Velotech 3 W LED lámpa

24 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.12.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A Velotech 3 W LED lámpa minősége jó, ára barátságos, ár/érték aránya kiváló.
  • Négy áramforrással üzemeltethető. (Az elemeket általában kettesével, négyesével csomagolják; az akkumulátorok párosával tölthetők.)
  • A világító dióda fénye közel áll a fehérhez (sárgás színű jobb lenne).
  • A kibocsátott fény kellően erős, szépen terített. Látni is lehet mellette, sőt biztonságosan haladni.
  • Szükség esetén zseblámpaként is használható.
Hátrány
  • A vevők megtévesztésére alkalmas névválasztás (3W ).
  • A lámpatest nem tökéletesen vízzáró, tömítése nincs.
  • Nincs energiatakarékos üzemmód.
  • A villogó mód (azon kívül, hogy szabálytalan), ilyen fényerő mellett elviselhetetlen, sőt balesetveszélyes.
  • A rögzítő szerkezet, elsősorban a bilincs, nem látszik hosszú életűnek.
Tapasztalat

A Velotech 3 W LED lámpa a soknevű termékek csoportjába tartozik. Eredeti nevét (Jing Yi JY-246) a Jiashan Shengguang Electronics Co., Ltd. jegyzi. Európában, illetve nálunk különböző jelzésekkel kerül forgalomba, pl. Sacredfire 3W, Tour de France 3W, Trinity JY-246. A modell nevében szereplő 3W megtévesztő: az eszköz valójában még a mértéktartó kereskedők által jelzett 1 W körüli teljesítményre sem képes.
De lássuk a medvét, illetve lámpát. A hengeres lámpatest anyaga anódosan oxidált, feketére festett (ritkán ezüst színű) alumínium ötvözet. Három fő részből áll, éppen úgy, mint a rovartest: elemtartó fedél, elemtartó ház, diódaház-lámpafej. A fő részek menettel kapcsolhatók össze. A test hosszúsága 103,5 mm, átmérője 30 mm. A lámpa tömege elemek nélkül kb. 120 gramm.
Elemtartó fedél – A kapcsolót védő műanyag dugó eléggé lazán illeszkedik a fedélhez, nem árt rögzíteni valami módon. Az esővíz is éppen ennél az illesztésnél szivárog be legkönnyebben a lámpatest belsejébe. Úgy hiszem, a rendszeres használatot a műanyag megsínyli, hosszú életet nem jósolok neki.
Elemtartó ház – Az elemtartó négy AAA méretű elemet vagy akkumulátort fogad. A tartót elfordulás ellen biztosították, a fedél be- és kitekerése így nem tesz kárt az érintkező rugókban. Az elektromos érintkezéssel nekem rázós utakon sem volt bajom. A polaritásra ügyelni kell: az elemek negatív sarka érintkezzen rugóval. Elemeket cserélni még azelőtt kell, hogy az elekrolit kifolyna belőlük. A csere szerszám nélkül is kivihető. A kapcsoló és a hozzá tartozó elektronika a tartó végén kapott helyet. Kezeléséhez nem kell nagy erő, a véletlen kapcsolással szemben tehát nem eléggé védett.
Diódaház-lámpafej – A világító diódát, az akril lencsét (ami valójában közönséges plexi korong) és a műanyag tükröt ne karcoljuk össze, illetve ne vessük alá szerves oldószerek próbájának. A tükör leheletnyi alumínium bevonatának a nedvesség sem tesz jót. A lámpafej nem állítható, a fénykéve szélességét nem lehet szabályozni.
Egyetemes rögzítő szerkezet – A rögzítő bilincs vaskosabb kormányrudakhoz is illeszkedik. Hajlítgatását, gyakori fel és leszerelését kerülni kell, főleg hideg időben. A rögzítő saru egy csavar kioldásával, bizonyos szögekben, jobbra-balra elfordítható. Menet közben ez a lehetőség nem elérhető: le kell venni a tartóról a lámpát, kell egy csavarhúzó stb. A függőleges állítás a kormányrúdon történő elfordítással működik. A rögzítő sín még szilikonnal kezelve is szorul a saruban, ami jó, mert a lámpa nem lötyög, ellenben rossz, mert a le- és felszerelést erőltetni kell. Bármilyen jónak is látszik a rögzítő szerkezet, életrevalóságát nálam még bizonyítania kell. Első körben biztonságosnak látszik, eddig még ellenállt a szokásos igénybevételnek, szerelésnek, rázkódásnak stb.
Teljesítmény – A lámpa saját osztályában a középszert képviseli. A forgalmazók adatai szerint 3, illetve 1 Watt elektromos és 30 lumen fényáramnak megfelelő sugárzási teljesítményre képes. Méréseim szerint üzem közben 3,5 V feszültség mellett 0,11 A áram folyik, a valós teljesítmény tehát csak 0,3 W körüli. Ha eltekintünk a zavaró nullától, elő is áll a 3 W… Az 1 W érték pedig a LED-re vonatkozik: csúcsra járatva ennyit tud. Ekkora teljesítményhez azonban 0,3 A körüli áramot kellene biztosítani, amit az elemek nem sokáig bírnának, és a diódát is hűteni kellene.
Legyen világosság – A fénycsóva összenyalábolását gondosan megtervezett és kivitelezett parabolatükörrel oldották meg. A kilépő fénykéve erősen széttartó, ugyanakkor félig-meddig folyamatos az átmenet a fényes középső mag és a szélső, gyengébben megvilágított terület között. A nyaláb öt méterre levő falra kb. 600 cm átmérőjű fényes kört rajzol, amelyet egy halvány, mintegy 125 cm széles gyűrű övez. Szórás ezen a körön kívül lényegében nincs.
A lámpa fénye kb. 20 km/h sebességű haladáshoz nyújt megfelelő biztonságot. Hat–nyolc méter távolságig jó lehet látni vele, kellően nagy területet megvilágít. Rosszabb úton, illetve terepen csökkenteni kell a sebességet, csakúgy, mint korlátozott látási viszonyok közepette.
Üzemmódok – Tíz percenként százötvenet–száznyolcvanat villan, illetve teljes fényerővel folyamatosan világít. A villogó fény idegborzoló. Néhány másodperc után ember és állat megvadul tőle. A takarékos üzemmód sajnálatos módon hiányzik: kímélni lehetne az elemeket, például városi környezetben, ahol nincs feltétlenül szükség karácsonyi vásárt idéző kivilágításra.
A gyártó szerint az üzemidő folyamatosan világító üzemmódban 3–4 óra. Jó minőségű alkáli elemek nyáridőben valóban kitartanak ennyi ideig. Alacsony hőmérsékleten azonban csökken az elemek teljesítőképessége, vele a fényerő és az üzemidő is.

Erre ajánlom

Városi utakon már egyetlen ilyen lámpa üdvözítő, országúton azonban, és még inkább terepen, kívánkozik mellé még egy másik is, ha gyorsabban, biztonságosabban akarunk haladni. Komolyabb iramban tekerőknek, például országúti bringásoknak, ez a lámpa önmagában aligha felel meg.
Szükség esetén zseblámpaként is igénybe vehető: éjszakai gyalogos túrákhoz, bagolyleshez, szereléshez, sátorveréshez stb.

Ennyiért vettem
2500
Csatolt képek
Velotech 3 W LED  2012 lámpa
Felszerelve
Velotech 3 W LED  2012 lámpa
Öt méterre lát
80 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fényforrás:

1 LED (3 Watt)


 
üzemmód:

Villogó/folyamatos


 
áramforrás:

4db AAA


 
további információk:
  • Vízálló alumínium test
  • Kerékpárra és zseblámpának is alkalmas
  • Szerszám nélküli rögzítés
  • Hatótáv: 1500 m

Velotech logó

Velotech márka bemutatás

A Velotech márka jellemzője a nagyszerű ár-érték arány, a kivitelezés minősége és a megbízhatóság.

A Velotech kínálatában különböző fényerejű (3, 4, 5, 9 ledes) első és hátsó lámpák és különféle villogók, lakatok, lezárók, táskák, valamint egyéb alkatrészek és kiegészítők találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Velotech 3 W LED termékkel kapcsolatban: