Tapasztalataim szerint az a2z Narrow/Wide tányérra jellemző a
- átlagosnál jobb kopásállóság, különösen a SRAM-nál jobb
- konkurenciához képest mérsékelt ár
- szép, mély tónusú anodizálás
- láncleesések elleni kitűnő védelem
- anyagából fakadóan az acél tányérokénál gyorsabban kopó fogak
- bizonyos színek beszerzése nehézkes lehet
Bringaboltos ismerős jóvoltából jutottam hozzá egy a2Z narrow-wide lánckerékhez 32-fogas méretben, nagyon szép és mély tónusú, kék anodizálással. Előtte is narrow-wide tányért használtam, konkrétan egy Superstar Components (made in UK) által gyártott ovális alakú lánctányért cseréltem le ezzel annak érdekében, hogy méréseket végezhessek az ovális és a szabályos kör alakú tányérok összehasonlítása céljából. Ehhez természetesen egy a hajtóműbe épített Watt-mérőt használtam (Stages Power XTR) - de erről majd egy másik tesztben. A tányér egy XTR hajtókarra került, hátul pedig 11-sebességes Shimano XT váltót használtam gyári XT sorral, 11-40t kiosztással, szintén 11-sebességes Shimano XT lánccal.
A tányér installálása egyszerű, egy dolgot kell csak figyelembe venni: a feliratos rész nézzen kifelé. A megfelelő tesztelés végett nem apróztam el, a kerékpáromban lévő Fox villa helyére egy Ritchey WCS carbon merev villát szereltem, hogy a mérési adatok gyűjtése mellett meggyőződhessek arról, a narrow-wide profil megfelelő védelmet nyújt a láncleesések ellen. Utóbbiról annyit, hogy a Budai-hegység és a Pilis köves, durva lejtőzései ellenére a hozzávetőlegesen 1500 km-es tesztelési intervallum alatt egyetlen láncleesés sem történt.
A tányér és a láncvilla közt legalább 5 mm-nyi helyet hagyott a 32t méretű lánctányér, ami karbon váz esetén nem utolsó szempont. Csak összehasonlításképp: a Superstar ovális tányérom nagytengelyének helye (major axis) és a láncvilla közt bizony ijesztően kevés, alig 1.5 mm-nyi helyem volt.
Keresztben álló lánc mellett, azaz hátul a 40t és a 11t fogaskerekeken állva sem adott daráló hangot a lánc, bár a hajtókart hátrafelé tekerve a sor 40t-s lánckerekéről gyakran visszament a lánc az alatta lévő lánckerékre. Igaz, tudtommal ez nem a lánctányér, hanem az XT váltó problémája, mások is számoltak már be hasonló tapasztalataikról.
Egyetlen igazi negatívum, amit tapasztaltam, az a kopásállóságában mutatkozott meg. Az alumínium-ötvözet anyagának megfelelően nem éppen kitűnő, így ezen a tányéron is hamar látható nyomokat hagyott a használat. Mégis, a Race Face N/W és leginkább a gyári, AL-ötvözet SRAM tányérokénál észrevehetően jobban teljesített. A körülbelül 2 hónap és 1500 km alatt a csatolt fotón látható mértékben kopott a tányér. Bizony, láttam már SRAM tányért ugyanennyi idő alatt úgy elkopni, hogy az eredetileg széles fogak közel olyan keskenyre koptak, mint az eredetileg keskeny fogak. Nyilván a láncleesések ellen sem elég hatékony már így egy ilyen lánctányér, nem is beszélve arról, mennyibe kerül a cseréje!
Az a2Z kifejezetten baráti áron kapható a többi, gyakran 50-60 EUR közti árú tányéréhoz képest, mint a Race Face Narrow-wide, a Blackspire Snaggletooth, Ridea 1x, a Garbaruk vagy éppen a gyári SRAM tányérok.
Ezeknek megfelelően kitűnő értékelést kap tőlem.
Bármi további kérdésed van, írj hozzászólást, igyekszem válaszolni rá!
XC/Maraton/Trail/AM/Enduro felhasználásra, 1x10, 1x11-es rendszerekhez. Kitűnő ár-érték arányából fakadóan idehaza nem találkoztam még jobb választással 1x rendszerekhez.