Az egész szerkezet – leszámítva két fém alkatrészt – jóféle műanyagból készül. Első pillantással felmérhető a gondos tervezés, és a kivitelezés is megfelelő. A rögzítő bilincs elvben csak nyeregcsőhöz illeszkedik. (Kormányrúdra is fel lehet szerelni, de minek?) A saruban nem lötyög. Ha nem történik baleset, csak a rendszeres le-, illetve felszerelés, valamint az öregedés árthat a rögzítésnek.
A fedél szorosan kapcsolódik a testhez, lepattintani csak valamilyen eszközzel lehet. A két rész közé puha, vizet stb. kizáró tömítést tettek. Az elemek nem tudnak elmozdulni.
A lámpatest nyelve is szorul a rögzítő saruban. Ezen intézkedések a rázkódás ellen védenek: zötykölődés hatására a saru nem engedi el a lámpát, illetve a tartó az elemeket. Érintkezési hibákat sosem tapasztaltam. A gondos tervezés eredményeképpen a szerkezet nem rázódik szét, nem esik le.
Az elektromos érintkezést biztosító lemezek közül az egyiket csak a súrlódás tartja a helyén. Ez ugyan a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja, de azért okozhat gondot. Vissza kell tenni, ha elemcserénél kiesik.
Két darab 1,5 voltos (AAA méretű) ceruzaelemmel, illetve hasonló akkumulátorral működik. Az elemek megfelelő helyzetére jelek figyelmeztetnek. Elemet cserélni az elektrolit kifolyása előtt szükséges.
Három, gombnyomással kapcsolható üzemmódja van: egyik fényforrás sem világít; a két fényforrás váltakozva, sajátosan (idegesítően) villog; a két fényforrás együtt villog; mindkét fényforrás folyamatosan világít. A fényt két vörös fényt kibocsátó világító dióda szolgáltatja. A fényerő megfelelő, jó látási viszonyok között az előírt 150 méterről látászavart idéz elő. Oldalra is elegendő fény jut, jóllehet a diódák oldalra kevésbé sugároznak, és a fedél oldalsó felülete is viszonylag kicsi.
Esőnek, fröccsenő víznek ellenáll, búvárlámpának ellenben nem alkalmas. A bajt elkerülendő (az elektronika megbolondulhat a víztől), nagyobb eső ellen védeni kell. Egyszerű és hatékony, de nem időtálló megoldás, ha az illesztéseket szilikonzsírral bekenjük.
Elektromos teljesítménye tizede a gyártó által megadottnak. Három volt feszültség mellett a folyamatosan világító diódák áramfelvétele 35 mA. Teljesítményük tehát együttesen kb. 0,105 W (egyenként kb. 0,05 W).
Üzemidejére vonatkozó adatokat nem találtam. Nálam átlagos minőségű elemekkel 3–4 óráig világít folyamatos üzemmódban, fénye azonban fokozatosan veszít erejéből. A végén már csak annyi fényt sugároz, mint a gyengécske pályatársak.
Meggyőződésem szerint minden helyzetben megállja helyét. Lakott területen, ahol sok a különböző fényforrás, módfelett hasznos a nagy fényerő. Közvilágítás nélküli útszakaszokon talán még sok is.
Hosszabb kiránduláson legyen minden ilyen lámpa tulajdonosánál tartalék áramforrás!