Részben csillapítja az út hibákat, részben elnyeli a rezgéseket, kis mértékben komfortosabbá teszi a nyeregben eltöltött időt.
Ülés pozíció jól beállítható.
A forgáspontok jó minőségűek.
Hasonló termékek között ez könnyűnek számít (330gramm).De van karbon verzió is valami 275gramm körül.
Drága, túlárazott termék, akciósan épp megéri.
Nincs lehetőség finom állitásra.
Csak egy féle elasztométert adnak hozzá (Médium), de 5 féle létezik hozzá, de azokat külön meg kell venni. (hihetetlen, hogy az árába nem fért bele még legalább két másik keménységű is).
Az ülés rögzítő és állitó csavarok minősége pocsék (szintén meglepő, hogy ez egy ilyen drága terméknél előfordul)
Messze nem olyan mint egy hátsó rúgostag vagy egy hátsó lengéscsillapitó, nem szabad hozzá hasonítani.
Hosszabb rossz minőségű utak megtétele után lehet érdemben észre venni, hogy kevésbé lett szétrázva a fenék és a derék. De csodák nincsenek, a rázkódás az rázkódás.
Az eesilknek 20mm "rugózási útja van" ami tapasztalataim szerint bőven elegendő a hazai föld utakon.
A hajtás hatékonyságot nem rontja, ilyen szempontból észre sem lehet venni, hogy nem egy normál nyeregcső van alattunk..
5féle keménységű elasztométert lehet hozzá kapni.
Összességében jó az eeSilk mint elképzelés és termék, sőt a legtöbb trekking - crosstreking - gravel bringát ezzel kellene forgalmazni, de irreálisan túl van tolva az ára.
Annak aki hosszabbakat teker rossz minőségű aszfalt, föld utakon és szeretné némileg komfortosabba tenni az utazásait.
Rövid távra nem éri meg, arra jobb egy jó géles nyereg, vagy egy rugós nyereg.