A fékek Tektro V fékek merevvázas közlekedéshez elég jól fognak megbízható konstrukciók. A hátsó váltó alivo, illetve az első altus. Nehezke, egynelőre pontosak, de a sárban veszítenek a precizitásukból, később legalább deore-ra lesznek cserélve. A hajtómű teszi adolgát, súlya az magas, ha kikopnak a fogak nem a lánkereket hanem az egészet cserélem. A teleszkópot fogom legelőször cserélni, az előfeszítésen kívül semmi sem állítható rajta, ez a szó szerint vett xc kerékpározáshoz nem elegendő, máshoz sem. A teleszkóp részletesebb tesztjét lásd ott. Fejcsőszög meredek emiartt jól fordul, ugyanakkor lejtőn oda kell figyel nem az a nagyon stabil típus. Egyenesfutása hibátlan. Mászása megfelelő, meredek részeken aza eljét náha elemeli, a kormányszár igen meredek, ezt érdemesebb később laposabbra cserélni. Eddig komolyabb probléma nem volt vele, megbízható. Legértékesebb része egyértelműen a váz, jól nézi ki, szépek a hegesztések, GT révén feltehetően jól összerakták, ugyértem megfelelő a csőszett. A méretezés korrenk igazából az asszonynak vettem 160 cm-el, a női s-est kényelmesnek ítéli meg.
A fejcsőszög lehetne laposabb, a jobb lejőzés miatt. Igy akár később akár 4x élményekbe is be lehetne vonni. A legkomolyabb hátrány, hogy nehéz rácsavarozni a gyereket, pontosabban az ülését. Mert nincs csomagtartószem, és a elsőváltó bovdene az ülésvázcső mentén fut. (ez a legnagyobb hátránya, mert turázásra teljességel megfelehetne a bicaj). Ebben a felállásban a bicaj túl nehéz, kb 150-200 FT-t kell rákölteni, hogy haszálható súlycsoportba kerüljön.
Kezdeteknek jó de sokat kell rá költeni, hogy igzán könnyű és élvezhető gép legyen belőle.
Xc, lányoknak.