Felvisz a hegyre. Relatíve olcsó az ára az egyhónapos kerékpárosmatricának. (Jeggyel rendszeresen utazni már drága).
Ha majd kivezetik a Széll Kálmán térre, akkor még könnyebb lesz az elérése. (Ámbár a tervek szerint a Normafáig hosszabítanák meg a másik végét.)
A jelenlegi vagonok felépítésükből adódóan alkalmatlanok a kerékpárok megfelelő szállítására. Sok esetben még a legóvatosabb elhelyezéskor is könnyedén megsérülhet a kerékpár festése.
Elvileg folyamatban van a fogaskerekű szerelvények átépítésének terve azért, hogy növeljék a szállítandó kerékpárok számát, de hogy ebből mikor lesz bármi kézzelfogható is, azt nem tudni.
Jónéhányszor rengeteg időt vesztegel egynéhány állomáson azért, hogy bevárja az ellenirányból érkező szerelvényt, mint kiderült, az 1987-es baleset miatt dolgozták ki ezt a bevárási rendszert.
Mostanában (2012Q2) külön ellenőröket szerződtettek csak azért, hogy velük betartassák a 8 kerékpár / szerelvény szabályt (köszönjük NKH!), valamint a kerékpárra vonatkozó jegyeket is ellenőrizzék.
Érdemes elolvasni a BKVfigyelő cikkét a témával kapcsolatban: http://bkvfigyelo.postr.hu/csak-nyolc-kerekpar-szallithato-a-fogaskerekun
Mindenkinek, de aki használja az nagyon figyeljen oda a kerékpár jó elhelyezésére, különben könnyen sérülés lehet a vége!

