Shimano Saint középrész

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 8.300 Ft

HASONLÓ középrész TERMÉKEK




Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, csendesen és finoman forog ez a Shimano középrész.

Hátrány

Talán az ára, de egyenlőre ennyi.

Tapasztalat

Már több mint 15000! km van benne és még mindig olyan a Shimano Saint mintha új lenne. Szinte hangtalanul forog (beszerelt állapotban is!). A csapágy illesztése annyira precíz hogy újkorában egy kicsit nehéz volt a hajtóművet a helyére tenni, ezért egy olyan csapágyleszedőt ajánlanék hozzá amellyel a hajtótengely befűzése után is lehet lazítani / húzni a csapágyon elkerülvén az esetleges helyreütögetést. Ezzel a csapággyal volt már alkalmam szakadó esőben tekerni, de az meg sem kottyant neki.

Ha majd cserére kerül a sor megírom hogy hány kilométer ment bele.

Update 2013-06-17:

Már közel járok a 21000 km-hez, de eddig úgy tűnik hogy ez a Saint csapágy egyszerűen tudomást sem vesz róla annak ellenére hogy az idén télen sok hólét kapott. A tegnapi ellenőrzésnél az egyik csapágyat kicsit nehezen lehetett kiszedni, de egy kis menettisztításon és zsírzáson kívül mást nem kellett vele csinálni.

Update 2013-10-15:

Kb. megvan a 25000 km: nem kotyog, nem szorul csak szép csendben és finoman forog. 30000-nél újra írok, ha kibírja addig.

2014-05-31:

Ma megvolt a 30000 km-es ellenőrzés. Úgy néz ki hogy a baloldali csapágy fogja megadni magát, mivel kiszerelt állapotban kézi forgatásnál jól érezhető hogy nem fut simán és hangja is van. Szeretném megjegyezni hogy ezt beszerelt állapotban egyáltalán nem lehetett észrevenni. Egyenlőre még nem cserélem ki. Vagy megpróbálom kimosni, vagy addig hajtom amíg már csak a csere segít és írok majd egy szívhez szóló gyászjelentést.

Update 2014-09-01:

Valamivel több mint 34000 km-nél mivel már radiálisan is érezhető volt a csapágy lötyögése (csak kiszerelve kézzel!) úgy döntöttem hogy az előző csapágy tuningolt (két oldalon tömített SKF csapágyakat építettem be + 2db 1,5mm-es hézagolóra is szűkség volt, mivel a csapágynak 1mm-rel nagyobb a gyűrűszélessége) változatát szereltem be amely benn is marad legalább jövő tavaszig. Azt már elsőre elmondhatom hogy a jobboldali 1db gyári műanyag és 1db 1,5mm-es alumínium hézagolóval pontosan eltaláltam a láncvonalat, sőt még a régi tömítéseket is fel tudtam használni tehát: "a puding elkészült, mostantól jöhet az evés".

Update 2014-09-06:

Kicsit tüzetesebben megvizsgáltam a most lecserélt csapágyat. Úgy néz ki hogy nem a por hatolt be hanem a felfröcskölő víz, amely valószínűleg némi növényi származékot is tartalmazhatott. A futófelületen és a golyókon barnás lerakódások láthatók melyek az évek során behatoló növényi származékoktól keletkezhettek. Ezeket sehogy sem bírtam eddig kimosni. Még az is lehet hogy a futófelületek és a golyók viszonylag épek maradtak. Akkor kezdtem erre gyanakodni amikor kimosás után egyszerűen beállt a csapágy, de egy kis olajjal ha nem is simán de forog. Még brigéciollal próbálkozom hátha.

2014-09-07:

A tömény brigéciol 2000 több mint egyórás áztatás után, amennyire a nagyító alatt meg lehetett állapítani, kiszedte a lerakódásokat. Az a minimális, de már érezhető lötyögés most már biztos hogy nem magától a csapágytól származott, inkább a műanyag betétektől melyek a 24-es csőtengelyt perselyezik fel a szabványos 25mm-re. Tökéletesen most sem fut, de tartaléknak talán még jó lesz. Sajnos úgy tűnik hogy a külső gyűrű gyárilag túl szoros illesztése is megtette a hatását csak amíg új volt a tökéletesen megmunkált golyók és futófelületek miatt ez nem volt észrevehető.

Ezek után az sem biztos hogy a jelenlegi tuningolt csapágy tovább fogja bírni, mivel ebben az esetben fel kellett alaposan melegíteni a csapágyházat azért hogy az új csapágyat be lehessen ütni. Még ha be is válik nálam arra nincs garancia hogy másnál is működni fog.

A lényeg azonban nem változott: Ez volt az eddigi legjobb integrált csapágyam!!!!

2015-02-04:

Ami a tuningolt csapágyat illeti: 3600km után máris jelentkeztek az első problémák. Ellenőrzésnél a baloldali csapágy egyszerűen szorult, de még lehetett forgatni kézzel, leszedtem a porvédőt és kosznak nem találtam nyomát, mivel volt benne bőven zsír így óvatosan egy fogpiszkálóval egy kevés zsírt juttattam futófelületekre és némi próbálkozás után már könnyen forgott ha nem is tökéletesen simán. Sajnos úgy néz ki hogy a külső gyűrű előírtnál szorosabb illesztése miatt gyakorlatilag nincs csapágyhézag, így a kenőanyag ki tud szorulni a futófelületről. Én még anno tanultam egy ökölszabályt hogy akkor jó az illesztés ha a gyűrűszélesség 1/3-ig kézzel be lehet nyomni a csapágyat a fészekbe. Szóval a gyártók biztosra mentek a javíthatatlanságot illetően, sikeresen. Visszarakom és majd meglátjuk.

2015-02-13:

Az a tény hogy már most írok a tuningolt csapágyról nem sok jót jelent: Nem is használtam és egyszerűen újra szorul. Egyenlőre hagyom a fenébe az egészet.

2015-03-11:

Miután befürödtem a tuningolt csapággyal egyenlőre visszaraktam a régit, mivel azon kívül hogy egy kicsit kopott a műanyag persely, ill. nem forog túl simán (csak a hajtóművet kiszedve és kézzel forgatva érezhető a nem túl sima járás!) más baja nincs. A tömítettség még egyenlőre nyitott kérdés, de majd kiderül a vallatásnál. Még kb. 330km és megvan a 35000.

Erre ajánlom

Eddigiek alapján azoknak, akik sokat kerékpároznak és egy tartós darabra vágynak.

Ennyiért vettem
9000
46 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
csapágyazás:

2 db nagyméretű zárt golyóscsapágy


 
tengely:

Hollowtech II


 
ház anyaga:

Alumíniumötvözet


 
további információk:

Típusszám:

  • SM-BB80
  • SM-BB71-41A
  • SM-BB71-41C

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Saint mire?
7 válasz
utolsó: 2016. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Saint termékkel kapcsolatban: