A Schwalbe CX Comp 35-622 méretű külsőmet cseréltem erre a gumira. Maradtam a szélességnél, igaz morfondíroztam a 32-esen. A célom egy városban aszfalton gyors gumi, amit néha enyhe terepen is használnék. Végül, a mintáját is tanulmányozva, a szélesebb mellett döntöttem, esetlegesen jobb "mindenes" tulajdonságai miatt. Súlyveszteség így sem nagy. Az előző CX-hez képest is könnyebb egy hajszállal, míg a defektvédelme jelentősen jobb a gyári honlap szerint. Szerintem is jobb. A CX-vel 6-7x kaptam defektet a majd 3000 kilométer alatt, ezzel a gumival csak egyszer a bő ezer beletekert kilométer után. Az az egy is furcsa volt egy kissé. Cserkeszőlőre mentünk nyaralni. Előtte két nappal használtam a biciklim. A tartóra való felszerelésnél jó volt a nyomás (z a rögzítés miatt is fontos). Másnap, amikor indultam volna egy kirándulásra a szálloda mélygarázsából le volt eresztve a hátsó. Igaz, találtam egy pici tüskét a futófelület szélén, de nem elképzelhetetlen az sem, hogy szállítás közben szúrta át 110 km/h-nál. Egyébként más tekintetben is hozza a gumi az elvárásaimat. Gyors, bár igazán csak a CX-vel tudom összehasonlítani. Azzal is tudtam gyorsan menni, de ez könnyedebben gyorsul és tartja a sebességet. Azért a különbség nem olyan nagy. Kanyarképességei sokkal jobbak az aszfalton. Itt nagyon érezni az előnyét. Furcsa az, hogy viszont sír, vonyít, zúg, főleg kanyarban, de ehhez elég enyhe elmozdulás is az egyeneshez képest, sőt talán még egyenesben is előfordul. Gondolom az aszfalt minősége is belejátszik. Gondolhatnám, hogy a tapadása határához ért, de nem! Terepen gyengébbe muzsikál, még ha a világjáró Marathon gumicsalád rokona is. Erre számítottam. Igazán a puha homok foghat ki rajta. Olyan 1 centi puhahomok mélységnél van a határ, ahol már nagyon csúszóssá kezd válni. Mindössze egyetlen egyszer estem el a szó valódi értelmében azóta, mióta SPD pedálra váltottam az ősszel és akkor két esés volt az első héten. Most Cserkeszőlőn ahogy a külső parkolóban közelítettem meg az autót, ami homokkal volt felszórva és egy éles lassú kanyarnál kiderült, hogy több centi is megvan az a puha homok. A kerék a terhelés irányába ki, én meg a földön. Érdekes az, hogy egy poros, homokos útról tartottam visszafele, ahol hasonló körülmények voltak, csak ott nagyon koncentráltam. :-) Csúszott is a hátsó kerék rendesen (némileg az első is), pedig a nyomatékot próbáltam alacsonyan tartani 2x2-3 ban pörgetve folyamatosan. Komoly sárban igazából nem próbáltam, de nincsenek kétségeim. Kis eső aszfalton meg volt. ott szuperül tapadt továbbra is, pedig az eső kezdetén nyálkás lehet az aszfalt, igaz a városban nem kerül rá túl sok homok, így nem biztos, hogy összeállt a megfelelő "elegy". Ennek ellenére most jól szerepelt a Kis-Balatonnál a töltésen, Hévíz felé. Sőt nagyon jól! Csuszkát egy picit, de kifejezetten élvezetesen (mintha csak cyclocross versenyen lettem volna). Természetesen a nyomaték ráadással vigyázni kell. Lehetőleg egyenletesen.