Kellys Grippen külső gumi

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem számít a név – Grippen vagy Klaw –, lényegében ugyanarról a gumiról van szó. Olcsó és jó: feltétlenül megéri az árát. Meglehetősen tartós. Nagyon jó kapaszkodó képességgel dicsekedhet ez a Kellys, avagy Kenda külső gumi. Különösen jól teljesít a hegyvidéken, tömörebb talajokon, köves, sáros erdei ösvényeken. A szennyeződéseket hamar lerázza, felülete aránylag könnyen megtisztul.

Hátrány

Ha nincs mibe kapaszkodnia, a Grippen (avagy Klaw) is csődöt mond. Feneketlen posványban elmerül, szappanszerűen kenődő iszapon csúszkál. Laza talajokon is hajlamos rakoncátlankodni. Futóhomokon rövid úton elakad. Aszfalton, keményre döngölt talajokon nem várhatunk tőle kiemelkedő teljesítményt. Ezeket a gyengeségeket elnézhetjük neki, hiszen ellenlábasai sem nyújtanak többet. Nagyobb baj, hogy nálunk csak elvétve kapható: talán már nem is gyártják.

Tapasztalat

Elődje a Kenda Klaw XT néven híressé lett cross country köpeny. A Kellys Grippen néven forgalmazott gumit szintén a Kenda gyártja. A köpeny anyaga, a futófelület mintázata stb. azonos, a Kellys azonban az első kerékre eltérő mintájú köpenyt is kínál Flash néven. A Kellys köpenyek több változatban léteznek: defekt elleni védelemmel (Skinwall), illetve tábornoki nadrághoz illő, látványos vörös csíkkal az oldalukon (Red Line). Valamennyi köpeny szélessége 2,10 hüvelyk (a Klaw oldalán azonban – nem tudni miért – 1,95 díszeleg). A defektvédelem nélküli köpenyek tömege 600–610 gramm, a Skinwall változatoké 670–680 gramm körüli.

Nekem eredeti, minden cicomát nélkülöző Klaw köpenyek jutottak: ezt szerelték mindkét kerékre. A futófelületről első pillantásra kiderül: olyan terepjáró gumiról van itt szó, melynek országúton is helyt kell állnia. A koronán kígyóbőrre emlékeztető mintázat fut körbe, melyet keresztirányú bordák és páros bütykök szakítanak meg felváltva. A vállon alacsonyabb, keresztirányú, valamint ferdén futó bordácskák sorakoznak. Az egyes elemek között tágas csatornák biztosítják a felület tisztulását. A mintázat jellegéből adódóan a köpeny elsősorban a hátsó kerékre való, bár tapasztalatom szerint nem hátrányos (igaz, haszna sem sok), hogy az első keréken is ilyen van.

A köpeny terepjáró sajátságai nagyon jók, kapaszkodó képessége átlagon felüli. Minden időben, minden helyzetben boldogul, ha meg tud fogódzni valamiben. Oldalirányban is eléggé jól tart, meredek lejtő oldalán, illetve süppedős talajon azonban, mint a legtöbb vetélytársa, hajlamos a lecsúszásra, illetve a kacsázásra. A legrosszabb talajokon szinte kezelhetetlen (részletesebben lásd: Hátrány).

Az aszfalt és a keményre döngölt talaj nem a Grippen (Klaw) terepe, ennek ellenére, a viszonylag keskeny korona miatt, jól gurul ilyen körülmények között is, és tapadására, úttartására sem lehet panasz. A futófelület, a bordás-bütykös felszín miatt, eléggé hangos. Komolyabb sebességet nehéz vele elérni, 13–20 km/h között lehet kényelmesen tekerni.

Gördülési ellenállását, terepjáró képességét a tömlőnyomás változtatásával jelentősen befolyásolni lehet. Szilárd felületen érdemes az ajánlott felső határig (4,5 bar) elmenni, míg laza talajon a kisebb (3,5 bar körüli) nyomás megfelelő. Nagy nyomáson nem ráz annyira, mint gondolnánk, puhára fújt belsővel ellenben fölöttébb nehéz hajtani.

Tartósságára, defektállóságára nem lehet panaszom, és a súlyát is elfogadhatónak tartom. Anyaga kellően erős, rugalmas, repedezésre alig hajlamos. A futófelület egy év után nagyjából félig kopott el: aszfalton többet, terepen kevesebbet gurultam ez idő alatt. Imitt-amott üvegdarabkák stb. által okozott apró vágások is előfordulnak. Két defektet gyűjtöttem be eddig: elsőnek, hátsónak egyformán jutott.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-06-14, 19:29)
Alaposabban utánajártam: a Kenda Klaw XT köpenynek is van első kerékre való változata (Klaw Front, K881). Koronáján nincsen kígyóbőrre emlékeztető mintázat, keresztirányú bordák helyett pedig ék alakú bordácskákat visel. Az első kerék ilyen köpennyel bizonyára jobban gördül, és könnyebben irányítható. A mondottak fényében úgy gondolom, nem szerencsés mindkét kerékre a hátsóra való köpenyt szerelni, márpedig az én gépem esetében ez történt.
Újabb tapasztalatok birtokában is csak azt mondhatom: a legjobbak közül való ez a soknevű köpeny. Terepen, a legszörnyűbb talajok kivételével, sohasem fog cserben hagyni. Iszapban, futóhomokon stb. is elmenne, ahhoz azonban nem elég széles. Aki többet hajt aszfaltozott úton, mint terepen, annak sajnos nem jó választás.

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2011-06-23, 14:22)

Nyár végén felcseréltem a köpenyeket: az első került hátulra, a hátsó pedig előre. A futófelület mintegy kétharmada fogyott elöl, megközelítőleg háromnegyede hátul. A belső oldalon szemlézve imitt-amott a kordszálak töredezését tapasztaltam, furcsa mód inkább az első keréken szolgálatot teljesítő köpenyen. Intő jel az ilyesmi, előrevetíti a gumi közeli halálát. November végén aztán egy kicsiny területen olyan mértékűvé vált a kordszálak töredezése, hogy a gumi szemmel láthatóan meggyengült, tovább nemigen lehetett halogatni a cserét. Mindkét köpenyt lecseréltem, annak ellenére, hogy az egyik (amelyik korábban a hátsó keréken szolgált) még gurulhatott volna.

Valamivel több mint egy évig használtam ezeket a köpenyeket. Mindösszesen 6569 kilométert hajtottam velük, és csupán 7 (szúrt) defektet kaptam ez idő alatt, vagyis körülbelül egyet, 1000 kilométerenként.

Többet jártam velük aszfalton, mint terepen, ami bizonyosan nem tett jót nekik, hiszen elsősorban terepre szánták őket. Volt részük zötykölődésben, kátyúkban, üvegcserepekben; aszfaltpuhító melegben és dermesztő hidegben. Terepen is keményen meg kellett dolgozniuk: homokban, porban, sárban tapodtak eleget. Minden körülmények között helytálltak, panaszom nem lehet rájuk.

A búcsú fájdalmas, a jövő azonban biztató. A Kenda újra gyártani kezdte ezeket a Klaw külsőket. (A Grippen-ről nincsen hír.) Nem változtatott rajtuk semmit, ami egyrészt jó, mert tudni lehet, mire számíthatunk, másrészt rossz, mert rájuk fért volna némi korszerűsítés. Egyelőre csak külföldön kapható a Kenda K881 Front (első kerékre), illetve a Kenda K891 Rear (hátsó kerékre), de alighanem nálunk is megjelenik majd.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2011-11-29, 17:15)
A történet nem ért véget: a megmentett külső gumit továbbadtam. Új gazdáját szolgálva további 2000 kilométert gurult. A új tulajdonos ifjú ember, erőteljesebben nyüstöli a bringát, illetve a köpenyeket, mint jómagam. Ennek ellenére a hátsó kerékre szerelt Klaw tartja magát, egyelőre nem vonul nyugdíjba, futófelülete sem fogyott el egészen. Ezek után még inkább sajnálom, hogy meg kellett válnom tőle, illetve sajnálom a párját, hogy idő előtt elhalálozott.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2012-09-23: 17:12)
Igyekszem nyomon követni a gumi életútját, ami immár – sajnos – a végéhez közeledik. Összesen kb. 10500 kilométert gurult; új gazdájánál durván négyezret, mégpedig hátsó keréken, és szinte csak aszfalton. Az új tulajdonos összesen 5 szúrt defektet szedett össze, egyet az ellenség keze által (szándékos rongálás).
A minap volt alkalmam szemügyre venni a gumit. A koronán a bütykök és bordák már csak nyomokban vannak meg. A váll bütykei ellenben tartják magukat. Aszfalton, döngölt földúton, ha nem hősködik az ember, még így is lehet a köpennyel kerekezni. Természetesen csak addig, míg ki nem bukkan a futófelületen a szövetváz.
Kenda Klaw XT köpenyekhez idehaza nemigen lehet hozzájutni. Olcsóbb bicajokra gyakorta szerelnek ilyen külső gumit (elöl-hátul K891 Rear), kereskedelmi forgalomba azonban külön csak elvétve kerül. Az első kerékre való K881 Front még ennél is ritkább. A Kellys Grippen és Flash ellenben rendeléssel elérhető.
Ezek után is bátran merem ajánlani ezt a köpenyt. Elsősorban terepre való. Túrázáshoz, városi közlekedéshez – ha van választási lehetőségünk – ne ezt szereljük fel. Télen, havas útviszonyok közepette azonban aszfalton is jó teljesítményt várhatunk tőle.
Olcsó és jó. Nem túl nehéz. Remélhetően nem minden második példány harap fűbe idő előtt…
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Elsősorban terepre, és mindenekelőtt a hegyvidékre. Az alacsonyabb területeken is megállja a helyét, képességeire azonban ott ritkán van szükség. Alföldjeinken kevés hasznát vesszük. Ha országúton is kell tekernünk, feltétlenül jobb, mint egy kifejezetten terepjáró gumi. Ára és értéke miatt sokak számára jó választás lehet, előnyeit azonban a hazai viszonyok között csak kevesen tudják kihasználni.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Kellys Grippen  2010 külső gumi
Kenda Klaw XT - elöl
Kellys Grippen  2010 külső gumi
Kenda Klaw XT - hátul
Kellys Grippen  2010 külső gumi
Nyomok a homokban - homok a nyomokban
23 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NagyAttila avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
szaraz iroben nagyon jol tapad,kanyarban is eleg jol tapadt, az arahoz kepest szerintem jo a minosege.
Hátrány
hath eggyszer az hogy vizes idoben szinte teljesen elvesziti tapadasat, kicsit hamar kopik.
Erre ajánlom
turazgatasra pont megfelelo.
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bio avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nekem nagyon jól bírta, amíg használtam, de inkább áttértem városban tökéletes és gyors aszfaltgumik használatára..
Defekt nemvolt vele (monnyuk egy szögnél tökmind1 a külsõ, de azért ez is kapott rendesen az üvegszilánkokból és semmi)
Nagyjon jó tapadás még túlpumpálva is nem csak aszfalton, de homokban egyaránt!!
Hátrány
Vizes terepen rossz tapadás, legyen ez síma vizes aszfalt vagy sár, vagy trutyi az úton.
Gyorsan kopik
Tapasztalat
Nekem ott lóg a garázsban jelenleg, vettem egy vékonyabb Schwalbe külsőt. Nekem az aszfaltgumi jobban bejön, de ha sor kerülne egy laza túrázásra biztos, hogy kicserélném a jó kis Kellys Grippenemre!! :P
Erre ajánlom
Versenyre seemiféleképpen sem, de túrázni, vagy városban tök jó!
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balik700i avatar
balik700i
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, sima XC-sként használtam
Tapasztalat
nekem ien van, nekem megfelelt csak hamar (1nyár alatt) elkopott félig de menni lehet vele. neketek mi a véleményetek róla?
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x2.1


 
ajánlott kerék:

hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

van(Skinwall)


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

680


 
további információk:
  • fekete vagy fekete-piros színben

Kellys logó

Kellys márka bemutatás

„A Kelly's a szabadidő kihasználása. Minél kevesebb szabadidővel rendelkezel, annál jobban megfontolod, hogyan használd ki - minél örömteljesebben és minél aktívabban.”

A Kelly's, mint kerékpár és kiegészítők márkája 1994-től létezik és jelenleg a világ 29 országában van bejegyezve.

A kerékpárokat a Szlovák MAMA társaság gyártja, mely a New York-i Cycle Source Group tagja. Az Európa-szerte évente eladott 50.000 Kelly's kerékpár a Cycle Source Group gyártásának 10%-át képviseli.

A név mögött amerikai és szlovák know-how, tervezés, logisztika, műszaki fejlesztés, divat, és precizitás egyesítése áll. Széles skálában kínál szabadidő, sport és verseny kerékpárokat, melyek terepen és aszfaltúton egyaránt használhatóak.

A Kelly's kerékpárokra 2 év teljes körű és 3 év vázgarancia vonatkozik.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kellys Grippen termékkel kapcsolatban: