Először az újságban olvastam erről a gumiról és a különleges tapadásáról ,de a leírás alján találálható ár már akkor is megrémisztett. Nem sokkal később, a jbike kerékpárüzletben saját kezemben vizsgálhattam a gumikat és végül Szívós úr biztatására kiforgattam a zsebeimet és a pénztárcámat, hogy ezekkel a gumikkal indulhassak az Osztrák hegyekbe.
Most, valamivel több,mint két év használat után azt mondom,hogy megvagyok elégedve a vásárolt termékkel. Az első gumi szinte még teljesen ép, itt-ott még egy-két öntési "szőrszál" is megtalálható rajta. A hátsó gumiról már elkezdtek leszakadozni,legömbölyödni a bütykök köszönhetően annak,hogy a hátsó féket sokkal sűrűbben használom és a kerékpáromon még nincsen fékfüggetlen rugózi rendszer.
Frissen felrakva annyira tapadt,hogy a betonon lévő kisebb kavicsokat úgy szedte fel,mintha ragasztóval lenne bekenve az egész. Schladmingba még szinte használatlan,"szőrős" gumikkal érkeztem. Három napig gyűrtük a DH pályát és megállapítottam,hogy kegyetlenül tapad a kanyarokban, a múrvás és a sziklás,földes terepen egyaránt. Féltem,hogy a puha összetétel miatt egy hét alatt elkopik teljesen a gumi,de a hét közepére már elmúlt ez a félelmem. A következő 2 napot a Wagrain-i bikepark-ban töltöttük,ahol sajnos elkapott minket az eső, így sikerült saras körülmények közt is próbára tennem, mert sárgumira sajnos már nem volt pénzem ilyen árú gumi mellett. Az enyhén saras talajjal jól elboldogul,nem gyűjti fel vastagon,hanem viszonylag hamar ledobja magáról a trutyit. Szerencsére nem esett annyi eső,hogy tengelyig gázoljunk benne,mint az előző években, így nem is lett volna indokolt a foltokban száraz pályára a sárgumi.
Még nem volt szerencsém kimondott sárgumival menni,így nincs igazán alapom az összehasonlításhoz,de hiszem,hogyha a kaiser ilyen jól remekelt a változó körülmények közt,akkor a kimondottan sárhoz való változata sem lehet csalódás rossz idő esetén.
A bikepark fából épített north shore elemein is kiváló volt a tapadás,míg az eső át nem áztatta őket,mert utána már életveszélyesen csúszot rajtuk az összes gumi. A fák gyökereivel is hasonlóak voltak a tapasztalataim, bár azok kisebb felületük miatt kevésbé voltak zavaróak.
Itthon a mátrában tettem próbára a gumikat. Egy alkalommal fel is tekertünk több kevesebb sikerrel Kékestetőre, amelyben a gumik jelentős súlya és a tapadással járó gördülési ellenállás sem volt a segítségemre,de ez végtére is egy DH gumi,így ezt nem írhatjuk a rovására. Ennek ellenére a közel 18 kg-s gépemmel is sikerült a táv nagyobb részét tekerve megtenni.
Lefelémenetben november lévén hóban, latyakban és a lehullott falevelekkel teli terepen sikerült a gumi határait feszegetni. Helyenként csúszkált,de nagyobbrészt irányítható volt még ilyen körülmények közt is.
Tavaly az olasz Livigno-ban sikerült 6 napon át kínozni a gumikat. A terep itt is változatos volt. Múrvás talaj kisebb sziklákkal, épített fa elemek, letörések, erdős,gyökeres szakaszok voltak terítéken. Átlagban 1,1 és 1,3 bar közötti nyomáson használtam a gumit,amit a brutális oldalfalnak köszönhetően remekül viselt. Defektet csak egy alkalommal szereztem,de ott is a már korábban ragasztott belső foltja engedett el a nagy terhelés hatására. Az oldalfal olyan merev volt,hogy a kanyarok előtt nem is voltam biztos benne,hogy defektem van.
Összességében nagyon bevált a gumi és megfelelően tartósnak érzem. Az én használatom mellett szerintem még egy szezont kibír a garnítúra,míg vészesen le nem kopik a minta. Utána sajnos megint mélyen a zsebembe nyúlhatok, kivéve,ha imáim meghallgatásra találnak és vagy a pénztárcám vastagodik vagy a continentál kedveskedik a vevőknek kedvezőbb árral vagy kettőt fizet 3 at kap akciókkal. :)