- Tartós
- Mutatós
- Halk
- Sram rendszerrel pontos a váltás
- Olcsó
- Nem korrodál
- Patent szemes
Nem találtam! Talán könnyebben nyúlik mint a drágábbak.
Nekem volt vele rossz tapasztalatom és elég sokáig bírta.
XC, AM, Túra, Trekking, Városi rohangálás
Nem találtam! Talán könnyebben nyúlik mint a drágábbak.
Nekem volt vele rossz tapasztalatom és elég sokáig bírta.
XC, AM, Túra, Trekking, Városi rohangálás
Szerintem már az előny, hogy SRAM!
A váltás eléggé pontos és ezt nagyobb zaj nélkül teszi.
A váltós bringámon egymás után kétszer volt ilyen lánc. A teljesítményére nem lehet panasz, nem szakadt el, nem recsegett-ropogott. Viszont elsõ esetben 2500 km-t bírt ki, aztán a fogaskeréksorral együtt kellett cserélni (azt is szétkoptatta), másodjára pedig nem vártam meg, hogy elkoptassa a racsnit, ezért 1200 km után nyugdíjaztam (már át lehetett látni a lánctányér és a lánc között). Szerintem akármennyire is alapszintû lánc, ennél többet kellett volna bírnia, fõleg hogy döntõen jó idõben használtam és rendesen tisztítottam-kentem.
A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).
A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).
A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.
A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.