Heavy Duty Oxford lakat

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 12.000 Ft

HASONLÓ lakat TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

taktiti avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Rendkívül robosztus alkotásról van szó. A lánc 10mm vastag négyzetes keresztmetszetű acélból készült. Olyan szövetborítás van rajta ami flexelésnél ráolvad a korongra és megakadályozza a vágást. Ennek köszönhetően a vázat sem veri össze. Maga a Heavy Duty Oxford lakatja is 10 mm vastag szárral készül, U-lakt szerű, de mivel eredetileg motorhoz készült és tárcsafék-zár, ezért a lakat test és a fül két külön darab, amit a zárással lehet rögzíteni. Külön porvédő gyűrűt lehet forgatni a kulcslyukra. Maga a lakattest is egy darab, bazi nehéz fém. NAgyon hosszú az Oxford, két kereket és vázat és oda lehet zárni pl egy közlekedési táblához. Feltörhetetlen zár ugye nincsen, de méreténél, súlyánál fogva azt hiszem teljesíti a kívánalmat, hogy elriassza a biciklitolvajokat, mert sok időbe kerül elvágni, feltörni. Ehhez hozzátartozik, hogy őrízetlen helyen így sem hagyom, de ismert szociálpszichológiai tény, hogy minél többen látják, hogy baj van, annál kevésbé érzi bárki is, hogy neki kéne tenni valamit, ezért vagy biztonsági kamerához rakom le, vagy külön megkérek valakit, hogy nézzen rá. Ezeket is csak minimál időben (tettem régebben, amikor még nem volt ennyire feltuningolva). Biztonsági kártyás extra biztonságos egyedi kulcsok járnak hozzá, amit nem könnyű másoltatni. SZóval ne hagyd el.

Hátrány

A súlya. 3-4 kg biztos van, de majd lemérem egyszer. Érezhető menet közben a plusz. Időnként érdemes műszerolajat, vagy teflonsprét juttatni a lakattestbe, mert néha nehezen mozdul meg (nekem ez rendszeres téli használatot és a zár rendszeres beázását jelentette), de nem korrodálódott így sem. Viszont kenőanyagos ápolás után prímán összekenheted vele a ruhádat is. Erre figyelj. A külön lakatfül és test néha akrobatikus mozgáskoordinációt kíván a tulajdonostól: egy kezemmel tartom a láncot, a másikkal belefűzöm a fület, a harmadikkal ráillesztem a lakatot, ami nem kattan rá, hanem össze kell fogni, amíg bezárod. Mondjuk a negyedik kezeddel, amiről John Irving is ír a Negyedik kéz c. könyvében... Szóval macerás ez a Heavy Duty lakat. Viszont ha bezártad: be van zárva. A külső szövetborítás koszolódik és koszolhat is.

Tapasztalat

Bár jó sokat írtam a hátrányhoz, mégis jó vételnek gondolom, ha jó zárat akar valaki. A tolvajok csak a legvégső esetben fognak ráfanyalodni, ami viszont nem jelenti azt, hogy nem szüretelnek le minden mozdíthatót a kerékpárról, ha alkalmuk adódik rá.  Magyarul: lezárni csak a legvégső esetben és a lehető legkevesebb ideig. És ne feledd: egy zár nem zár, érdemes zárt helyen, vagy legalább egy U-lakattal kombinálva, vagy megbízható emberre rábízva otthagyni.

Kis ápolással hű társad marad ez a Heavy Duty lakat.

Erre ajánlom

Biztonságos lezáráshoz, ha nem túl nagy áldozat a plusz 3-4 kg beterheltség.

Ennyiért vettem
8000
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
hossz (mm):

1500


 
további információk:

Ni-Cr ötvezetű láncszemek


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Heavy Duty Oxford termékkel kapcsolatban: