Olcsó és rohadtul tartós ha mindig a megfelelő fokozatban használják, pontos váltás.
Rozsdásodásra hajlamos. Kenetlen állapotban megjön a hangja, de ez egyben előny is, mivel így jelzi ha kevés benne a kenőanyag.
8200 km-en keresztül, ennek kb. egyötöde szárazfutás, használtam probléma nélkül, a váltás is jól működött a 2006-os XT hátsó váltóval és Deore sorral, valamint az FC-M590-es hajtóművel. Aránylag sokat használtam földúton (Római part, Nógrádverőce), kapott esőt is mégha nem is sokat. Egy-két alkalommal voltam vele hegyet mászni, de soha nem hagyott cserben. Szinte kizárólag csak a hajtómű középső lánctányérján, illetve a fogaskoszorú kisebb fogaskerekein használtam. Kenés: Motorex aeroszolos olajjal történt kb. 250 km-enként. A lánc soha nem volt tökéletesen tiszta karbantartás után sem, mivel láncmosóm nincs, ráadásul az aeroszol remekül beviszi a maradék koszt a láncszemekbe, így jól hallhatóan roszog a lánc. Igaz hogy ennyi futott km után fogaskoszorút is kellett cserélni valamint a középső lánctányért, de utóbbi csak 2500 Ft plusz költséget jelentett.
Túrázásra nyugodtan merem ajánlani azoknak akik nem szégyellik (és tudják is!) használni a hátsó váltót annak érdekében hogy mindig a megfelelő csapásszámmal és taposóerővel tekerjenek. Esőben és a téli latyakban való használat után ne várjunk sokat a kenőanyag pótlásával (rozsdásodás).
Szerintem még hosszabb élettartam is kihozható belőle ha flakonos kenőanyagot (pl: ROCHLOFF) használunk mert így nem visszük be a koszt a lánc belsejébe és jobban is adagolható így az olaj.