Shimano Deore középrész

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 4.000 Ft

HASONLÓ középrész TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Zoltán-san avatar
24 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 Olcsó, finoman fut.

Hátrány

 Rövid élettartam a beépített csapágyaktól elvárhatóhoz képest.

Tapasztalat

 Kb. 7500 km (1 év) használat után a baloldali csapágy kotyogósra kopott. Már sajnos hónapokkal korábban is voltak vészjósló előjelek, amikor időnként kicsit nehezen indult meg a hajtókar. Szétszedés után rögtön kiderült a probléma oka: a csapágy telement kosszal, amely azt tönkretette. Összesen két komolyabb esőt kaptam és viszonylag gyakran jártam vele földúton. Az épen maradt jobboldali csapágy teljesen tiszta maradt belül. Szerintem a beépített egysoros mélyhornyú, egyoldalon tömítéssel bíró csapágyakkal semmi gond nincs, viszont a külső tömítés lehetne jobb is, ugyanis ennek megbízhatóságán múlik hogy a csapágy meddig bírja.

 

Update: 2015-03-31:

 

Mivel a csapágyházat nem dobtam ki és sikerült egyik véleményírónk segítségével (külön köszönet neki) beszerezni olcsón egy Enduro csapágyszettet, ezért úgy döntöttem hogy az előző sikertelen kísérlet ellenére megpróbálkozom ezekkel. Nem volt teljesen problémamentes a beszerelés, mivel ezt a csapágyat is 7mm-es gyűrűszélességgel gyártják, de a csapágyház igazából 6mm-es gyűrűszélességhez lett kitalálva. A csapágy belső átmérője pontosan megegyezik a csőtengelyével és egyaránt jár hozzá a 37 és a 41mm átmérőjű tömítőgyűrű szett. A csapágy beszerelése előtt a régi csapággyal egy kicsit tágítottam főleg a baloldali csapágyházon azért hogy kicsit 100 C fölé melegítve kiessen magától a csapágy elkerülvén a túl szoros illesztést. ennek ill. a megnövelt (C3 vagy ahhoz hasonló megnövelt csapágyhézag) csapágyhézagnak köszönhetően beszerelés után is volt egy minimális oldalirányú lötyögése a belső gyűrűnek. Magát az új csapágyat hidegen préseltem bele a házba.

Ha a leírás szerint rakom fel a tömítőgyűrűt, akkor a gumiharang amely valójában tömít teljesen hatástalan a nem eléggé mély (7,6mm) csapágyháznak köszönhetően, ezért miután jól bezsíroztam a csapágyat, fordítva raktam fel azért hogy a gumiharang beérjen a csapágyházba.  

A nagymennyíségű zsír arra is jó hogy kihajlásra kényszerítse a harangot amikor a csapágyat megfeszítve a felesleges zsírt kipréseli annak szélein (ezt még később nagyítóval is ellenőrzöm). Ami a lényeg hogy tegnap megvolt az összeszerelés és a próbaút is. Lötyögés egyáltalán nem érezhető és az összeszerelés is könnyen ment. Tapasztalataimat később még megírom.

 

Update 2015-11-01:

 

Most már több mint 5000 km-nyi tapasztalatom van és a csapágyak olyanok mintha újak lennének. Gyakorlatilag hangtalanul, lötyögésmentesen forognak. Olyannyira könnyen forognak hogy a hajtómű legkisebb kiegyensúlyozatlansága esetén is magától megindul a hajtókar és beáll az egyensúlyi állapotba. A külső tömítések csak minimális mennyiségű koszt engedtek be (kicsit koszos volt a zsír), egyébként belülről több koszt szedett össze. Eddigiek alapján megbízhatónak tűnik a cucc.

 

Update 2016-07-28:

 

Túl vagyok a 10000 km-en és lényegében csak ismételni tudom önmagam, azaz tökéletesen működik a csapágy. Kb. másfél hónappal ezelőtt kaptam egy kb. másfél óráig tartó intenzív esőt, de csak minimális mennyiségű víz volt a váz belsejében és kívülről is csak nyomokban jutott be a víz. De ha már egyszer szétszedtem akkor kicsit ki is pucoltam és újra kentem a meneteket és a tömítéseket. Egy szó mint száz most már biztos hogy jobb ár / teljesítmény értéket mutat, mint amit az eredeti Deore középcsapágynál tapasztaltam.

 

 

Erre ajánlom

 Túrázgatásra szerintem alkalmas, de célszerű gyakran ellenőrizni. Azonnali cserét javaslok ha hosszabb állás után a hajtókar kézzel viszonylag nehezebben indul meg illetve ha elkezd kotyogni.

Most SAINT-ot használok, de még nem írnék róla véleményt (1500 km-t használtam eddig)

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Shimano Deore középrész
Maga a csapágyszett
Shimano Deore középrész
Összeszerelési rajz
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fábián Dániel avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • nagyon finom működés
  • jól tömít a Shimano Deore
  • könnyű 
  • szétszedhető így ha az egyik csésze tönkremegy nem kell mindkettő cserélni
Hátrány
  • csapágy elég hamar tönkremegy, már kétszer kellett cserélnem a középrészt a műanyag perselyek miatt 
  • szerelése speciális szerszámot igényel amit már 1500 Ft -tól be lehet szerezni (aki szerszámot vásárol annak ajánlani tudom a icetoolz szerszámot.
Erre ajánlom

xc

 

Ennyiért vettem
18500
Csatolt képek
Shimano Deore  2010 középrész
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bacu avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- finom futás

- tömítés rendben van

- erős

- pár hónapja használom, egyelőre még nem kotyog :) (remélem nem is fog még sokáig)

 

Hátrány

- hozzávaló szerszámok nélkül senki ne szerelgesse

Erre ajánlom

XT cuccokkal felszerelt bringával együtt élménybringázásra :)

Csatolt képek
Shimano Deore  2010 középrész
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Beken avatar
61 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Finom a futása,sarat, vizet tökéletesen kizárja. Az ára tükrözi a minőségét. 

Hátrány

Egy év és 4000Km használat után az egyik oldali csapágy elkezdett morgós hangot hallatni. Erre csak akkor derült fény, mikor levettem a láncot. Addig nem hallottam.

Ennyiért vettem
3790Ft
Csatolt képek
Shimano Deore  2009 középrész
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cozmo avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Szép és jó. Jól forog. Nem könnyen megy bele a trutyi

Hátrány

Nem tudok mondani. Talán hogy saját kiszedő szerszám nélkül felejtsd el a szerelését!

Tapasztalat

Shimano Deore `08 FC-M532 hez kaptam szettben. Az árra azért 4 répa mert a szett maga drága volt számomra, bár ez szubjektív. A lényeg hogy egyszerüen imádom. Alsókategóriás (shimano) négyszögtengelyes hajtókarom után verhetetlen. Már vagy két éve nyüstölöm. Mostanában sokat DH-zom vele és semmi gondja!

Erre ajánlom

bármire jó lehet, talán keményebb DH nem biztos hogy jó neki.

Ennyiért vettem
szettben
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 középrész
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
csapágyazás:

2 db nagyméretű zárt golyóscsapágy


 
méretek (mm):

Angol menet: 73/68


tömeg:

93


 
ház anyaga:

Alumíniumötvözet


 
további információk:
  • BB-MT500-PA
  • SM-BB52

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore középrész kattog, mi baja lehet?
24 válasz
utolsó: 2019. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore termékkel kapcsolatban: