Merida Reacto Team-E váz országúti váz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2016.10.)
  • Listaár: 699.000 Ft

HASONLÓ országúti váz TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

tamasreal avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • brutál merev a vázszett
  • annak ellenére, hogy egy speciális aero bringáról beszélünk, egyáltalán nem nehéz, korrekt tömege van, könnyű alkatrészekkel simán 6-7 kiló közé hozható
  • a nyeregcsőben található S-Flex technológia, illetve "gumidarab" határozottan elnyeli az úthibák egy részét
  • belső bowdenvezetésű, ami bárki bármit mond, esztétikus
  • a vázon belül az összes bowden végig bowdenházon belül fut, nincs megszakítás, így sehol nem juthat kosz/por a rendszerbe, nem is kell olyan gyakran cserélni őket
  • BB386EVO középcsapágy, ami "sajnos" pressfites, de talán a legkevesebb gonddal jár, illetve emiatt elég masszív a váz ezen része, valamint az összes gyártóhoz könnyen lehet középcsapágyat találni
  • maga a középcsapágy szerintem magasabban helyezkedik, mint a legtöbb országútin, így kicsit magasabban van az ember súlypontja, viszont kanyarokban jobban bedönthető
  • versenygeometria, nem túrázásra találták ki
  • a festés/matricázás elég egyedi, bár nekem tetszik, nyilván csak a lampre színekben elérhető, de a "felesleges" szponzormatricák könnyen eltávolíthatóak
  • a festés elég tartósnak mondható, 1 év alatt talán 1-2mm^2-nyi helyen sérült, pedig bevallom nem óvtam annyira, viszont a fehér szín bármilyen szép is, könnyen koszolódik, de a takarítása a matt vázakhoz képest nem annyira komplikált
  • nekem külön tetszik, hogy a felső cső teteje lapos, és  elég széles, így egy edzés "utasításait" lapra nyomtatva, és felragasztva könnyen olvasható
  • direct-mount fék felfogatás, talán nem egy tárcsafék, de az egypontosnál sokkal jobb fékerőt biztosít, akárcsak egy 105-ös fék esetében is.
  • a nyeregcső tetején a "benyúlás" megfordítható, így sokkal jobb időfutam/triatlon pozícióba lehet juttatni a nyerget
  • a nyeregcső (illetve az egész vázszett) teljesen kompatibilis az összes elektromos szettel
  • hivatalosan csak 25mm-es gumit fogad, de az én fulcrum kerekemen ez a 25-ös Conti gumi 27,4mm-re jön ki, és nincs vele semmi probléma, tehát akár 28mm-es t is fellehet rakni (bár hivatalosan nem ajánlják)
  • a kormánycsapágy elég jól védve van, 2 éve használom, tökéletesen forog még mindig, pedig megáztam vele párszor
  • a jobb hátsó láncvillán egy normálisabb (és dizájnosabb) kb. 1mm-es gumi láncvédő van felragasztva, nem csak egy átlátszó matrica
Hátrány
  • mint írtam, belső bowdenvezetéses, illetve végig házon belül fut a bowden, ami elég hangos lehet, ha az alsó cső falához ütődik (rossz utakon), viszont erre gondolt a gyártó, ezért egy 40cm-es, kb. 1cm átmérőjű gumi van húzva mind3 bowdenházra, ami tökéletesen működik... HA, jól szerelték össze a bringaboltban. Nálam nemígy volt, így laza 2 órámba telt, míg újra vezettem a bowdenházat az egész bringában (ami annyira nem komplikált, ha nincs bent a középcsapágy, és első villa), de azóta macskakövön is sírí csend van
  • a méretezés nem a legpontosabb, 171 centimhez a 52-es (S/M) néha nagynak érződik
  • mást egyszerűen nem tudok felhozni, csúcskategóriás vázról beszélünk, nem is szabadna, hogy legyen
Tapasztalat

Anno 2016 végén, egy középcsapágyház probléma miatt garanciálisan lett kicserélve erre a vázszettre az előző Reacto 5000-esem. Szerencsére a gyártó engedte, hogy amíg nem érkezik meg az új, használjam a régit, mivel a hiba nemvolt balesetveszélyes.

Örülök, hogy a Merida egy ennyire korrekt cég, amint dokumentáltuk a problémát úgy, ahogy kérték, már küldték is az új vázat.

A belső bowdenvezetésnek megvannak az előnyei, és a hátrányai is, de a csúcs vázak 95%-a már így érkezik, így meg kell tanulnunk élni vele, illetve akit érint, megszerelni is. Ez egy csúcs vázszett, iszonyat merev, van amikor túlságosan is.

Én szerettem rövid fékúttal tekerni, tehát a fékkar pár milliméteres behúzása esetén már meg is álltam, viszont a fulcrum kerékszettem érezhetően mozgott alattam. Amikor kiállva tekertem, rendszeresen hozzáért valamelyik oldalon a fékpofához a hátsó felni. Nemvolt mit tenni, engednem kellett a bowdenen, azóta kb. 5mm van a fékpofa, és a felni között mindkét oldalon. Így nincs probléma, és a hosszabb fékutat is megszerettem. Talán nem véletlen, hogy a 2018-as vázak már "csak" CF4-ből készülnek a CF5 helyett, amit ennél az egy vázszettnél használtak.

Erre ajánlom

Versenyzésre, akár időfutam, és triatlonra is.

Ennyiért vettem
Garanciális csere volt.
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Karbon


 
színválaszték:

Team Lampre


 
további információk:

A vázszett tartalma:

  • Headset
  • Karbon távtartó gyűrűk 10mm1 + 5mm3
  • Full karbon villa
  • Karbon nyeregszár
  • FSA BB-PF6000/CZ (Press Fit 30 középrész)+FSA EE084 (24/REDUCER/AL)
  • FSA BB-PF/386SRAM EE103 (BB386EVO SRAM ADAPTER)
  • Karbon kulacstartó

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Reacto Team-E váz termékkel kapcsolatban: