- jó tapadás
- alacsony gördülési ellenállás
- szép:)
- fényvisszaverő csík
- Hangtalan futás (gondolom innen a név)
- egyelőre nincs
- a defektvédelem nem erőssége, főleg az élettartama vége felé gyakran kaptam defektet
A Merida CW TFS-500D-re vettem a Schwalbe Silento-kat, mert a gyári gumijai nem aszfaltra valóak. Egy jó ár/érték arányú gumit kerestem, eddig úgy érzem. hogy sikerült megtalálnom. Kb. 350-400 km-t mentem vele, kopásnak jele még nincs. Egy durrdefektem volt, de a külső nem sérült. Valószínűleg a belső volt anyaghibás. Elég könnyűnek tűnik, jól is gördül. Az én stílusom mellett még egyszer sem csúszott meg ez a Schwalbe külső gumi. Kavicsos, poros földútra kimerészkedtem vele, nem volt gond. A későbbi tapasztalataimmal majd bővítem a véleményt.
2012. szeptember
Most vagyunk túl egy problémamentes Balaton-kerülésen, eddig kb. 1600 km van a gumiban, most már kezd megkopni a 130 kg-om alatt, fúleg a hátsó gumin látszik. Emiatt felcseréltem őket, szerintem még 1000 km körül elfutnak.
Eddig összesen két defektem volt, ha a korábban említett durrdefektet nem számolom. Az egyik egy tövis volt, a másik nemrég egy fél cm hosszú drótdarab. Szerelni nagyon könnyű, szinte szerszám nélkül leszedhető és felrakható a Silento.
A gumi továbbra is nagyon jól tapad, a kanyarsebesség és a féktáv is nagyon jó. Kanyargós utakon nagyon élvezetesen, magabiztosan lehet vele menni. Földutas szakszokon nem volt gondom, de laza murván óvatosan kell kanyarodni, fékezni viszont még azon is egész jól lehet vele. Párszor volt alkalmam felgyorsulni 60 km/h környékére, és abszolut stabil a Silento ilyen sebesség mellett is. A reflex-csík itt-ott kicsit elvált, de nem vészes. Öregedásnek, repedéseknek nincs jele. Ezt a gumit csak ajánlani tudom. Előtte a másik bringámon volt CX Comp, az ilyenkorra szinte teljesen lefutott, és már repedezett is.
2013 augusztus: Pontos futást már nem tudom, valahol 2400-2500 km környékén. Fog, mint a fösték. :) Cserébe kopik is, de szerintem még van benne egy ezres. A szezon elején sorra kaptam a defekteket, azóta semmi. Úgy látszik peches időszakom volt. Jó lágy gumi, farolgatással nagyon hamar le lehetne amortizálni. Ha egy erősebb fékezéskor megcsúszik a kerék, látszik, ahogy a gumi felülete mint a radír, megkopik. Gyereknek nem jó farolgatni, egy hét alatt ledarálná. :)
2016 június: A gumit végül most, 4000 km feletti futásnál cseréltem, a hátsó már nagyon lefutott, és emiatt nagyon könnyen kapott defektet. Nagyon jó kis gumi, egy erősebb defektvédelemmel nem is kéne más. Nagyon jól tapadt, könnyű terepen is jól boldogult, és nagyon jól kezelhető volt vele a bringa. Most Energizer Plus van helyette, ami a defektvédelmet leszámítva minden szempontból csalódás ez után.
Városi bringázásra, aszfaltra, könnyű terepre, amire egy trekking bringa való.