A forgalmazók drágán eladhatják, mert Cateye. Tökéletesen vízálló, 4 ceruzaelemet befogad, mellyel eléggé sokáig bírja.
A Flex-tight rögzítés nem jó. A beépített LED már évek óta elavult technikát képvisel, azaz kb. 6-7 évvel ezelőtt még jó lett volna ez a Cateye lámpa.
Aki meg azt állítja hogy jó fénye van a Cateye HL-EL530-nak annak csak annyit mondanék hogy az én Luxeon Rebel ES ledesre átalakított HL-EL520-asom magasról szarrá veri fényerő tekintetében úgy hogy semmivel sem fogyaszt többet. Az 520-asnak ugyan gyengébb a vízállósága (félórás felhőszakadás után 1 csepp víz ment be), de viszont alul van egy vízkivezető furata.
NAGY KÁR VOLT PÉNZT KIADNI ÉRTE!!!
Természetesen nem akartam azokat megbántani, akiknek ilyen lámpája van, de aki ilyenben gondolkodik az ne ilyet vegyen ha lehet.
UPDATE 2012-05-31: Az elmúlt néhány napban némileg korszerűsítettem a világítást. Beszereztem egy Sunwayman M20A típusú lámpát, mivel mostantól kezdve csak fémházas lámpát használok a kerékpáromon. Ez a lámpa nem kerékpárlámpa, emiatt egy fémből készült montázst csináltam hozzá, mellyel úgy tűnik hogy szilárdan rögzül a stucnihoz, így az tökéletesen középre került.
Néhány szó a lámpáról: 2 db AA méretű ceruzaelemről / akksiról működik. Három, digitálisan szabályozott (ennek köszönhetően a fényereje teljesen független az akku / elemfeszültségtől) fényerőfokozat + stroboszkóp üzemmód érhető el a lámpafejen található gyűrű elforgatásával. Ki-bekapcsolás a lámpa végén elhelyezett taktikai kapcsolóval van megoldva. Vízállóságát 2m mélységig bemerítve fél órán keresztül garantálja a gyártó. Tartalék O-gyűrűk a lámpa tartozékát képezik. Szemre úgy tünt hogy már közepes fokozatban legalább akkora fénye van mint a HL530-nak csakhogy a fogyasztása kb. 0,3W. A teljesen fémből készült narancsbőr mintázatú reflektornak köszönhetően sokkal jobb a terítése mint a HL-530-nak, ráadásul a reflektort egy edzett, tükröződésgátló bevonattal ellátott üveg védi.
Kb 1 hete van fenn a bringán, úgyhogy még sötétben nem sikerült kipróbálni menet közben, erről majd később írok.
UPDATE 2012-09-28: Most már sikerült sötétben is kipróbálni és meglepően jól lehetett vele látni a közepes fényerőfokozatban is. Persze senki ne gondolja hogy ilyen fényviszonyok mellett száguldozni is lehet vele, de kb. 20 km/h-ig aszfaltra jó. Nedves aszfalton illetve terepen pedig jól jön a legerősebb fokozat, ebben az esetben a 2000mAh-Eneloop akksikkal 2,5-3 órát bír konstans fényerő mellett. Ez a különbség ha egy jobban terítő tükörrel gyűjtik össze a még mindig korszerűnek számító CREE XP-G R5-ös led fényét. Ja és nem azt a semmire sem jó kékes, hidegfehér ledet építettek be hanem inkább egy természetes fehér fényűt. Eddig mind a lámpa mind pedig a rögzítése jól vizsgázott.
Update 2012-12-11:
Már majdnem 3 hónap telt el a legutóbbi hozzászólásom óta és azt kell hogy mondjam hogy az új lámpa problémamentesen dolgozik. Eddig -4 fokon sikerült tesztelni és még minimális probléma sem mutatkozott a működésében. A lámpát tartó U alakú lemezt valszeg vastagabból fogom csinálni, mivel ha a bringa felborul akkor hajlamos deformálódni (de csakis akkor!). A lámpa ki-bekapcsolása vastag kesztyűben nem túl kényelmes, de hozzá lehet szokni. Akkucsere terepen jól megoldható (feltéve hogy van nálad tartalék), mivel a lámpafej is levehető így a kormányt oldalra fordítva az akkuk egyszerűen kicsúsznak a lámpából.
Mivel a lámpán nincs akku töltöttség visszajelzés és csak akkor csökken a fényerő amikor már az akku majdnem teljesen lemerült (visszaszabályoz) célszerű tartalékakkut / elemet magunkkal vinni. Nézőpont kérdése hogy ez kinek mennyiben jelent előnyt / hátrányt, de az kétségtelenül kedvező tulajdonság hogy az akkukat szinte lehetetlen káros mélykisülésbe vinni.
Update 2014-10-20: A másik ugyanilyen lámpámat is feltettem de ezekhez már egy jóval erősebb tartót csináltam. A két lámpa közepes fényerőn még magát az aszfaltot is annyira megvilágítja hogy ez nyugis tempónál elegendő is. Ebben a fokozatban a teljesen feltöltött 2000-es Eneloop akksikkal 15 óra 45 percet bír úgy hogy egyáltalán nem csökken a fényerő. Azóta is használom őket és a műszaki probléma egyenlőre ismeretlen fogalom. Párszor már borult fel a bringám, de a tartó a deformáció legkisebb jelét sem mutatta.
Update 2015-11-03: Mivel tavaly óta megvan a Szilas-patak menti kerékpárút, ahol így lassan télvíz idején igen sötét tud lenni, ráadásul bármikor kiugorhat elénk egy-két kisebb vad ezért kiegészítettem a világítást egy kicsi, de nagyteljesítményű lámpával (OLIGHT M1X Striker, amelyet a Leitz-nél vettem). 1 db 18650-es, védelemmel ellátott Li-Ion akkuval üzemel, minden egyes fényerőfokozat szabályozott. A lámpa végén található a ki-be kapcsoló, a lámpafejen pedig a fényerőváltó nyomógomb, amely a közepén világít ha az akku kimerült. A fogazott korona miatt a megvilágított terület széle is "fogazott" de ez engem nem zavar. Már High fokozaton (350 lm) is jól lehet vele látni.
Néhány fényerő adat:
1. Moonlight -> 0,5 lm: ez arra jó hogy sötétben megtaláld a bringát,
2. Low-> 10 lm: csak ha a láthatóság számít (kivilágított részeken),
3. Middle-> 60 lm: kb. 18-20 óra (nem mértem): ezzel már látni is lehet és a szembejövő szeme sem folyik ki,
4. High-> 350 lm: 3400-as akksival 3h 40 percet mértem
5. Turbo-> 1000 lm (kb. 4 percig utána leveszi 550 lm-re),
LED: Hidegfehér CREE XML-2 (talán U2), tehát ez már a 2. generációs XML-led.
A 4. és az 5. fokozat már bűntetés a szembejövőnek.
A két már meglévő lámpa közé befért egy külön tartóra rögzítve, így ez külön is billenthető. Ha autó tetején szállítjuk a bringát akkor sem kell levenni a lámpaszereléket, mivel bírja még az autópályatempót is. Bár nem próbáltam még ki (remélem sohasem kell), de a lámpa önvédelmi célra is jó (1000 lm közelről a szemnek: még belegondolni is rossz nem beszélve arról hogy a fogazott korona ocsmány sérülést tud okozni ha ezzel valakit pofánvernek, egyébként erre is lett kitalálva).
Szóval eddig bevált, de ha majd lesznek hosszabbtávú tapasztalataim akkor megírom ezeket is.
Senkinek sem (ez a Cateye-re vonatkozik).