportoláshoz stb. kurtább, csinosabb tülköt ajánlok.