Sram PC 69 lánc

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 4.480 Ft

HASONLÓ lánc TERMÉKEK




Fürti avatar
Fürti
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Nagyon jó ár-érték arányú lánc (3,3e forint a nagyker ára), a váltáson nem érzek különbséget, strapabíró, patentszemes, könnyű (104 szem: 274g).
Hátrány
Egyetlen hátránya van csak mégpedig a csapok nyomóereje 1500N. Egy felsőkategóriás PC99 vagy XTR láncnak ez az értéke magasabb (2000N). Vagyis kereszbe nem ajánlatos nagyon menni vele (nagytányér három a max) és akkor nem lesz gond.
Tapasztalat
Én már csak ilyet használok. Szakítottam már el XT és PC89-99-es láncokat, de ilyet még nem. Az persze tény, hogy a keresztbe váltásokra nagyon figyelek. Eleinte meg nem és lehet, hogy ez okozta a magasabb kategóriájú láncok halálát. Mellesleg úgy érzem, hogy egy ilyen lánc és egy 2x annyiba kerülő másik láncnál a tartóságban nincs nagy különbség. Én egy ilyen láncot kb 1000-4000km-ig tudok használni. A 4000km az szinte csak országút. Aztán, ha eléri a 107,4mm-ert akkor kuka vagy még pár hónap a téli bicómon amin nem zavaró az elnyúlt lánc, hiszen a fogaskoszorú és a nagytányér ára kijön 8 ezerből.
Erre ajánlom
Mindenre jó csak használd :))
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.