Mit lehet írni egy lakatról?
Ha működik, akkor meg sem próbálják elvinni a leláncolt bringát, ha meg nem, akkor soha nem látod viszont a lakatot sem.
Elöljáróban:
Most vettem át a postástól. Még egyszer sem lakatoltam le a bringát vele.
Ennek ellenére mégis leírom a választási szempontjaimat, hátha valaki ugyanebben a cipőben jár.
Arra használom a bringát, hogy munkába járok vele.Hazafelé elmegyek boltba, és kinnhagyom vagy Spar, vagy Lidl előtt. Eddig egy nagyon vékony sodrony-lakatom volt, illett a versenybringámhoz, mert igazán vékony volt. :) Habár 20 éves a bringám, de ki tudja ezeknél a tolvajoknál... Plusz mostanában újítottam fel, szinte az egész bringa új alkatrészekből áll. Szinte már csak a váz a régi.
Szóval arra akartam használni, hogy a bolt előtt kinnhagyhassam míg bevásárolok, vagy egy üzletközpontba, bankba bemegyek ügyet intézni.
Próbáltam tájékozódni, hogy a tolvajok milyen módszerekkel dolgoznak, illetve, hogy a különböző lakatokat milyen módszerekkel lehet kinyitni, levágni.
Ez alapján megtudtam, hogy alapvetően 2 fajta bicikli lakat létezik:
1. Sodronylakatok. Semmit sem érnek azok ellen akik kifejezetten lopni indulnak.
2. U-lakatok. Ez a típus gyakorlatilag egy összehajtogatható U lakat. Ez az eszköz, ami megnehezíti a lopást.
Megtudtam azt is, hogy a lopások 95%-a rongálással nyit, és nem zármanipulálással. Ilyen szempontok szerint a sodronylakatok mit sem érnek. A vékonyabbakhoz elég egy elég vaskos csípőfogó, míg a vastagabbakhoz egy kisebb erővágó. Ez utóbbi is simán elfér egy válltáskában. A közönséges tolvajok ilyenekkel járkálnak.
Az erővágóval az U-lakatokat nem lehet elvágni, oda vagy flex, vagy wolframszálas fűrész kell. A flex zajos és látványos, vagyis nyílt helyen nagy valószínűséggel a tolvajok nem fogják alkalmazni, míg a fűrésszel legalább 10 percig tart, míg elvágják. Nagy munka, pont ezért nem is fogják alkamazni, ha mellette egy csomó ember járkál. Mindkettő esetében szemtanúk sokasága megy el a tolvaj mellett amit nem fog megkockáztatni.
Létezik még az az 5% aki zárfeltöréssel viszi el a bringát. Na ehhez nem értek, de bízom benne, hogy ezt a lakatot nehéz ebből a szempontból feltörni. (Csak abból indulok ki, hogy elég vaskosnak látszik a lakatház, és a kulcsnak nem csak az egyik oldalán van rece, hanem mindkettőn. (Rece-fice :) ) Állítólag ez biztonságosabb)
A védelem fontos eleme még a látvány, mert ez a lakat elég vaskosnak látszik. Ha több más bringával együtt van az enyém, akkor abban bízom, hogy a lakat látványa elég ahhoz, hogy ne az én bringámmal próbálkozzanak.
Egy spybike-kal kiegészítve teljes lenne a védelem de egyelőre a bringám nem ér annyit, hogy ennél nagyobb védelmet biztosítsak számára.
2 hét használat után:
Nem csalódtam. Amit fentebb írtam, mind igaz. Amit hozzá tudnék tenni, hogy könnyű kezelni. Nagyon gyorsan ki lehet kapni a tartójából, és lezárni a bicajt. Nekem rövidebb ideig tart mint a sodronylakatommal, ugyanis azt az üléstartóra felcsévélve tartottam, és időbe telt míg onnan le ill felcsavartam.
Eleinte nem értettem, hogy miért nem lehet kiszedni a kulcsot nyitott állapotban, de rájöttem, hogy azért, hogy mikor bezárom, akkor be kell kattanni a helyére a zárnyelvnek. Ilyenkor jön jól, hogy csak bezárva tudom kiszedni a kulcsot, biztosítva ezáltal, hogy tényleg bezárva hagyom ott.
Eddig mindent körbeért, amihez eddig is szoktam láncolni.
Nem zörög, egy cseppet sem.
Súlyra bár nehéz az a háromnegyed kiló, de nekem ennyit megér.
Nekem fekete a bringám, és ha be van zárva, szinte nem is látszik. Ez baj. De talán a "szakértők" azok, akik egyből kiszúrják, és más prédát keresnek. :)
Azon gondolkoztam, hogy számzárast nem vennék, ugyanis a tokjából nagyon könnyen ki lehet lopni, és otthon lehet próbálkozni a zár kinyitásával. :) Kulcsosnál ez ugyebár csak rosszindulatúság esetén forog fenn, vagyis azért lopnák el a lakatot, hogy nekem se legyen...