Selle Italia Nepal L Ti nyereg

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.05.)
  • Listaár: 49.990 Ft

HASONLÓ nyereg TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

GPT avatar
21 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nehéz lenne kiemelni bármi szuper különlegeset

Hátrány

árához képest nem nagy durranás

 

Tapasztalat

Elméletileg ez egy enduro nyereg, ami arra hivatott, hogy valamennyire kényelmes legyen felfelé és technikailag támogasson a lefeléken.

Hogy mennyire kényelmes? Alapvetően egy fullyn ezt kevésbé lehet pontosan meghatározni. Volt már rosszabb nyergem ilyen szempontból, de ez sem fotel feeling napos túra után - de alapvetően nincs nagy baj  a komfort terén.

A nyergen első blikkre is látszik, hogy rövidebb mint egy sima XC nyereg. (268mm)  Másik eltérés, hogy a nyereg eleje szélesebb. Ez utóbbi valóban segítség, ha kiáll az ember a nyeregből és a combjával kell "kapaszkodni" a nyereghez. Viszont, miért jó, hogy rövidebb az "orra", arra nem jöttem rá. Ráadásul kb 1cm t lehet játszani a pálca befogásával, mert az se hosszú. 

Hátul le van kerekítve, tehát gond nélkül hátra lehet helyezni a súlypontot, nem fog a gatyád beakadni. 2 részen lakkos felületű enyhén barázdás rész van, hogy ne csúszkálj az ülésen, de ez csak arra jó, hogy nehezebben fészkelődsz az ülésen. Hátul a selle italia feliratoknál is érdesítés van. Ez is valami trükk közbeni tapadást akar nyújtani - ez tisztán csak marketing bullshit...

 

A szivacsozottság változó, ahol kell ott vastagabb (de jóféle "keményebb szivacs)", ahol a lábaddal kell szorítani, ott nincs párnázottság, hogy biztosan érezd alattad a bicajt, de az áthajlásnál megint puhább, hogy ne törjön. (pontosabban a képen is látható fehér rész amiben a nepal felirat van és az abból hátramenő fehér csík alatti rész ami keményebb, de a csík felett egyből egész puha)
Ez a része teljesen rendben van. 

 

Érzékeny résznél el van mélyítve az ülés - szerintem felesleges, hogy ki van e vágva teljesen az ülés, ha kellően ki van mélyítve, pont ugyan olyan jó.

Nagyot még nem estem vele, de a feliratok nagyon gyorsan (20km) után már viseltesek voltak, ami nagyon idegesítő ennyi pénzért. (igaz az elején elkezdett gyorsan kopni, de aztán alább maradt a tendencia)

 

Létezik L és S verzió: a különbség, hogy az L 1 cm-rel szélesebb .

Illetve lehet kapni Manganese és titán pálcás verziót.

 

Annyit azért megkockáztatok, hogy azért nem vagyok lenyűgözve a terméktől, mert kevésbé enduro amit művelek, inkább AM - magyarul lehet mindössze én választottam rosszul...

Erre ajánlom

Annyira nem tudom ajánlani, mert szerintem van jobb vagy hasonló nyereg olcsóbban. 

De elméletileg enduro nyeregről van szó, szóval  arra.

Ennyiért vettem
87euro
Csatolt képek
Selle Italia Nepal L Ti  2015 nyereg
rövid és tömzsi fazon
Selle Italia Nepal L Ti  2015 nyereg
ahol kell ott párnázott
Selle Italia Nepal L Ti  2015 nyereg
20 km után már ennyire kopott
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
pálca anyaga:

Titán


Selle Italia logó

Selle Italia márka bemutatás

A Selle Italia mindig is ugyanúgy együtt működött a versenyzőkkel, mint a szabadidős bringásokkal. 1897-es megalapítása óta csakis a nyergekre koncentrál, egészen az acéltól a mai karbon-korszakig, mindig a fejlesztési lehetőségek után kutatva. A Selle Italia nem nyergeket csinál, hanem nyergeket alkot.

Több mint 100 éves történelme során olyan újítások fűződnek a cég nevéhez, mint pl. az 1980-ban bemutatott legendás Turbo nyereg, mely az első teljesen anatomikus kialakítású nyereg volt. Pár évvel később már rezgés elnyelő pálcákkal felszerelt gélbetétes nyerget is kínált a Selle Italia, 1990-ben pedig piacra került az első titán pálcás és 200 g alatti nyereg. Jelentős innováció még az 1998-as Trans Am nyereg, mely egy anatómiai kivágással rendelkezik a nyereg közepén, ami fokozza a rugalmasságot, kényelmet kínál a kényes „alkatrészeknek”, és egészségügyileg is előnyös.

2004-ben bemutatásra került az Axial Pivot System névre keresztelt találmány, melynél a nyeregpálcák rögzítésének köszönhetően a nyereg együtt mozog a pedálozó bringással, fokozva ezáltal a hatékonyságot, és csökkentve a kerékpáros csúszkálását a nyergen. Az elmúlt évek karbon-forradalma közben is tudott újat hozni a Selle Italia: az egysínes, Monolink nyeregcső-nyereg kapcsolatot. Könnyebb, és nagyobb tartományban állítható rögzítés lett az eredmény.

A Selle Italia versenykategóriás nyergeit versenyzők sokasága használja, úgy mtb, mint országúti és triatlon bajnokságokon, férfiak és nők egyaránt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Selle Italia Nepal L Ti termékkel kapcsolatban: