A váltója pontos, ez kifejezetten pozitívan érintett, nagyon élvezem. A fékek szuperül fognak (megjegyzem rendesen be kell állítani, újkorában a bowden nyúlás és betét-bekopás miatt akár többször is, ez minden bowdenes tárcsafékre igaz!), a teló meg a maga egyszerűségével elnyeli az egyenetlenségeket földúton és zúzottköves úton is. A vázgeometria az aránylag alacsony súlypontjával könnyű irányíthatóságot ad, kellemesen fordulékony, vájúsodott talajon lejtmenetben való kanyarodáskor sem kell leszállni róla. A gumik, amivel gyárilag szerelik nagyon jól tapadnak minden terepen, viszont mivel lágyak, gyorsan is kopnak, ez természetes. És tényleg minden rendben van vele (persze amellett, hogy karbantartom), a jótálláshoz szükséges átvizsgáláson meg is dicsérte a szerelő. Megvétel óta túl vagyok 400km-en, semmi baja.
Eddig csak egy problémám merült fel vele: az ülés. Bár kifejezetten kényelmes(!), nem sajog hosszabb idő után sem a hátsóm rajta, viszont nagyon rövid idő után (kb. 20 óra) elkezdett lekopni a piros festék a szélein a szövetről, illetve a szövetet alulról letűző kapcsok sorra hullanak ki. Viszont jó hír, hogy garancia keretein belül kapok másikat.
Nos 2020-ban ott tartunk, hogy forgalmazói/gyártói álláspont szerint a 26-os kerekű 17-es vázú MTB már gyerekbiciklinek számít...érdekes, 10 éve még ez volt a felnőtt bringa. Na ezen lendüljünk is túl, mert mindjárt megint lázadónak is érzem magam, hogy 174 cm-es magasságommal ennek ellenére megvettem :-)
Szögezzük le, hogy ez a gép nem extrém használatra, nem ugrálásra, és nem "durvulásra" készült, mint ahogy péipszilonos elődjének véleményeiben olvastam, így nem szabad tőle ennyi pénzért azt várni, amit egy milliós bringa tud, azaz felszereltségben és anyagminőségben nem fog csúcskategóriás élményt nyújtani pusztán a formája és a rajta lévő teló miatt. Na de hobby célra, vegyes terepen, ésszerű terhelés mellett tökéletes lehet!
Az adatlap szerinti 680mm-es kormány helyett valójában 630-assal szerelik, ezt már csak a boltból hazaérve vettem észre. Mivel 680mm-es kormányhoz vagyok szokva, így kellett tegyek egy kört a környező bicikli boltokba bekopogtatva, mire a negyedikben találtam egy 680-ast. Az irányíthatóság jobb tőle, és támaszkodni is kényelmesebb rajta. Továbbá a pedált cseréltem le azonnal egy nagy XLC PD-M10-re, mert a gyári csak egy kisebb műanyag. A teló is nyilván cserélhető izmosabbra, de nekem ez elég. A kerék-gyorszárak minősége ránézésre szintén alacsonyabb kategóriásak, ezeket is érdemes lehet idővel jobbakra cserélni.
Általános javaslatom, ami erre is, és más bringákra is igaz lehet, hogy új korában fokozottan ellenőrizni kell a kopásokat, a csavarmeghúzásokat. Pl. ha érezzük, hogy a hajtókar elkezdett picit is kotyogni, húzzuk meg, ne járjunk vele tovább, ne várjuk meg a kötelező szervizt, mert az könnyen alkatrészcserékbe fajulhat. Konkrétan minden nagyobb út után érdemes áthuzogatni az összes csavart, így a magunk életét könnyítjük meg.
Mindent összevetve ár/érték arányban nagyon jó vételnek tartom! Szóval a Piton jó gép, ha nem cserélsz ki rajta semmit, akkor is tökéletesen használható hobby bringa, erdőjárásra, turistautakra, de akár aszfaltozott bicikliútra is kiváló.