Specialized Stumpjumper FSR mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 1.589.000 Ft

Használt Specialized Stumpjumper FSR M4 eladó
220.000 Ft
új árához képest: -86%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




zaskar avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Kiváló geometria, kényelmesebb testtartás, mint a merevfarú modelleknél ( nem a legfiatalabb korosztály vagyok, fontos a komfortérzet...:)

- Főleg lejtmenetben sokat segít az FSR rendszer és a FOX rugóstag. Előre egy Rebát tettem be, 115-ös úttal, bár 120-as az előírt ehhez a vázhoz (de jóval olcsóbb volt, és kiválóan mozog + megfelelően karbantartva már évek óta bírja)

- M5-ös aluból van a Specialized Stumpjumper FSR, ez úgy tudom jónak számított akkor a kínálatban, és viszonylag könnyű is (bár pontos súlyadatot ne tudok)

- SRAM váltószett van rajta, jól teljesít ( korábban Shimanót használtam, de véleményem szerint a SRAM alkatrészek jobban bírják a sarat)

- M-es méretű  a vázam, 178 cm vagyok. Tudomásom szerint ez az a magasság, ami már átmenet lehet az M-L méret között. Ezt kicsit hosszabb stucnival használom, az L-eshez rövidebb is elég lenne.

-Mióta megvan ez a Specialized AM össztelós, üzembiztos a járgány, de hát ez főleg nem a váz, hanem a rajta levő alkatrészek érdeme.

Hátrány

- Hogy hátrány-e, nem tudom: érdemes költeni időnként a forgáspontok karbantartására, a FOX rugóstag szervizelésére ( a forgalmazónál 14 ezer volt egy karbantartás, tény, hogy rendben van még mindig).

- Ebben már a Brain rendszer van, én személy szerint jobban örülnék egy RP23 tagnak. Ha úgy működne, mint egy Epic-ben (jó, tudom, az egy CC gép), tehát hogy felfelé menet is rendesen lezárna, az jobb lenne. Úgy viszont én sosem tudtam beállítani, ezért hegymenetben eléggé pogózik a hátulja.

- a feliratok nem túl tartósak, kopnak a vázról lefelé

Tapasztalat

A gépet vázként vettem 2006-ban, egy kerékpárboltos sráctól, aki párszáz km-t tett bele. Valószínüleg neki sem tetszett a Brain,  korábban ennek az elődjét hajtotta a Fox Septune taggal, azt szerette igazán. Így aztán adott volt az M méret is, nem volt választási lehetőségem. Túl sokat nincs használva ez a Specialized AM össztelós, hiszen nekem a hegyek messze vannak (min. 120 km), de ha tehetjük és jó idő van, egy-egy napra felmegyünk tekerni a Bükkbe. Itthon az Alföldön nagyon keveset használom, nem sok értelme van.

Összességében egy nagyon jól sikerült váz szerintem a Specialized Stumpjumper FSR, de az első generációs Brain helyett a Fox Septune vagy az RP23 talán jobb lenne bele.

Erre ajánlom

Maratonokra, túrákra a hegyekben. Több évig indultam a hazai maratonokon közép vagy rövidtávon, a gép sohasem hagyott cserben. Két Salzkammergut Trophy-t is teljesítettem vele, a 110-es távot, oda is kiválóan megfelelt. Aki keveset tud tekerni a hegyekben, hogy megfelelő gyakorlatot szerezzen pl. lejtmenetben, annak nyújt egy bizonyos plusz biztonságérzetet a nehezebb lefeléken is. A rutint persze nem pótolja, esni ezzel is lehet, sikerült is már az első utamon a bordámat törnöm...:)

Ennyiért vettem
250000
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Valahol bükkben 2010.márc.
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Salz Trophy 2008
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Bihar-hegység 2010.ápr.
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Karbon, M5-alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete - piros


villa (teló):

Specialized Future Shock, S140TA, Spike Valve csillapítás, 1,1/2" - 1,1/8" karbon villanyak, állítható csillapítás, 115-140 mm közötti rugóút állítás


 
hátsó rugóstag:

Specialized/Fox Brain Shock, kormányról vezérelhető csillapítás, 7,75x1,9"


Meghajtás

hajtókar:

S-Works OS, Karbon, 10S, XC Trail double, 38-24T, 4 csavaros, 104/64 mm, 175mm


lánc:

SRAM PC-1090, 10S,


fogaskoszorú:

SRAM XX, 10S, 11-36T


középrész:

S-Works, OS, integrált


első váltó:

SRAM X.0, 10S


hátsó váltó:

SRAM XX, 10S


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag, Teszt, klipsszel


Kerék

külső gumi:

Első:

  • S-Works Purgatory, 120 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,2"

Hátsó:

  • Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,0"

belső gumi:

Ultralight, presta szelepes


 
komplett kerék:

Roval Control Trail SL (Első: 24L, Hátsó: 28L)


Irányítás

váltókar:

SRAM XX, 10S, Karbon, Match Maker bilincs


kormány:

S-Works XC Carbon, hajlított, karbon, 680 mm, 8 fokos hátrahajlás, 6 fokos emelés, 31,8 mm befogó


markolat:

Specialized lock-on


kormányszár:

Syntace F109, 6 fokos emelkedés, 31,8 mm befogó


kormánycsapágy:

1,1/8" és 1,5" menetes


nyereg:

Specialized BG Henge Expert, Titán sín, 143 mm


nyeregcső:

S-Works karbon, egy csavaros rögzítés, 30,9 mm átmérő,

Hossz:

  • S/M méretű modell esetén: 350 mm

  • L/XL méretű modell esetén: 400 mm


Fék

tárcsafék:

Avid XX R


 
féktárcsa:

S/L méret esetén:

  • 185 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

L/XL méretű modell esetén:

  • 203 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid XX R


Geometria

váz geometria kép
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR termékkel kapcsolatban: