Tannus 622-23 külső gumi

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.08.)
  • Listaár: 13.500 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




kgbr avatar
3 vélemény
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

100 % defektállóság

hosszú élettartam

Hátrány

Nagyobb gördülési ellenállás

Tapasztalat

A teszt gép: Neuzer Skid fixi jellegű bringa, két sebességes Sturmey kickshift váltóval, Specialized all condition armadillo 622-25 gumival eredetileg.

Komfort:  Elég jó. Fenti gumit 8,5 bárra fújom, ehhez képest a Tannus kicsit keményebb, 9-10 bárra tippelném, de ugye csak 23-as, szóval egy hagyományos 23-as guminál szerintem nem keményebb. Mondjuk most minuszokban megyek, nyáron lehet hogy puhul...A felrakás igényel némi fizikai erőt, és odafigyelést, csajoknak nem ajánlom, hogy belevágjanak, inkább tetessék fel a Pajtásban. A szelep helyét érdemes leragasztani, hogy ne menjen be a víz meg a dzsuva a felni belsejébe.

Említést érdemel még, hogy leszedni nem nagyon lehet sérülésmentesen, ezért érdemes jó minőségű kerékre, rozsdamentes küllőkkel feltenni, és kerülni a durva padkázást, mert ha eltörik egy küllő, lehet elfűrészelni a felnit... az mégis olcsóbb, mint a gumi.

A tapadása jó, nem csúszik jobban se szárazon, se esőben, mint más 23-as.

Könnyű, 370g, a hagyományos gumim belsővel, felniszalaggal (azt le kell venni a Tannus felrakásakor) nagyjából pariban van.

Élettartam:  A gyártó szerint 10 000 Km-t el kell mennie, de állítólag ennél sokkal többre is képes, nyilván kíméletes, normális utcai  használattal. Egy Pajtás futár 20 000 felett jár vele... Ha így nézzük, nem is drága, a Specialized hátul 5000-et bír, elöl kicsit többet, ez kb az éves mennyiségem, tehát a Specből évente költök 20 ezret gumira, ez meg talán három évig is elég lesz 30 ezerből...

Gördülési ellenállás:  Na, itt a fekete leves. Szintén a Specialized gumimhoz viszonyítva, érezhetően nehezebb tekerni. Komfortra hiába érződik keménynek, tekerni olyan, mintha lapos lenne... Láncváltós bringán nem nagy gond, feljebb váltasz, és ezentúl egy nagyobb fogaskereket koptatsz, de egysebin, vagy 2-3 sebességes agyváltón le kell cserélni nagyobbra a hátsó fogaskereket.

A fentieket még téli hidegben írtam, most, júliusban, valamivel puhább lett a gumi a melegben, de ennek ellenére nem nehezebb tekerni, ahogy vártam, hanem inkább mintha könnyebb lenne... úgy látszik a hideget nem szereti.

Kb. 1000 km után a hátsó kerék elkezdett ütni, először azt hittem a felni lett huplis, de nem, a gumi egy ponton felpuhult, és amikor az aszfalthoz ért, összeült ott a gumi kicsit, ettől döcögött. Visszavittem a Pajtásba, ők nagyon kedvesen garanciában adtak egy másikat, mondván hogy légbuborék volt az anyagban, és ahogy a levegő eltűnt belőle, összébb ült. A garancia azonban itt csak fél év, míg a gyártói oldalon 1 évet és/vagy 6000 mérföldet írnak, ezt jó észben tartani mindenkinek (és eltenni a blokkot fél évre!!!)

Amíg figyelgettem a hibát, feltűnt, hogy mindíg máshol van a felnihez képest.. úgy tűnik nem csak fékezéskor, de simán tekeréskor is elforog a gumi a felnin. Nem tudom, hogy a hibához, a nagy meleghez, vagy a 96 kilómhoz van-e köze, de ez akkor is gáz... Az első kereket is megjelöltem, ott egyenlőre nem mozdult el.

Megszületett a megoldás a körbe araszoló hátsó gumira. Ott rontottam el, hogy a gyári előírás szerint választottam ki a rögzítő pöcköt (felni belső szélessége 14 mm + 3,5= a 17,5 jelölésű pöcök), az én felnimen ez valamiért nem elég, felrakta a 18,5-ös mérettel, és csodák csodája, mindjárt könnyebb tekerni is, mert nem kell izomerővel körbe-körbe gyűrögetni a gumit is a felnin :) Ha már itt tartunk, a legjobb, sérülésmentes leszedési módszer: egy papagáj fogóval félre kell hajlítani a gumit a pöcköknél, és egy snitzerrel benyúlva a felni perem mellett elvágni a pöckök végét.

Erre ajánlom

Ne vegye meg, akinek a tempó, vagy a leizzadás mentes munkába érés a fontos. Annak ajánlom akinek a célba érés gyorsaságánál fontosabb annak  biztonsága, ezzel defekt miatt nem fog elkésni sehonnan. Szélesebb, tracking vagy MTB  méretben egy átlagos defektálló gumi is eléggé ellenáll a városi üvegtengernek, olcsóbb lesz, és könnyebb vele haladni, ezekre szerintem nem érdemes tömör gumiban gondolkodni, de a 23-25 széles virsligumikban  nincs anyag, a legdrágább, defektállónak mondottat is átvágja előbb-utóbb egy üvegszilánk, itt megéri tömörre váltani.

Ennyiért vettem
14400
Mért tömeg
370 g
Csatolt képek
Tannus 622-23  2017 külső gumi
31 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 622-23
  • 622-28
  • 622-32
  • 622-40
  • 406-32
  • 559-44

 
további információk:

Ár:

  • 622-23 13500 Ft
  • 622-28 18000 Ft
  • 622-32, 622-40 19500 Ft
  • 406-32 13500 Ft
  • 559-44 19500 Ft

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Nagy Tannus-(23) kibeszélő! Mi a véleményetek róla?
13 válasz
utolsó: 2016. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Tannus 622-23 termékkel kapcsolatban: