Anodizált festés, nehezebben karcolódik, mint a sima lakkozott felület.
Nagyon merev hátsó rész.
Verseny geometria.
Jól gyorsul a Cube LTD.
Szerintem nehéz a Cube LTD. 2000-es Mongoose NX 7.5-ösöm kb. 50 grammal nehezebb ugyanebben a méretben.
A Cube logo nekem nem tetszik. Lehetne ötletesebb.
A festése is lehetne sokkal jobb.
A nyeregvázcső belsejének a kidolgozása a nyílásnál lehetett volna jobb is. Összekarcolta a nyeregcsövet. Lereszeltem kicsit. Most már nem karcolódik.
Update 2012.03.04.:
Ez a váz egy szardarab.
1590,7 km-t mentem vele és elrepedt.
Nem estem vele, rendesen volt használva a Cube LTD, nem ugrálgattam vele, nem mentem sziklás terepen. 95 kg vagyok.
A felsőcső-nyeregvázcsó szarrá repedt konkrétan.
A hegesztés elülső részének alsó, felső széle, a hegesztés hátsó része, bal oldalon a felső és alsó szél közt repedés, jobb oldalt ugyanígy, csak 2-3 cm hosszon. A hegesztés barázdájában porózus repedés. Én ilyet még nem b..., láttam.
Előző gépem, egy Mongoose NX 11 évesen repedt szét, jóval 10e km feletti használat után, és jórészt 100 kg felett voltam. Észre sem vettem a repedést, csak kb. 50 km után. Aztán még megtettem vele egy kb. 40 km-es Ausztriai túrát mászással és lejtőzéssel és még egy 15 km-es búcsútekerést is..
Ez a szar meg elkezdett nyikorogni sima terep után. Azt hittem a nyeregcső. Meghúztam, még midnig nyikorog. Lemostam kútnál a nyerget. Nem nyikorgott tovább. Visszafelé éreztem, hogy mintha hátrébb lenne a nyergem. Megálltam pihenni a többiekkel. Véletlenül vettem észre, hogy el van repedve. Betolt nyereggel jöttem haza és ennek ellenére így szétment. Rendes gyári nyereg volt benne.
Ennyit bírt a Cube LTD.
Képeket ha megnézitek látjátok, és most már én is látom, hogy igénytelen, egyenletlen hegesztése van. Szar a hegesztés és az anyag minősége is.
Szomorú, hogy egy ekkora cég ilyen szart gyárt. Cube Stinget, AMS-t vagy Stereot néztem ki magamnak. Ezek után már nem fogom nézegetni ezeket.
Marad a Specialized, Trek, meg a Yeti.
Mongoose vázam helyett kellett valami sürgősen.
Trek 8500 jött még szóba, de ez sokkal jobban néz ki szerintem, meg legalább német.
Kb. ugyanaz a geometriája, mint a régi vázamnak, de a tengelytáv 2 cm-rel rövidebb és versenyzősebb a geometriája.
Előző vázzal is jól gyorsultam, most ezzel talán még egy fokkal jobb.
Még csak 80 km-t mentem vele kb. Nagyon merev váz. Ráz mint állat. De nem gond.
31,6-os gyári nyeregcső az elején mindig lecsúszott. Lehet a nyeregbilincs hibája. Most úgy néz ki megszorult már rendesen.
A 1682 grammos mért tömeg papucs, csavarok nélkül, Cane Creek kormánycsapágycsészékkel értendő. Szerintem 1660 gramm körül lehet az LTD váz 18"-os méretben.
Update:
Ennyi tekerés után azt kell mondjam, hogy egy jó kis versenyzős gép. Mongoose-éval kb. azonosak a méretei, de hátulja merevebb, ezt érzem gyorsításkor, meg azt is, hogy nagyon ráz terepen. Régi valahogy jobban elnyelte az egyenetlenségeket.
Lefelé mintha kicsit idegesebb lenne, szerintem a 2cm-rel rövidebb tengelytáv miatt. De lehet csak megszokás kérdése.
Szerintem túrázásra kényelmetlen, mert nagyon merev.
Versenyzésre is okés.
Olyanoknak ajánlom, akik egy komoly gépet akarnak építeni egy komoly vázra.
Update 2012.03.04.:
Mire ajánlom? Mire lehet ajánlani egy vázat, ami normál használattól elreped?
Talán vasággyal együtt 50 kg-os embereknek. De azok meg karbonnal járnak...