A tökéletes mindenes hátsó. Aszfalttól a DH-ig mindenre jó, csak a guminyomással kell játszani. Szépen gurul, mindenen felmászik, lefelé mindenben megkapaszkodik. A kereszttartásával vannak gondok, a perembütykök nem szeretik a döntést, elmásznak, igaz szépen érezhető a sodródás és csúszáshatár, úgyhogy élvezetesen kontrollálható. Hátra nem tudok jobbat, univerzálisabbat. Párban vettem, de első keréken szar, ideges, nem bírja a döntést, kivéve puha talajon.
Defektet hosszú idő alatt sem kaptam vele többször, mint más gumikkal. A defektállósága és a felütéstűrése típusonként kalibrált, vagy tíz féle kivitelben gyártják, ezt mindenki keresse ki magának a katalógusból.
A kopása átlagos, az aszfalt annyira eszi, mint az átlag gumikat, viszont ez terepen (és aszfalton is) messze az átlag fölött teljesít.
Azt hiszem, hogy amíg gyártják, hátra csak ilyet veszek. Kb 20 évig használtam a Panaracer Smoke-ot, de az újak nem haladnak a korral, a Schwalbe viszont igen.
[Nem értem azokat, akik azon csodálkoznak, hogy az aszfalton nem tartós. Azért nem, mert nem aszfaltra tervezték, ez egy terepgumi. Az csak hab a tortán, hogy aszfalton is jól fut. Egyébként a titok a gördülési ellenállásra: guminyomás. Ha már gumit nem cserélgetünk, legalább erre figyeljünk oda.]