Specialized Stumpjumper FSR mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 1.589.000 Ft

Használt Specialized Stumpjumper FSR M4 eladó
220.000 Ft
új árához képest: -86%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mivel az én bringám egyedi építésű nem pedig gyári, én csak a vázról fogok írni.

A 172 cm-es magasságomhoz M-es méretű vázat használok, ami méretezés szerint megfelelő.

A hegesztések szépek, a váz minden porcikája precíz és kecses.

A 4 forgáspontos FSR rendszernek hála fékezéskor sem keményedik fel a váz hátulja.

A váz minden forgáspontja csapágyazott.
Hagyományos fejcsapágyat fogad, ami nálam pluszpont.

Könnyen gyorsítható, relative jó súlyú, jól irányítható gépet lehet belőle építeni.

Lockolt taggal szépen mászik, nyitott taggal pedig repülőszőnyeg módjára simítja alattad a talaj egyenetlenségeit.

A monoblokk ház megfelelő magasságú legalábbis szerintem.

XC / AM váz létére kellő merevséggel rendelkezik, mind az első, mind a hátsó háromszög. 

 

Hátrány

A fekete leves: számomra mindenképpen hátrány, hogy a nyeregcsőből adott esetben vágni kell a vázkialakítás miatt. A hátsó kerék pont a rugóstagra szórja az összes koszt. Nem lehet akármilyen méretekkel rendelkező tagot a vázba tenni, és itt nem a szemtávra gondolok. A vázkialakítás miatt csak a megfelelő külső átmérővel, szemtávval és rögzítési ponttal rendelkező tag tehető a vázba. Ellenkező esetben vagy a himbakart és a tag becsúszójának végét fogja a mozgás kikoptatni, vagy a nyeregvázcső, a becsúszó eleje, vagy a tag kamrájának oldala fog sérülni.  A hátsó kerékre maximum 2,25-ös külső tehető, és ekkora gumiköpeny esetén már nincs valami sok sárférő helyünk. Persze kategóriájából adódóan nem is illik rá 2,5-ös külsőt tenni, de azért 2,25-ös gumi esetében azért lehetne valamivel több a sárférő hely. A lánc nagyobb berugózáskor csapkodja a támvillát, ezért a jobb oldali támvillára sem árt neoprém védőhuzatot vagy egyéb vázvédőt erősíteni. A bowdeneket a lehető legrosszabb helyen az alsó cső alján vezették el. Ha eltekintünk attól, hogy így a lehető legnagyobb az esélye, hogy sérülhet a váltás és fékrendszer, akkor is fel kell rónom, hogy az első váltó bowdenje teljesen csupaszon fut, így roppant könnyen koszolódik, rozsdul. Mivel a hátsó fék és a hátsó váltó kábelére a mozgásrendszer miatt kicsit rá kell hagyni fennállhat annak is a veszélye, hogy felakad valamilyen terepakadályban, nem is beszélve arról, hogy a lánc és támvillán is kötegelőzött fékvezeték helytelen rögzítés esetén berugózáskor beleérhet a küllőkbe. Bár én nem használok kulacstartót az tény, hogy a rögzítési pontok elég alacsonyra kerültek. Ezen felül bár a minőséget meg kell fizetni tudom, de drágának tartom.

Tapasztalat

Bár még csak másfél hónapja van nálam, pozitívan csalódtam a kicsikében.

Nagyon szépen mozog, a Manitou Swinger X3-as tagommal.

Én inkább AM váznak tartom, mint XC-nek hiába van ez ráfestve.

Minden gyerekbetegsége ellenére megszerettem ezt a kis vázat.

Aki hasonló tulajdonságokkal rendelkező vázat keres, és futja rá neki anyagiakban, annak bátran ajánlom, mert nem fog benne csalódni.

Erre ajánlom

XC, AM, illetve Maraton, ha a kényelem számít, és nem a súly. 

Nem állatkodó váz, durvulásra semmiképp sem való.

Ennyiért vettem
cseréltem
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2008 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2008 mtb
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Karbon, M5-alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete - piros


villa (teló):

Specialized Future Shock, S140TA, Spike Valve csillapítás, 1,1/2" - 1,1/8" karbon villanyak, állítható csillapítás, 115-140 mm közötti rugóút állítás


 
hátsó rugóstag:

Specialized/Fox Brain Shock, kormányról vezérelhető csillapítás, 7,75x1,9"


Meghajtás

hajtókar:

S-Works OS, Karbon, 10S, XC Trail double, 38-24T, 4 csavaros, 104/64 mm, 175mm


lánc:

SRAM PC-1090, 10S,


fogaskoszorú:

SRAM XX, 10S, 11-36T


középrész:

S-Works, OS, integrált


első váltó:

SRAM X.0, 10S


hátsó váltó:

SRAM XX, 10S


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag, Teszt, klipsszel


Kerék

külső gumi:

Első:

  • S-Works Purgatory, 120 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,2"

Hátsó:

  • Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,0"

belső gumi:

Ultralight, presta szelepes


 
komplett kerék:

Roval Control Trail SL (Első: 24L, Hátsó: 28L)


Irányítás

váltókar:

SRAM XX, 10S, Karbon, Match Maker bilincs


kormány:

S-Works XC Carbon, hajlított, karbon, 680 mm, 8 fokos hátrahajlás, 6 fokos emelés, 31,8 mm befogó


markolat:

Specialized lock-on


kormányszár:

Syntace F109, 6 fokos emelkedés, 31,8 mm befogó


kormánycsapágy:

1,1/8" és 1,5" menetes


nyereg:

Specialized BG Henge Expert, Titán sín, 143 mm


nyeregcső:

S-Works karbon, egy csavaros rögzítés, 30,9 mm átmérő,

Hossz:

  • S/M méretű modell esetén: 350 mm

  • L/XL méretű modell esetén: 400 mm


Fék

tárcsafék:

Avid XX R


 
féktárcsa:

S/L méret esetén:

  • 185 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

L/XL méretű modell esetén:

  • 203 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid XX R


Geometria

váz geometria kép
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR termékkel kapcsolatban: