Bergamont Dolce 5.2 országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 235.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Teljes Tripla Tiagra ennyiért? 
  • Jó szögek a vázgeometriában, kissé hosszabb a láncvilla, így akár sárvédő fölszerelése vagy 25-ös gumi sem jelent kihívást neki. :-)
  • A meredek fejcső-rövid tengelytáv miatt egész jól irányítható a Dolce 5.2, bár az eleje kicsit ideges a gép hátuljához viszonyítva. Kanyarban érdekesen viselkedik ezért.
  • Németek honnan tanultak dizájnolni? Ez gyönyörű. Meg jól hangzik a neve is (figyelem, nevekre érzékeny vagyok.)
  • A középső tányér 39-es, így viszonylag jól el vannak osztva elöl az áttétek, 50-39-30, ezen a Tiagra átdobó hibátlanul teszi a dolgát.
  • Megkapsz egy gyönyörű gépet, szép és jól működő, bár kicsit nehéz gruppóval, ráadásba remek Shimano gyári kerekkel. Sok, ettől jóval drágább bringát is csak WH-R500-al szerelnek, míg ezen az RS-10-es figyel
  • A kerékszettre nem az ebben az árkategóriában "divatos" Lugano vagy drótperemes Zaffiro került, hanem a kevláros hajtogatható. Szép gesztus, és még tömeget is spórol a könnyebb szerelhetőség mellett.

Előnye még, hogy könnyű a váz. Nem kicsit. Tiagrás, aluvázas gép 9.3 kg környékén, azért igen csak jó adat, kerekek-jobb gruppó sokat dobhat az összképen. 

Osztja a "nagytestvérek" vázgeometriáját, így tényleg gyorsan reagál, de valahogy az elejét érezni hiperaktívnak a far-részhez képest.

Hátrány
  • Az irányítása nekem kicsit szokatlan volt, hosszú távon persze más lehet a helyzet, igaz, az aránytalanságot a hosszú láncvilla miatti kissé tompább far és kanyarban idegesen viselkedő orrész közt már említettem. Néha tényleg bizonytalannak érezni vele a kanyarvételt, de hát. Nem tudom megmondani, hogy hosszú távon mennyire tudnám megszokni az irányítást :)
  • Kissé csúnyácska illesztések, de nem súlyos.
Tapasztalat

:) Szeretek próbálkozni, mert 1-1 rövidebb kör alatt is lehet konstatálni dolgokat. Pl. azt már ránézésre, hogy a Dolce 5.2 nagyon egyben van és gyöngyörű. Aztán kimondva a nevét már az is tetszetős, a dolce után küzdeni kell hogy ne cinquantadue hagyja el az ember száját.

 

Na de a bicajról.

Ami föltűnő, a remek ár-érték arány. Ezt nem csak a teljes Tiagra felszereltség és RS-10-es kerékszett miatt mondom, hanem a váz miatt is. Németiában rossz vázakat nem matricáznak, egy jó aluvázból remek dolgokat lehet kihozni. És itt figyeltek a részletekre.

 

A támvillák nagyon elvékonyodnak a nyeregvázcső felé közelítvén, ez fokozza a komfortot, az egyenes kialakítás és viszonylag testes láncvillákkal meg a hátsó traktus merevségével sincs probléma. A "klasszik" 27.2es nyeregcső tovább fokozza a komfortot, így aztán tényleg nincs már helye a "rázazalu" sirámoknak, főleg nem bringás gatyában. Nem vitték túlzásba a csövek túlméretezését, így tényleg nem nevezném rázós vagy kényelmetlennek a vázat, ami nagy előny, mert egy túrázásra-amatőr tekerésekre használt gép ne legyen már rodeóbika.

 

A kiegészítők szintén alu alapok a cég matricáival, és ez, amellett, hogy teljesen vállalható súly-ár-érték arányú, remek egységes összképet teremt, valamint az árcédulát is kordában tartja.

 

Engem rövidke ismerettségünk is meggyőzött, amit még a végén külön kiemelnék az 50-39-30 as tripla hajtás párosítása a 11-25-ös kazettával..

4.54. lés 1.2 közt változtatható az áttét, amivel szerintem bátran nekivághat bárki bármilyen terepnek. 

Erre ajánlom

Hű, hát.. Menni vele és csapatni. :)

Csatolt képek
Bergamont Dolce 5.2  2013 országúti
Bergamont Dolce 5.2  2013 országúti
Bergamont Dolce 5.2  2013 országúti
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

7005 Alumínium


méretek:
  • 50
  • 53
  • 56
  • 59
  • 62

 
színválaszték:

fekete-szürke-kék


villa (merevvilla):

BGM Race Pro Carbon, 45mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tiagra,
  • FC-4603
  • 50/39/30t
  • 170/175mm

fogaskoszorú:
Shimano Sora,
  • CS-4600
  • 11-25t

első váltó:
Shimano Tiagra,
  • FD-4603
  • 34,9
  • bilincses
  • 3x10

hátsó váltó:
Shimano Tiagra,
  • RD-4600
  • 10-Speed

Kerék

külső gumi:
Vittoria Zaffiro Pro,
  • 700x23C
  • hajtogathatós

 
komplett kerék:
Shimano WH-RS10

Irányítás

váltókar:
Shimano Tiagra,
  • ST-4603
  • 3x10

kormány:

BGM Race Pro Road * 400/420/440mm


Fék

 
féktest:
Shimano Tiagra,

BR-R4600


tömeg:

9300


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bergamont Dolce 5.2 termékkel kapcsolatban: