Schwalbe Marathon Racer külső gumi

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 7.890 Ft - 16.990 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

RubberDuck avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, alig van súlya (465g) megindítani, lefékezni érezhetően könnyű, ami egy lámpákkal, átkelőkkel tarkított városi dzsungelbe nagyon nagy előny.
Hangja semmi, sincs, 4 - 5 bar körül használva annyira nem kényelmetlen, mint amennyire gyors.

Tetszik a mintázata, viszonylag komoly defektvédelem.

35-622 / 700x35C / 465 g / 4.5-6.5 bars

Hátrány

Tartósság? Bár én eddig hamarabb cseréltem le, minthogy elkoptak volna (marathon...)
De ez maradni fog, sokáig
Ára, nem olcsó, de utána évekig egy príma gumival gurulhatsz

 

Tapasztalat

Előtte sok külsőt próbáltam, váltogattam, köztük sima Marathon is, ez marad amíg el nem kopik.
 

Erre ajánlom

Városba, commuter bringára, aszfaltra hosszabb teljesítménytúrákra, esetleg jobb minőségű (értsd külföldi föld, murvás útra)

 

Ennyiért vettem
8000
Mért tömeg
465 g
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Érezhetően kicsi gördülési ellenállás.

Kemény felületen száraz időben nagy jól tapad.

Magas a megengedett legnagyobb nyomás (6,5 Bar 35-622).

Elfogadható túraképességek.

Hátrány

Hangos (természetesen aszfalton).

Finom, pergős, száraz homokot nagyon nem szereti.

Sarat sem.

Laza murvát sem.

Bár a három utóbbi nem annyira meglepő, tekintettel a mintára.

Tapasztalat

A Schwalbe CX Comp 35-622 méretű külsőmet cseréltem erre a gumira. Maradtam a szélességnél, igaz morfondíroztam a 32-esen. A célom egy városban aszfalton gyors gumi, amit néha enyhe terepen is használnék. Végül, a mintáját is tanulmányozva, a szélesebb mellett döntöttem, esetlegesen jobb "mindenes" tulajdonságai miatt. Súlyveszteség így sem nagy. Az előző CX-hez képest is könnyebb egy hajszállal, míg a defektvédelme jelentősen jobb a gyári honlap szerint. Szerintem is jobb. A CX-vel 6-7x kaptam defektet a majd 3000 kilométer alatt, ezzel a gumival csak egyszer a bő ezer beletekert kilométer után. Az az egy is furcsa volt egy kissé. Cserkeszőlőre mentünk nyaralni. Előtte két nappal használtam a biciklim. A tartóra való felszerelésnél jó volt a nyomás (z a rögzítés miatt is fontos). Másnap, amikor indultam volna egy kirándulásra a szálloda mélygarázsából le volt eresztve a hátsó. Igaz, találtam egy pici tüskét a futófelület szélén, de nem elképzelhetetlen az sem, hogy szállítás közben szúrta át 110 km/h-nál. Egyébként más tekintetben is hozza a gumi az elvárásaimat. Gyors, bár igazán csak a CX-vel tudom összehasonlítani. Azzal is tudtam gyorsan menni, de ez könnyedebben gyorsul és tartja a sebességet. Azért a különbség nem olyan nagy. Kanyarképességei sokkal jobbak az aszfalton. Itt nagyon érezni az előnyét. Furcsa az, hogy viszont sír, vonyít, zúg, főleg kanyarban, de ehhez elég enyhe elmozdulás is az egyeneshez képest, sőt talán még egyenesben is előfordul. Gondolom az aszfalt minősége is belejátszik. Gondolhatnám, hogy a tapadása határához ért, de nem! Terepen gyengébbe muzsikál, még ha a világjáró Marathon gumicsalád rokona is. Erre számítottam. Igazán a puha homok foghat ki rajta. Olyan 1 centi puhahomok mélységnél van a határ, ahol már nagyon csúszóssá kezd válni. Mindössze egyetlen egyszer estem el a szó valódi értelmében azóta, mióta SPD pedálra váltottam az ősszel és akkor két esés volt az első héten. Most Cserkeszőlőn ahogy a külső parkolóban közelítettem meg az autót, ami homokkal volt felszórva és egy éles lassú kanyarnál kiderült, hogy több centi is megvan az a puha homok. A kerék a terhelés irányába ki, én meg a földön. Érdekes az, hogy egy poros, homokos útról tartottam visszafele, ahol hasonló körülmények voltak, csak ott nagyon koncentráltam. :-) Csúszott is a hátsó kerék rendesen (némileg az első is), pedig a nyomatékot próbáltam alacsonyan tartani 2x2-3 ban pörgetve folyamatosan. Komoly sárban igazából nem próbáltam, de nincsenek kétségeim. Kis eső aszfalton meg volt. ott szuperül tapadt továbbra is, pedig az eső kezdetén nyálkás lehet az aszfalt, igaz a városban nem kerül rá túl sok homok, így nem biztos, hogy összeállt a megfelelő "elegy". Ennek ellenére most jól szerepelt a Kis-Balatonnál a töltésen, Hévíz felé. Sőt nagyon jól! Csuszkát egy picit, de kifejezetten élvezetesen (mintha csak cyclocross versenyen lettem volna). Természetesen a nyomaték ráadással vigyázni kell. Lehetőleg egyenletesen.      

Erre ajánlom

Jellemzően aszfalton közlekedőknek, akik jó időben le-le térnek róla néha. 

Csatolt képek
Schwalbe Marathon Racer  2015 külső gumi
Ilyen laza murván azért meglephet.
Schwalbe Marathon Racer  2015 külső gumi
Itt nem lesz gond.
Schwalbe Marathon Racer  2015 külső gumi
És itt sem.
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

albertz92 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- nagyon könnyű

- reflex csík

- aszfalton használva sokáig bírja

Hátrány

- átlagos defekttűrés

 

Tapasztalat

2 garnitúrát használtam el ezekből, az egyik kevlárperemes volt, a másik acél. A kevlárperemes tömege 360 g (!!!), ami nagyon érződik szerintem. Az acélperemesen nem tudom, hol spóroltak, de az se volt sokkal nehezebb. Cserélgetve az elsőt és a hátsót egy garnitúra nekem 12-15000 km-t bírt, ami szerintem szintén kimagasló érték (igaz, csak 70 kg vagyok és vigyáztam rá, nem farolgattam). Túrákon, nagy csomaggal is stabilnak éreztem, még 70 km/h körül is. :-) A gördülési ellenállása kicsi, ebben nagy szerepe van annak, hogy 6 bar-ig lehet fújni. Én általában 5 bar nyomáson használtam. Kanyarban nemigen mertem próbálgatni a határait, de valószínűleg bírta volna (általában nem döntöttem tovább, mikor már hallottam, ahogy kúszik oldalirányba).

Erre ajánlom

Túra, túra és túra! (illetve város), de csak aszfalt, vagy döngölt földút.

Ennyiért vettem
5000/db
Mért tömeg
360 g
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabchie avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon kicsi a gördülési ellenállása ennek ellenére hihetetlen jól tapad, iszonyatos kanyarsebességeket lehet vele produkálni.Defektem sajna már a második napon volt vele, de egy olyan üvegszilánkot sikerült összeszednem amit szerintem nincs az a külső ami kibirt volna.Lett is egy kis vágás a külsőn amit sikerült összeragasztanom, azóta is tökéletes és hálisten azóta sem volt defektem. 
Hátrány
Kicsit drága(de megéri)
Tapasztalat
Nagyon gyors és akinek számit a súly annak egy tökéletes gumi.Én lefaragtam durván 1.2kg-ot a bicajom súlyából ezzel a gumival!
Erre ajánlom
Ha bajnok akarsz lenni a városi harcosok között.De jól teljesit döngölt földúton és akár esőben is.
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cseya avatar
63 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Újabb előnyöket nem találtam.
Hátrány
Elvileg nem kopna nagyon, de a kavicsok, szilánkok okozta karcolásokat eléggé megszenvedi, a vékony külső borításon centiméternyi vágások keletkezhetnek, melyeket a belső (viszonylag nagy) nyomás szétfeszít. Ettől a kerék üt, olyan mintha nyolcas lenne benne. Ezek a sérülések a belsőt is kikezdik.
Tapasztalat
Hátul ötezer, elöl tizenegyezer kilométert bírtak ki, ugyanazon okokért kellett szanálnom mindkettőt. Idénygumi.
Erre ajánlom
Nomen est omen, mtb-re, versenyre. Mindennapos használatra nem, felesleges fényűzés, arra a többi Schwalbe Marathont ajánlanám.
22 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cseya avatar
63 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Könnyű, hajtogatható (már ha ez előny), kapható reflexcsíkkal is. Aszfalton igen gyors, még jó, arra tervezték. A nem túl mély sóderes, kavicsos talajt is könnyedén veszi. 6 bar nyomasig fújható.
Hátrány
A RaceGuard defektvédelem nem nyújt akkora megbízhatóságot, mint a SmartGuard.
Tapasztalat
Ezzel a külsővel a régi Schwalbe Marathon Plus-t váltottam le, ami több mint egy kiló mínuszt jelentett, viszont a defektállóság csökkent, köszönhetően a vékonyabb gátlórétegnek. Látványos menetgyorsulás viszont nincs a két gumi között, tehát csak annak ajánlom, akinél fontos a kerékpár súlya. A kiírás szerint 100 kg-ig terhelhető, de bírja a 125 kg-ot is.
Erre ajánlom
MTB és trekking kerékpárra aszfaltos versenyre, városba, főleg azoknak akiknek a súly számít.
28 olvasó 79%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 16 x 1.50
  • 18 x 1.50
  • 20 x 1.50
  • 26 x 1.50
  • 26 x 1.75
  • 700 x 30C
  • 700 x 35C
  • 700 x 38C

 
szövetsűrűség (TPI):

67


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

van


 
defektvédelem:
  • van HD SpeedGuard
  • van, RaceGuard (drótperemes verziónál)

 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

Igen


tömeg:
  • 20 x 1.50 HD Speed Guard RoadStar 300 g
  • 26 x 1.50 HD Speed Guard RoadStar 390 g
  • 26 x 1.75 HD Speed Guard RoadStar 485 g
  • 700 x 35C HD Speed Guard RoadStar 375 g
  • 700 x 38C HD Speed Guard RoadStar 435 g
  • 16 x 1.50 RaceGuard SpeedGrip 255 g
  • 18 x 1.50 RaceGuard SpeedGrip 295 g
  • 20 x 1.50 RaceGuard SpeedGrip 340 g
  • 26 x 1.50 RaceGuard SpeedGrip 465 g
  • 26 x 1.75 RaceGuard SpeedGrip 575 g
  • 700 x 30C RaceGuard SpeedGrip 395 g
  • 700 x 35C RaceGuard SpeedGrip 465 g
  • 700 x 38C RaceGuard SpeedGrip 495 g

 
további információk:

A leggyorsabb és legkönnyebb Marathon. A HD Speed Guard a lehető legjobb defektvédelmet biztosítja, a RoadStar Triple Compound pedig a legjobb tapadást. A mélyebb minta növeli az élettartamot. LiteSkin oldalfal, hajtogatós változat.


Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwalbe Marathon Racer mitől repedezik?
12 válasz
utolsó: 2016. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe Marathon Racer termékkel kapcsolatban: