Selle Royal Country nyereg

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 4.000 Ft

HASONLÓ nyereg TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Megfelelő kivitelezés.
  • Jó minőségű anyagok.
  • A gyártó sokat tett a kényelemért.
  • Nem nyafog, nyekereg hajtás közben.
  • Neve (Selle Royal Country) alkalmat ad szójátékra: Vidék Királyi Nyerge, Vidéki Király Nyerge, Király Vidéki Nyerge, avagy Királyi Vidék Nyerge.
Hátrány
  • Terjedelmes és viszonylag nehéz (ez ugyan a dolgok természetéből következik, de mégiscsak előnytelen).
  • A nyeregsínek előre és hátra csupán néhány centiméter állítási lehetőséget biztosítanak.
  • A külső borítás nem túl erős.
  • Melegebb időben hevül rajta a bicajos fara.
  • Helyezkedni nemigen lehet ezen a nyergen.
Tapasztalat

Tulajdonságok
A Selle Royal csak az alapváltozatot hirdeti, létezik azonban kocsonyás töltésű, „gel” jelzésű Country nyereg is. Nem lehetetlen, hogy az alapváltozat idővel eltűnik majd, és a kocsonyás bélelésű lesz az utódja.
Egy-két éve még külön női- (255 × 198 mm; 605 g), illetve férfinyerget (271 × 174 mm; 585 g) is készítettek, mára azonban megszűnt a nemek közötti megkülönböztetés. Manapság csupán egyivarú (unisex) Country ülőkét gyártanak, ami méreteit és tömegét illetően a korábbi női nyereghez áll közelebb.
A 7 mm átmérőjű nyeregsínek acélból készülnek, feketék vagy ezüst színűek: festék vagy fémbevonat védi őket. A sínek a nyeregtest farához egy-egy műanyag bak révén illeszkednek. A bakokat fekete színű, keményebb műanyagból készült gyűrűk tartják a helyükön. Maguk a bakok szürke színűek, jókora dió nagyságúak, nem túlságosan puhák. Az ülőkéhez régimódi nyeregtáska is rögzíthető – az a fajta, ami apáink és nagyapáink idejében járta –, e célra egy-egy füles pántot szereltek a test alá. A pántok hajlékonyak, és jobbra-balra elforgathatók.
A nyeregtest váza keményebb műanyag, bélése poliuretán hab, bőrszerű műanyag bevonata több rétegű: vízhatlan PVC héj, alatta irhaszerű szivacsréteg. A vázat, a bélést és a borítást hibátlanul, szépen dolgozták össze. A héj aránylag puha, például durvább szövésű nadrág is dörzsöli, nyomot hagy rajta. A vékony anyag valószínűleg könnyen hasad; nagyon kell vigyázni rá, nehogy beleakadjon valami. A nyeregorr oldalára festett „Country” felirat rendszeres használat esetén hamar lekopik. A faron díszelgő „SR” jelölés láthatóan tovább bírja.
Beállítás
Tapasztalatom szerint a Country különösen kényes a megfelelő beállításokra. A legjobb eredmény elérése érdekében még a kormány állására is oda kell figyelni (lásd Kényelem). Az ülőkét előre vagy hátra csupán egy-három centiméterrel lehet elmozdítani. Ez kevés lehet, ha a bicajos túl nagy vagy éppen túl kicsi vázat választott magának. Hasonló a helyzet a kormányszár hosszúságával kapcsolatban is. A dőlésszög szabályozásához – mivel ezt jól eltalálni múlhatatlanul fontos – a fokozatmentesen állítható nyeregrögzítő szerkezet nélkülözhetetlen.
Kényelem
A gyártó láthatóan sokat tett a kényelem érdekében. (Csupán pótfeneket nem mellékelt, ami bírná az egész napos ücsörgést.) Az ajánlás szerint utazás közben törzsünket közel függőlegesen kellene tartanunk, így tekerni azonban csak rövid távon kényelmes. Hosszabb utakon üdvösebb mérsékelten előredőlni, hogy súlyunkból karjaink is viseljenek valamennyit. Túlságosan előrehajolni azonban nem tanácsos, mert úgy a nyeregorr sanyargatja érzékenyebb szerveinket. Az ülőke csekély mértékű előrebuktatása javíthat valamit a helyzeten, túl sokat azonban nem tehetünk. Egy-két foknál nagyobb mértékben lebillentett nyergen állandóan előrecsúszik az ember, s a nehézkedés elleni küzdelem hosszabb távon igencsak fárasztó. Helyezkedésre pedig – sajnos – nem sok lehetőséget kínál a Country. Az ülőgumóknak lehetőleg az ülőfelület púpjain kell helyet foglalniuk. Ha lecsúszik a fenék a nyeregorr irányába, azt rövid úton megsínyli a kerékpáros. Egyszóval – végül is e körül forog a leírás –, sokat kell bíbelődni a nyereg beállításával, mire az egyedül üdvözítő helyzetet sikerül megtalálni.
Fáradozásunk azonban, ami a beszabályozás körüli küzdelmeket illeti, végül megtermi gyümölcsét. Ha minden rendben van, páholyban tekerhetünk, természetesen nem a végtelenségig. Nagyjából 70–80 kilométer, illetve 3–4 óra után pihentetni kell a hátsót, s azután egyre gyakrabban. Nyolc–tíz óra pedálozás után a magyar legény kételkedni kezd a történelmi források hitelességében, melyek szerint szittya őseink napkeltétől napnyugtáig nyeregben ücsörögtek.
A nyereg a nagyobb ütéseket nemigen tudja kezelni (a rugózó nyeregcső javít valamit a helyzeten), a kisebbeket azonban megfelelően csillapítja. Az ülőfelület a merevebb alváz miatt jó tartású, a habos bélésnek és a finom bevonatnak köszönhetően kényelmes. Érzékeny testrészeink védelmére is gondoltak: az ülőfelület hosszanti középvonalában sekély csatorna húzódik. Az altáji szellőzés ellenben rossz hatásfokú. Gyakorta ki kell állni a nyeregből, hogy ne fülledjen be a nadrág, különösen melegebb időben.
Összehasonlítva a Country-t kocsonyás töltésű Respiro nyergemmel, kényelem tekintetében lényeges különbségről nem tudok beszámolni. (A kétféle ülőke más és más pontokon nyomja a fenekemet, de ez – legalábbis nekem – nem sokat jelentett.) Helyes beállítást feltételezve, mindkét nyergen el lehet ücsörögni jó darabig. Pihenés nélkül egész nap lovagolni azonban képtelenség. Bármilyen jó is a nyereg, az emberi fenék teherbíró képessége véges.
Tartósság
Ősztől tavaszig használtam. Kifejezetten azért kaptam, hogy kipróbáljam, véleményt mondjak róla. Nos, fél év alatt nem sokat változott, a „Country” felirat azonban már néhány hét után félig lekopott róla. A burkolat ellenben jól bírta, formáját nem vesztette, és a sínekkel sem volt semmi baj. A nyeregtest váza, bélelése tartósnak látszik. A hab idővel talán megöregszik, elfárad, valószínűbb azonban, hogy a héj megy legelőbb tönkre.
Az esés, borulás bizonyosan nem tesz jót a nyeregnek, hasonlóképpen a falnak döntés. Utóbbit volt alkalmam tapasztalni: az érdes vakolat összekarcolta a műanyag héjat. A fél éves használat, a nadrág koptató hatása kevésbé látszik a burkolaton.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2013-04-20, 14:57)
Mint említettem, kipróbálás céljából kaptam a nyerget. Cimborám magának vette, de nem tudott megbarátkozni vele. Írj róla valamit – mondta –, legalább ennyi haszna lesz a dolognak. Végül addig főzött, míg cseréltünk: megkapta Respiro nyergemet, ami úgymond számára kényelmesebb. (Szerintem nem tetszett neki a Country formája…)
Nehéz eldönteni, végül is ki járt jobban. Számomra mindkét nyereg kényelmes a maga módján. A Respiro rugalmasabb, mozgékonyabb, a Country ellenben hosszabb távon valamivel kellemesebb útitárs. Ami pedig a nyereg megjelenését illeti: ha töri a hátsót, bizonyos idő után legkevésbé fontos a külalak.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2013-06-13, 22:47)
Őszinte bánatomra, a nyereg „bőre”, műanyag bevonata repedezni kezdett, mégpedig az ülőpárnák táján.
Nem szokatlan az efféle jelenség. Egy másik Selle Royal ülőke ismeretségi körömben hasonlóképpen végezte. Bevonata repedezni, majd hámlani kezdett, s végül úgy nézett ki szegény ülőalkalmatosság, mint a félig nyúzott bakkecske. Egy ideig alighanem még szolgálhatott volna, tulajdonosa azonban lemondott róla.
Korunk termékeire jellemző a viszonylag rövid élettartam, s ama tulajdonság, miszerint a legolcsóbb, ámde nélkülözhetetlen összetevő megy leghamarabb tönkre. Rendszerint valamelyik filléres vacak pusztulása miatt kell kidobni végül – különben még (félig-meddig) használható – eszközeinket.
Nem akarok nyafogni, végül is 14138 kilométert gurultam eme jó kis nyereggel, de azért szomorú vagyok. A bevonaton kívül minden más eleme kitűnő állapotban van. Sajnálni fogom, ha meg kell válnom majd tőle.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Faluban, városban utazgatók és kényelmesen szemlélődő túrázók nyerge ez. Kifejezetten túragéphez való, bár terepjáróhoz is használható. Országúti kecskéhez azonban egyrészt nem illene, másrészt előrehajló testhelyzetben tekerő bicajos számára aligha szerencsés választás.

Ennyiért vettem
Cseréltem
Csatolt képek
Selle Royal Country  2012 nyereg
Felülnézetben
Selle Royal Country  2012 nyereg
Alulnézetben
Selle Royal Country  2012 nyereg
Felirat volt
34 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Méretek

 
szélesség (mm):

198


 
hossz (mm):

255


tömeg:

605


 
színválaszték:

fekete


 
nem:

uniszex


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Selle Royal Country termékkel kapcsolatban: