Merida Ninety-Six 1000-D mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 490.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Brutálisan merev váz
  • viszonylag alacsony tömeg
  • kitűnő, eddig általam nem tapasztalt mászóképesség
  • meglepő módon, a keskeny kormány ellenére lefelé is kezes és félelmetesen gyors
  • betonkemény Selle Italia Q-bik nyereg, ami mégis szinte tökéletes
Hátrány
  • gyári Schwalbe Rocket Ron performance külsők csak nagyon tapasztalt bicajosoknak jók, nekik is csak korlátozott körülmények közé. Mértem az első keréken lévő külső tömegét: mindössze 365 gramm...
  • a villa nem lockolható a kormányról
  • az első fékes lassítást az egyébként finoman mozgó Manitou R7 villa hirtelen beüléssel köríti, ami váratlan meglepetéseket okozhat
  • üléscső állításának gyorszára feláldozásra került a könnyítések oltárán. Bár gyönyörű a csavaros megoldás, az ülésmagasság finomhangolása így sajnos körülményes
  • nyereg könnyen sérül, a fehér színén hamar nyomot hagy a nadrág, s lemoshatatlanul
  • vázon és a villán itt-ott a bowdenek a lakkozás kidörzsölődését okozhatják. Vázon leginkább elől
  • az SLX helyett XT váltókar lealább hátra nagyon hiányzott - igaz, ez nem annyira negatívum (szubjektív véleményem)
Tapasztalat

Maradandó élményt hagyott bennem ez a mászó rakéta az elmúlt napokban, a szó jó értelmében véve. A külsőket természetesen érdemes volt cserélni valami komolyabbra, habár Magyarország nem egy osztrák S3-as lejtőkkel megspékelt technikás maratonpálya-had. Érdemes.

Az első meglepetés a mászásoknál ért. Hátul egyből egy fogaskerékkel lejjebb váltva abszolváltam a szokásos emelkedőket, majd azt vettem észre, hogy elől eddig kis lánctányéron mentem, egyre gyakrabban a közepes lánctányéron hasítok felfelé. A hátsó rugóstag viszonylag nehezen, de mindig pont jókor mozog - alig vész el a hajtásra fordítható energiából. Scott Sparkot még nem volt alkalmam próbakörön nyüstölni, de gyanítom, lehet annyira jó ez is. És nem a 96 a drágább...

Lefelé méginkább meglepett. A leginkább 140-es rugóúthoz szokott ego némi iniciális bizonytalanság után magára talált a Hármashatár-hegy DH-sok által használt singre trail-jén és hiába a keskeny kormány, átható magabiztossággal hozott le a pályán még ott is, ahol korábban volt, hogy leszálltam inkább, ha csúszós volt a talaj. Most nem késztetett leszállásra semmi. Igen, és "landolásra" sem. :)

 Teljesítménye leginkább 4-es, de nem ötös. Az SLX váltókarok nem annyira, mint inkább XT-ben dukálna ehhez a rakétához. A felnik nagyon jók, de - amennyire érzésre meg tudtam állapítani (sajnos nem volt alkalmam mérlegre tenni) - nehezek. Továbbá az egyébként kitűnő  R7-es Manitou sem biztos, hogy tökéletes választás a nehezebb versenyzőknek, így nekem sem. A Magura Durinnal (Ninety-Six 3000-D modellben) vagy Fox-szal jobb lehetne - de végülis ezen az áron így is minden fejedelmi. Sőt. A konkurencia háza táján hiába zsigereljük a katalógus-adatokat, nem nagyon találunk ilyet. Ezért 5-ös az ár/teljesítmény.

Szóval, egy rakáta. Ab ovo. Még az OS kormány enyhén lefelé ívelő fogása is ezt sugallja. Akár a régi, 30-as években készült BMW-ken, melyekkel a sebességrekordokat futották. Ehhez atommerev hátsó és karbon támvillával, betonkemény lock hátul, hosszabb tengelytáv, mászós cockpit. Nagyon jó!

Erre ajánlom
XC és maraton, amatőr versenyfelhasználás. Túrázásra, hétvégi kiruccanásokra nem, vagy csak egészen korlátozottan alkalmas.
Ennyiért vettem
350000
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Ninety-Six 1000-D termékkel kapcsolatban: