Olcsó össztelós. Kényelmes gurulás, jól tompítja az úthibákat.
Strapabíró, jól bírja a kiképzést, sosem hagyott még cserben.
A V-fékek megállítanak, kellően erősek, teszik a dolgukat. Kell ennél több?
update: igen! A pillangók nyúlósak, hajlanak. A fékkarokat jónak ítélem, egy pillangó cserével (deore) sokat lehet merevíteni a rendszeren! És még csak nem is nagy költség.
Bár ugyanúgy megállít a gyári is, de azért sokkal jobban lehet érezni, ha van egy fix fogáspontja a fékerőnek.
(tárcsás verziót messze elkerülném)
Váltó számomra kellemes, simán vált, pontosan, határozottan. Egyértelműen ez a legértékesebb része, a többi alkatrész felejthető.
Fordulékony, lehet vele mászni (csak ne a markolatváltóba kapaszkodj -> 95mm-es markolat néha rövid), lefelé is stabil. Egyenesfutása még a gyenge felniken is kifogástalan, elengedett kormány mellett.
Olcsó össztelós.
Nagyon hamar kitapasztalhatók a bringa korlátai és a határokon tekerés közben azért érezni, h fáj neki. Gépész szemmel azért nem bízom meg feltétel nélkül a gépben. A váz szerkezetileg nagyon jó, de a háromszög forgáspontja és a rugósta rögzítése borzalmas.
Gyári rugózás nem ér egy fabatkát sem teljesítmény terén.
Forgáspontok kikotyogosodnak, háromszög oldal irányban hajlik a nyomatékra, ez kinyírja a kínai rugóstagot is idővel. A legszebb az egészben, h nem csendben kopik, hanem elkezd nyöszörögni, ropogni, recsegni, ami ciki. (a váz és a rugóstag egyaránt) Mintha tesco bringán ülne az ember...
A felnik gyengék, én már a sokadig garnitúrámat (szimpla falú neuzer felnikről van szó, nem tudom milyen típus) sokadszorra centíroztatom. Emiatt a fékeket se lehet rövidre állítani.
S-bend háromszöget a hátsó fék jól láthatóan szétfeszíti, fékmerevítő javasolt rá.
UPDATE: a forgáspontot VÍZZEL MEGLOCSOLVA elmúlik a ropogás. :O
UPDATE2: a hátsó tengely a leggyengébb láncszem az egész bicajon. Jelenleg menetes agyam van, és sajnos hajlamos elhajlani a tengely a nagyobb igénybevételnél.
Következő fejlesztésem (ha még meglesz a bicaj, a forgáspont már nagyon rossz állapotban van, talán most télen sort kerítek a tuningjára) egy kazettás agy lesz, az jóval kíméletesebb a tengelyre nézve.
Az enyém még neuzer néven fut. :)
Kiszolgálta a gyerekkorom, vadultam vele rendesen - túrák földútakon, nagy sebességgel vmint városban 30-80 centis ugratások -, de sosem hagyott cserben, meglepően jól bírja a strapát. Igaz a zoom villa "csak" 2 évig bírta ezt a megpróbáltatást és kikotyogosodott: csere RST T1-80 - ég és föld a kettő közti különbség.
Szóval gyerekként mentem vele pár évig, aztán meguntam és egészen mostanáig a szobám sarkában állt számkivetve... Idén előszedtem, nagygenerálozás és villa csere után újra működőképessé tettem. Azóta beleraktam 1000 km-t városban.
A váz elkezdett nyöszörögni, ropogni, cseréltem a kínai tagot is egy rock shox deluxra (165 mm, ami szerencsére összemegy a beülése miatt, így nem érezni változást a geometriában). A rugózás így új dimenziókba lépett, hatalmas minőségbeli ugrásként éltem meg. :)
De sajnos a tag magában nem oldotta meg a recsegő hang problémámat. A forgáspontra fogok összpontosítani, a műanyag perselyt szeretném cserélni vmi normális anyagra, hátha tudok merevíteni a vázon.
Még egy defektem sem volt vele soha, pedig évekig állt a szoba sarkában leeresztve, terepet is túlélte idáig a gumi.
Jah, láncvilla védőt tegyetek rá, mert a lánc összeveri a vázat, ha nem figyeltek!
Nyereg kényelmes alapvetően, de ritkán mikor zsibbadtam tőle, akkor gyorsan cseréltem.
Sokat öltem már bele, a bicikli árán túl, idén ugye a nagygenerál+új villa. Majd jött az új nyereg, új markolat+szarvak, új rugóstag, kresz felszerelés, sárvédők és ott tartok, h ráköltöttem mégegyszer annyit, mint a bicikli ára. És akkor a ruházatról még szó sem esett. :)
De még mindig kérné a pénzt, bármikor jól jönne egy új kerékszett duplafalu felnikkel.
Ezen kívül ha meg tudnám még oldani az irritáló, recsegő hangot, akkor egy szavam nem lenne rá a továbbiakban. :)
Kopó alkatrészt nekem még nem kellett cserélni. (generálozás során zsírfürdőt kapott a komplett bicaj, csak a kormánycsapágy lett cserélve, meg vmi kónusz(ok), kb ennyire emlékszem a szervízes szavaiból)
Fékpofák még jók, gumik is csak a satuzástól kopnak, láncot nem tudom milyen állapotban van, de szervízes nem szólt, h meg lenne nyúlva.
Fapados MTB, ami kitölti az űrt az igazi belépőszint és a hiper horror (nagyáruházi) gépek között.
Ha nincs pénz, nincs mese, ez van. A-ból B-be közlekedni tökéletes, bármi, ami ennél komolyabb igénybevétellel jár, az már fáj a biciklinek. Még véletlenül sem XC-re lett kitalálva, vagy AM-re. Túra a maximum, de arra ideális lehet.
Városi használatra viszont cserélném a külsőket vmi jobbra, ezzel a bütykössel könnyen lehet esni vízes úton.