- brutál merev a vázszett
- annak ellenére, hogy egy speciális aero bringáról beszélünk, egyáltalán nem nehéz, korrekt tömege van, könnyű alkatrészekkel simán 6-7 kiló közé hozható
- a nyeregcsőben található S-Flex technológia, illetve "gumidarab" határozottan elnyeli az úthibák egy részét
- belső bowdenvezetésű, ami bárki bármit mond, esztétikus
- a vázon belül az összes bowden végig bowdenházon belül fut, nincs megszakítás, így sehol nem juthat kosz/por a rendszerbe, nem is kell olyan gyakran cserélni őket
- BB386EVO középcsapágy, ami "sajnos" pressfites, de talán a legkevesebb gonddal jár, illetve emiatt elég masszív a váz ezen része, valamint az összes gyártóhoz könnyen lehet középcsapágyat találni
- maga a középcsapágy szerintem magasabban helyezkedik, mint a legtöbb országútin, így kicsit magasabban van az ember súlypontja, viszont kanyarokban jobban bedönthető
- versenygeometria, nem túrázásra találták ki
- a festés/matricázás elég egyedi, bár nekem tetszik, nyilván csak a lampre színekben elérhető, de a "felesleges" szponzormatricák könnyen eltávolíthatóak
- a festés elég tartósnak mondható, 1 év alatt talán 1-2mm^2-nyi helyen sérült, pedig bevallom nem óvtam annyira, viszont a fehér szín bármilyen szép is, könnyen koszolódik, de a takarítása a matt vázakhoz képest nem annyira komplikált
- nekem külön tetszik, hogy a felső cső teteje lapos, és elég széles, így egy edzés "utasításait" lapra nyomtatva, és felragasztva könnyen olvasható
- direct-mount fék felfogatás, talán nem egy tárcsafék, de az egypontosnál sokkal jobb fékerőt biztosít, akárcsak egy 105-ös fék esetében is.
- a nyeregcső tetején a "benyúlás" megfordítható, így sokkal jobb időfutam/triatlon pozícióba lehet juttatni a nyerget
- a nyeregcső (illetve az egész vázszett) teljesen kompatibilis az összes elektromos szettel
- hivatalosan csak 25mm-es gumit fogad, de az én fulcrum kerekemen ez a 25-ös Conti gumi 27,4mm-re jön ki, és nincs vele semmi probléma, tehát akár 28mm-es t is fellehet rakni (bár hivatalosan nem ajánlják)
- a kormánycsapágy elég jól védve van, 2 éve használom, tökéletesen forog még mindig, pedig megáztam vele párszor
- a jobb hátsó láncvillán egy normálisabb (és dizájnosabb) kb. 1mm-es gumi láncvédő van felragasztva, nem csak egy átlátszó matrica
- mint írtam, belső bowdenvezetéses, illetve végig házon belül fut a bowden, ami elég hangos lehet, ha az alsó cső falához ütődik (rossz utakon), viszont erre gondolt a gyártó, ezért egy 40cm-es, kb. 1cm átmérőjű gumi van húzva mind3 bowdenházra, ami tökéletesen működik... HA, jól szerelték össze a bringaboltban. Nálam nemígy volt, így laza 2 órámba telt, míg újra vezettem a bowdenházat az egész bringában (ami annyira nem komplikált, ha nincs bent a középcsapágy, és első villa), de azóta macskakövön is sírí csend van
- a méretezés nem a legpontosabb, 171 centimhez a 52-es (S/M) néha nagynak érződik
- mást egyszerűen nem tudok felhozni, csúcskategóriás vázról beszélünk, nem is szabadna, hogy legyen
Anno 2016 végén, egy középcsapágyház probléma miatt garanciálisan lett kicserélve erre a vázszettre az előző Reacto 5000-esem. Szerencsére a gyártó engedte, hogy amíg nem érkezik meg az új, használjam a régit, mivel a hiba nemvolt balesetveszélyes.
Örülök, hogy a Merida egy ennyire korrekt cég, amint dokumentáltuk a problémát úgy, ahogy kérték, már küldték is az új vázat.
A belső bowdenvezetésnek megvannak az előnyei, és a hátrányai is, de a csúcs vázak 95%-a már így érkezik, így meg kell tanulnunk élni vele, illetve akit érint, megszerelni is. Ez egy csúcs vázszett, iszonyat merev, van amikor túlságosan is.
Én szerettem rövid fékúttal tekerni, tehát a fékkar pár milliméteres behúzása esetén már meg is álltam, viszont a fulcrum kerékszettem érezhetően mozgott alattam. Amikor kiállva tekertem, rendszeresen hozzáért valamelyik oldalon a fékpofához a hátsó felni. Nemvolt mit tenni, engednem kellett a bowdenen, azóta kb. 5mm van a fékpofa, és a felni között mindkét oldalon. Így nincs probléma, és a hosszabb fékutat is megszerettem. Talán nem véletlen, hogy a 2018-as vázak már "csak" CF4-ből készülnek a CF5 helyett, amit ennél az egy vázszettnél használtak.
Versenyzésre, akár időfutam, és triatlonra is.