Rubena V67 Dart külső gumi

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyjában-egészében megfelel arra a célra, amire tervezték. A sarat, egyebeket aránylag hamar lerázza.

Hátrány

Nem tartós: gyorsan kopik, különösen hátsó keréken. Érzékeny a defektekre. Aszfalton, keményre döngölt talajokon – elsősorban ez lenne az ő terepe – erős közepesnél jobb teljesítményt nem várhatunk tőle. Az ajánlott legnagyobb tömlőnyomás mellett is jobban belapul a kelleténél, nem gördül megfelelően.

Tapasztalat

Előző bicajom ilyen gumival érkezett hozzám. A cseh gumigyártó a hobbi kategóriába sorolja a v67-et, ami nagyjából azt jelenti, hogy ez egy vegyes használatra szánt, illetve mégis inkább szilárd burkolatú útra való köpeny. A koronán kígyóbőrre emlékeztető mintázat fut körbe, melyet keresztirányú, némileg dárdahegyre emlékeztető alacsony bordák szakítanak meg. A vállon kisebb bordácskák sorakoznak: a dárdahegyek alapjánál egy, csúcsánál kettő. Az egyes elemek között tágas csatornák biztosítják a felület tisztulását. A mintázat jellegéből adódóan a köpeny első és hátsó kerékre is jó.

Aszfalton és döngölt talajokon – jóllehet itt kellene a legjobbat nyújtania – nem voltam elégedett a teljesítményével. Az ajánlott legnagyobb tömlőnyomás is kevés volt: a gumik belapultak, fékezték a bringa gördülését. Nem a súlyommal van baj, inkább arra gyanakszom, a tervezők a nagyobb nyomást nem tartották kívánatosnak: a kényelemre gondolhattak, a terepjáró képességre, esetleg a gyenge szövetre.

Laza talajokon elég jól boldogultam ezzel a köpennyel. Egy tized híján két hüvelyknyi szélessége kevésnek tűnik, de az alacsony nyomás javít valamit a helyzeten. Kaviccsal felszórt úton, kötöttebb homokon némileg kacsázik, de elmegy, csak legyen erő tekerni. Vízparti kavicshoz, illetve futóhomokhoz viszont nem felel meg, ilyen talajokon rögvest elmerül. Felázott földutakon, kisebb fertőkben, ha a sár nem nagyon ragadós, szintén elmegy, feneketlen posvánnyal és hasonlókkal azonban nem érdemes próbálkozni. A szennyeződéseket hamar lerázza, felülete aránylag könnyen megtisztul.

Tapadására, úttartására nemigen lehet panasz. Havas, maszatos, poros utakon azonban csak lassan, vigyázva! Oldalirányban is eléggé jól tart, lejtőn oldalazva, illetve süppedős talajon azonban hajlamos a csúszkálásra, kacsázásra. A futófelület nem egészen hangtalan, nagyobb sebességnél finoman kerepel. Tekintélyesebb sebességet az ajánlott tömlőnyomáson nehéz vele elérni, 20 km/h fölött, hosszabb távon, rendkívül fárasztó tekerni.

Szerelésével sok bajom volt, ha nem vigyáztam, gyakorta kissé „sántított”: amíg nem volt a tömlőben elég levegő, az egyik oldalon, egy rövid szakaszon nemigen akart a köpeny pereme a helyére betalálni. (Ez éppenséggel lehetett az abroncs hibája is.)

Tartósságát átlag alattinak, defektállóságát átlagosnak ítélem, súlyát (kb. 800 gramm) ehhez mérten némileg sokallom. Anyaga ugyan eléggé erős, kellően rugalmas, repedezésre alig hajlamos, de a futófelület nagyon rövid életű. Nem egészen egy évig használtam ezeket a külsőket. Körülbelül 3000 kilométert gurultam velük – aszfalton többet, terepen kevesebbet –, a hátsó köpenyen a korona nagyjából el is kopott ez idő alatt. Úgy hiszem, 5000 kilométernél többet elöl sem bírt volna. Nagyjából 20 szúrt defektet gyűjtöttem be, főleg városi környezetben; átlagosan egyet 150 kilométerenként. Nem olyan vészes, de volt alkalom amikor kettőt, sőt négyet egyszerre.

Erre ajánlom

Azoknak való, akik inkább csak hét végén, jó időben közlekednek, nem vállalkoznak hosszabb utazásra, és előnyben részesítik a jobb minőségű utakat.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Rubena V67 Dart  2008 külső gumi
Az idő vasfoga...
Rubena V67 Dart  2008 külső gumi
Rubena semi-slick...
Rubena V67 Dart  2008 külső gumi
Fény által újjávarázsolva
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 20x1,75" (ETRTO: 47-406)
  • 24x1,90" (ETRTO: 50-507)
  • 26x1,90" (ETRTO: 50-559)

 
nyomás (bar):
  • 20x1,75", max. 3,2
  • 24x1,90", max. 3,2
  • 26x1,90", max. 2,8

 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


tömeg:
  • 20x1,75", 605 g
  • 24x1,90", 740 g
  • 26x1,90", 785 g

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena V67 Dart termékkel kapcsolatban: