Specialized Epic HT Comp Carbon 29 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2021 (frissítve: 2021.07.)
  • Listaár: 869.990 Ft

Specialized Epic HT Comp Carbon World Cup, M-es
359.990 Ft
új árához képest: -59%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • felsőkategória
  • könnyű és merev váz
  • 29er kerékméret, gyors és könnyen irányítható lejtőkön
  • szuper, könnyen beállítható teleszkóp
  • 1x hajtásrendszer
  • tubeless + alacsony nyomás remek tapadást és kényelmet nyújt
Hátrány
  • magas cockpit alacsonyabb embereknél hát/derékfájást okozhat
  • a fékek gyengék
  • 29er kerekek nem rendelkeznek a kiskerekek merevségével, így ismeretlen terepen nem árt óvatosnak lenni
  • váltópapucsot óvni kell
  • ár/értékben az alkatrészválasztás hagy némi kívánni valót maga után
Tapasztalat

A 29er-ek térnyerését követően kicsit megcsúszva, mintegy 6 évvel később váltottam kerékméretet. Sosem volt pénzem új kerékpárral, így féláron akadtam rá a használt piacon. A 29-er tulajdonképpen csak előnyökkel rendelkezik, viszont szerint könnyebb 26-on megtanulni kerékpározni. Felfelé a plusz tapadás miatt kevésbé pörög ki a hátsó kerék, lefelé meg nagyon gyors és stabil. Egy könnyű 29es tulajdonképpen egy 26 fullyval egyezik meg. A Mátra Maratont mindkettővel ugyanannyi idő alatt teljesítettem. A rugóstag hiánya azért érzékelhető volt. Egyedüli hátrányként a magas cockpitet tudom megemlíteni. Nem lehet annyira ráfeküdni a kormányra mászásnál, ezért jobban megterheli a hátat/derekat.

 

A váz nagyon könnyű, hajtáshatékony és merev. Talán már túl merev is hétköznapi sportolóknak. Mindenesetre ha megvan az erő, ez a bringa bármilyen úton ki tud lőni.

 

Teleszkóp teljesen fekete (még a becsúszói is). Levegős rendszerű, ezért könnyen beállítható/átállítható a terepviszonyokhoz. Borzasztóan merev, még bikeparkban is megállta a helyét, bár az ugrókat a 90 mm (S-méret) rúgóút miatt taktikusan kellett kikerülni. XC és XCM versenyekre termett, nem nagyon szeret elrugaszkodni a földtől.

 

Az 1x hajtásrendszer hatalmas előrelépés. Az első váltó elhagyása szerintem csak előnyökkel járt. Jobb sártűrés, nem dobja le/túl a láncot váltásnál, nem kell bal kézzel bíbelődni veszélyes terepen. Hátránya a keresztbeváltás, és a gyakoribb szervizigény. Ezt vagy megtanulja az ember, vagy szerelőre bízza. Mivel haladóknak szánt szettről van szó, ezért az emberek többségének ez az egyszerű szerviz nem okoz gondot. A hátsó váltó az évek során néhányszor sikerült már odacsapni. Sajnos nem csak a váltó sérül, hanem a váltópapucs is. Beszerezni pedig kb. lehetetlen küldetés.

 

A 30-as lánctányér elsőre aprónak tűnt, de meredek emelkedőkre nem érdemes nagyobbat felrakni, mert hátul elfogynak a fokozatok. Az átlagnál jobb edzettség ajánlott az 1x használatához.

 

A kerekekkel mintegy másfél évig elégedett voltam. Aztán egy versenyen belefutottam egy zörrentőbe. Nem tudom, hogy nem lett esés belőle, azt viszont éreztem, hogy a becsapódás nem volt rugalmas. A hátsó kerék megsérült, elvesztette a kör alakját. Teljesen ki sem lehetett szedni belőle a hibát, nagyobb sebességeknél ütötte a fenekem a nyereg. Egy ilyen bringához már illik tubelesst használni. Hála ennek a rendszer, egy defektem sem volt.

 

A fékek két ujjasok. Rövid versenyekre szuperek. Hosszútávon és technikás lejtőkön nem éreztem ujjbarátnak őket. Szerintem ez a kerékpár gyengepontja.

 

Az irányítás egyéni ízlés dolga. A gyári stucni számomra rövid volt, mászásnál kényelmetlen volt. A kormánya alapból szintén kényelmetlenül széles. Az alap markolat balesetveszélyes volt. Sem kesztyűben, sem kesztyű nélkül nem adott elegendő tapadást. Volt a bringához egy tapósó pedál is, ami rosszul is forgott, illetve csúszott is a tüskéi ellenére. Szerencsére a Specialized neve egyet jelent a kényelmes nyergekkel és jó bringákkal (és nem a rosszul forgó pedálokra asszociál az ember).

Erre ajánlom

Versenyzésre, mostoha utakra, maratonokra, kompromisszumok nélküli hegyi túrázásra

Ennyiért vettem
415000
Csatolt képek
Specialized Epic HT Comp Carbon 29  2019 mtb
Hazai pályán
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Specialized FACT 11m karbon váz, XC geometriával


anyag:

Karbon


méretek:
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete-sárga


villa (teló):

RockShox Reba RL Air 29 villa 100 mm rugóúttal


Meghajtás

hajtókar:

Truvativ Stylo


lánc:

Sram GX Eagle


fogaskoszorú:

Sram GX Eagle 10-50 fog, 12 sebességes


hátsó váltó:

SRAM NX Eagle


Kerék

felni:

Roval Control Alloy 29"


első agy:

Specialized tárcsafékes


hátsó agy:

Specialized tárcsafékes


külső gumi:

Specialized Fast Trak 2.3


Irányítás

váltókar:

SRAM NX1


kormány:

Specialized Mini Rise, 6000 alloy, 750 mm


markolat:

Specialized Slip


kormányszár:

Specialized XC


nyereg:

Specialized Phenom Comp


nyeregcső:

Specialized alloy, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:

SRAM Level TL hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

 
további információk:

DT Swiss industry 2.0 küllők


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Epic HT Comp Carbon 29 termékkel kapcsolatban: