Velotech ULTRA 500 első lámpa:
-CREE XP-G (5Wattos) jó hatásfokú Led
-nagy méretű TIR optika
-2×18650-es (2Ah) LiIon cellás akkupack (~15Wh)
-mellékelt töltő
-2 felfogató O-gyűrű (2 kormánymérethez) mellékelve; /O-gyűrű boltban esetleg más méretűt is lehet venni -pl. sisak keresztbordára rögzítéshez-/
-tépőzáras szíj az akkupack vázra rögzítéséhez mellékelve
-3 üzemmód: 100%-30%-villogás
-színes akkumerülés visszajelző led
Kis méretű lámpa, kompakt kialakítás. NiMh-nál sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkező LiIon akku, hozzá mellékelt gyári töltő.
Még csak boltban nézegettem-tapogattam, próbálgattam, nagyon szimpatikusnak tűnt!
Aki próbálta már, írjon róla!
Villogó mód kissebb fényerővel használható lehetne, illetve nem ártana még egy minimál fogyasztású mód (pl. szereléshez, vészhelyzetben, vagy gyalogtórán...)
A gumis kormányra fogatás esetleg terepen lefittyedhet, -bár a lámpafej kis tömege miatt ez nem valószínű-
*500 lumennek hírdetett fényerő (tempós haladáshoz is alkalmas fényteljesítmény)
Magicshine kategória kistestvére: hazai boltokban is elérhető áron (<=10eFt); jó ár/érték...
Biztonságos tekeréshez átlagos felhasználónak elegendő fényt szolgáltat szerintem (5-10 "látszani" lámpa)! :D
Esetleg egész éjszakás tekeréshez lehetne pótakksit is barkácsolni hozzá (6× NiMh cerkaakksi, vagy 5×alkaline elem akár jó is lehetne)
A legtöbb lámpához hasonlóan körszimmetrikus vetítése miatt kormánylámpaként távolra irányozva szembejövőket feltehetőleg zavarhatja (főleg villogó módban):
Ezért aszfalton inkább közelebbre irányzandó -viszont így nem látni vele olyan messze-.
Viszont fejlámpaként, illetve terepen ideálisnak ígérkezik. :)
Akksival fél éjszakás kalandot biztos ki lehet húzni. Hosszú, egész éjszakás, hideg téli túrához biztos pótakksira is szükség lessz...