XLC SP-S01 nyeregcső

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 5.990 Ft

HASONLÓ nyeregcső TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Árához viszonyítva az XLC SP–S01 jó minőséget képvisel.
  • Rugó és elasztomer ütköző is gondoskodik a kényelemről.
  • Nem panaszkodik, nem nyekereg stb.
  • A nyeregrögzítő szerkezet erős.
  • A nyereg rögzítése egyszerű, pontos beállítása hasonlóképpen.
Hátrány
  • Valamivel nehezebb, mint az egyszerű nyeregcső.
  • Csak egyféle átmérővel kínálják.
  • A nyereg nem süllyeszthető le a nyeregvázcső tetejéig.
  • A rugó előfeszítését csak kiszerelt cső esetén lehet állítani.
  • A nyeregrögzítő szerkezet, a szorítóbilincs, illetve a rugó előfeszítésének állításához különböző méretű imbuszkulcsok szükségeltetnek.
  • Működés közben változik a nyereg magasága.
  • A nyereg csekély mértékben imbolyog (jobbra-balra elforog), és ez semmiképpen nem szüntethető meg.
  • Rendszeres használat esetén várhatóan rövid életű.
  • Ha a bringát többen is használják, a mesterhez igazított beállítás valószínűleg nem lesz jó a tanítványoknak.
Tapasztalat

Moldova szerint: aki másodszor is megnősül, az nem érdemli meg, hogy az első felesége meghalt! Félig-meddig az én esetem is hasonló. Egyszer már felsültem egy rugós nyeregcsővel, de nem hagyott nyugton a gondolat: hátha a második jobb lesz. A végére kiderül, mire jutottam.
Tulajdonságok – Az XLC SP–S01 rugós nyeregcső anyaga 6061–T6 alumíniumötvözet. A szerkezet tömege 452 g, hosszúsága 350 mm, a külső szár átmérője 27,2 mm, a nyeregrögzítő szerkezet előrenyúlása(!) 5 mm. A beépített acélrugó hosszúsága 98 mm, az elasztomer ütközőről nincsenek adatok. A rugóút 45 mm (a gyártó szerint csak 40 mm). A rugó előfeszítése állítható, ehhez 6 milliméteres kulcs szükséges. A gyári beállítás 60–80 kg tömegű bicajost feltételez. A csillapítást igen egyszerű módon oldották meg: bilinccsel összeszorítható műanyag gyűrűt szereltek a cső végére, az fékezi a becsúszó szár mozgását. A bilincs csavarja 4 milliméteres kulccsal oldható. A nyereg rögzítése, beállítása két csavarral, 5 milliméteres kulccsal történik.
A cső, avagy külső szár elegendően hosszú. A gyártó megjelölte, meddig lehet biztonsággal kihúzni a nyeregvázcsőből. Még így is jóval hosszabb, mint amire átlagos bringásnak szüksége lehet. Inkább azzal lesz baj, ha teljesen le kellene süllyeszteni a nyerget, mert erre nincsen mód. A legkisebb magasság 86 mm lehet. A festés kifogástalan, fénytelen fekete; sajnos eléggé könnyen karcolódik. A festés ellenére a nyeregcső minden érintkező részét szerelés előtt zsírozni kell, különben hosszabb idő után a festék, illetve az elektrokémiai korrózió összeragasztja a nyeregcsövet a nyeregvázcsővel, a befogó pofákat a nyeregsínekkel stb.
A nyereg beszabályozása, illetve rögzítése két erősebb csavarral történik. Nagyjából be kell állítani a dőlésszöget, illetve a nyerget előre-hátra tologatni, míg megfelelő helyzetbe kerül. Azután a csavarokat kissé megszorítani, hogy a pofák megfogják a nyeregsíneket. A dőlésszög finomabban az egyik csavar lazításával, a másik szorításával szabályozható. A nyeregorr emeléséhez pl. az orr felé eső csavart kell lazítani, a másikat szorítani. A szöget a vízszinteshez képest fokozatmentesen lehet állítani –15 és +15 fok között, tehát van helye bőséggel a próbálkozásoknak. A csavarok szilárdan tartják a nyerget, ajánlatos azonban őket olykor megvizsgálni, nem lazultak-e meg.
Hogyan működik? – Ha eltekintek a nyereg csekély mértékű imbolygásától – ami minden ilyen szerkezet sajátja, és hozzá kell szokni –, jól teljesít. A becsúszó szár megindulásához nagyobb nyomaték kell – kezdetben tehát van némi késleltetés –, ha azonban már mozgásba lendült, akkor olajozottan mozog. Amennyiben jól van beállítva a csillapítás, akkor a nyereg egyáltalán nem ugrál működés közben, és nem is hintázik a hajtás ütemében. A szerkezet működését a hőmérséklet gyakorlatilag nem befolyásolja.
A rugó előfeszítésén még nem kellett változtatnom. Aki ezzel próbálkozna, nem lesz elragadtatva attól, hogy a nyeregcsövet minden alkalommal ki kell ehhez szerelni. A becsúszónak alapbeállítás szerint a rugóút harmadáig–feléig kell beülnie a ránehezedő súly alatt. Ezt 50 kg-nál könnyebb, illetve 100 kg-nál nehezebb bringás valószínűleg nem tudja elérni. A csillapítás a műanyag gyűrű szorítóbilincsével szabályozható. A megfelelő működés a helyes, testre szabott beállításon múlik. A becsúszó kisebb erők hatására is megmozdul, ha a bilincs kevésbé szoros, a nyereg azonban kisebb vagy nagyobb mértékben ugrál, hintázik menet közben, és imbolygása is határozottabb. Nálam úgy van beállítva a szerkezet, hogy a becsúszó csak nagyobb zökkenőknél lendül mozgásba.
Kényelmes vele utazni (rövidebb-hosszabb pihenőkkel), 8–10 óra tekerés után azonban végképp elegem van az ücsörgésből. Ezen sem a jó nyereg, sem a rugós nyeregcső nem tud változtatni. Úgy látszik, ennyit bír a fenekem. Kényelem nélkül viszont már jóval korábban elérem tűrőképességének határait.
Karbantartás – A gyártó megkente a rugót, a becsúszó szárat, illetve a meneteket, szerelésnél ezzel nem kell külön foglalkozni. A becsúszót azonban később rendszeresen kell kenegetni. Erre a célra teflonos szilikonzsírt használok, nagy ritkán cseppnyi teflonos olajjal is kiegészítem. Túlzásba vinni nem szabad a kenceficét: a felesleges zsír és olaj gyűjti a port, illetve a nyeregvázcsőbe folyik.
Élettartam – Tartósságáról sokat még nem tudok mondani, az azonban bizonyos, hogy nem éri meg a matuzsálemi kort. A szerkezet Achilles-sarka a csillapító műanyag gyűrű. Ha ez elhasználódik, a nyereg ugrándozni, hintázni fog menet közben, és imbolygása is kellemetlen mértéket ölthet. A gyűrűt természetesen nem lehet külön beszerezni. Bizonyára a rugó is elfárad idővel, szerencsétlen esetben el is törhet. A festés kopik, karcolódik, ez azonban a használati értéket nem befolyásolja.
Végszó – Előző rugós nyeregcsövem összenyomódott, amikor nyeregbe pattantam, aztán nagyjából úgy is maradt, míg le nem szálltam a bringáról. Az XLC SP–S01 nyeregcső ennél azért jobb, észrevehetően rugózik menet közben is. Ami a csillapítását illeti, helyesen beállítva szinte tökéletes.
Ahogy öregszem, egyre több gondot fordítok a kényelemre. Nem arról van szó, hogy túlságosan elpuhultam az évek során, hanem egyre inkább ésszerű elvek szerint próbálom szervezni túráimat. Mert mit ér az olyan kirándulás, ahol 130–150 kilométer tekerés után a táj szépségei helyett inkább elgyötört hátsó fertályommal vagyok elfoglalva? Legyen a nyereg olyan kényelmes, hogy esti táborozásnál se kelljen szorongva tekinteni a másnapra, különben már az utazás harmadik napján áhítozva gondolok otthonomra, elátkozva kerékpárt és kerékpározást!

Erre ajánlom

Túrázáshoz és városi közlekedéshez tervezték. Az ajánlás ugyan nem zárja ki, hogy bárki felszerelje, korlátozott teherbírása, illetve működésének sajátosságai miatt azonban komolyabb feladatokra befogni nem lenne okos dolog. A gyártó külön hangsúlyozza, hogy nehéz terepen ne versenyezzenek ezzel a nyeregcsővel, illetve „veszélyes utakon” ne használják.

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
XLC SP-S01  2012 nyeregcső
Pipaszár
XLC SP-S01  2012 nyeregcső
alulnézetben
64 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Alu 6061


 
hossz (mm):

350


 
átmérő (mm):

27,2


 
színválaszték:

fekete


XLC logó

XLC márka bemutatás

Az XLC egy fiatal, magas technikai szinten dolgozó, nemzetközi márka. A márkanév 2003-ban mutatkozott be, mint a Haibike és Winora kerékpárok alapfelszereltsége, főleg kormányok, kormányszárak és nyeregcsövek terén.

2005-ben az Acell Group tulajdonában lévő XLC márkát a csoport leányvállalata, a Winora gondozásába adták. Innentől világszerte ismertté válik a név. A cég 100 éves tapasztalatából táplálkozva megalkotott alkatrészek a legkeményebb teszteket kell, hogy kiállják, mielőtt mindennapi a használatba bocsátják őket.

A XLC minden féle kerékpáros stílushoz és igényhez kínál kiegészítőket, alkatrészeket és ruházatot. Ezeket több teljesítményszintre osztva segítik a választást, hogy azt kapd a pénzedért, amire vágysz.

A kínálat alján áll a Basic Line, amely a kényelmet és tartósságot kereső szabadidős bringásoknak készült. Sportosabb felhasználásra ajánlott a Comp széria, amelyhez duplán húzott 6061-es alumíniumot használnak. A Pro szett profikat is kielégítő minőséget kínál, de olyan áron, hogy még a további álmodozásaidat is valóra tudd váltani. A Pro SL széria pedig már országúti, xc, vagy marathon versenyigényeket is kielégít, és magas minőségű és könnyű 7075-ös és 2014 T6, 3D formázott alumínium alapanyagból készül.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű XLC SP-S01 termékkel kapcsolatban: