Kezdjük ott, hogy Altrix Cougar Race, bár tudtommal csak a színe különbözteti meg a Comp-tól.
-26"-os (manapság nagy szó)
-Merev. Egész jól viseli a súlyom, de azért ha kiállok akkor azért hajlik (100Kg alatt szerintem nincs váz, ami ne hajlana).
-Nagyon tetszetős geometria
-Szép heggesztések
A hátsó fék vezeték/bowden szemek nagyon frankók. Semmi gyorskötegelő meg ilyenek, csak bepattintod és kész.
Összességében egy jól megtervezett váz. Remek alap egy XC gépnek.
-Szerintem fölöslegesen vastag alsócső, ami azt eredményezi hogyha megkopogtatom olyasmi hangja van mint az ereszcsatornának. Ellenben ha a felsővázcsővel csinálom ugyanezt, az teljesen korrekt hangot ad, úgyhogy szerintem nincs mitől félni.
Azóta kapott egy pár pofont és még csak be sem horpatt. Úgyhogy ettől sem kell igazán tartani.
-Sérülékeny festés.
-Alapabb csatlakozások (IS tárcsafékkonzol, külső csészés kormánycsapágy). De ezekhez még mindenből van megfelelő minőségű, így igazából nem is probléma.
2019. 08. 31.:
Több, mint egy éve írtam a tesztet. Azóta csak mégjobban ajánlanám másnak is.
Azóta kapott egy pár fejlesztést: gumik (Schwalbe Black Jack), kormány/kormányszár, teleszkóp (Suntour XCR RL), nyerget (valami BikeFun), kormánycsapágyat (Tioga), illetve új fékeket (Avid bb5).
Bármire, értelmes keretek között (pl.: Downhillre nyilván nem). Túrázni nem feltétlen alkalmas, mivel a támvilláról hiányoznak a csomagtartóhoz a szemek, plusz a rövid láncvilla miatt szétrúgnád a túratáskát a sarkaddal.