Csepel
Elbaltázott alkatrész itt-ott
2022 végén vásároltam egy ilyen kerékpárt, a Vásár utcai Csepelboltban; mert az elődjét egy Neuzer Courier-t eladtam, és kellett eg koskormányos gyári bringa. Jó fél évig volt a gyári formában, majd kiderült hogy a gyári kormány (egy klassik 120 mm előrenyúlású és ejtésű) baromi hoooooossszzzú, így cserélődött egy rövid anatómikus TranzX darabra; illetőleg a 28-622 gyári Kenda külsők egy pár 32-622 Continental Contact II-re.
Így szaladt egy bő évet; idén kapott a gyári 100mm hosszú Goto stucni helyett egy 80mm-est (51-es a váz, pont méretes).
Közben kijött az új széria; amin 75mm-es stucni van (igaz, már 31,8 befogóval, a régi 25,4es), illetőleg a Deepspace kormány. pluszban a kereket cserélték egy trekking szettre (Beretta MT240 felnivel 700x38C külsővel). Így a frissítve lett a bringa az új darabokkal, igaz a kerékszett csak hasonlít (32 küllős Rodi Skorpion felnik, Shimano T3000 agyakkal, Vittoria külsőkkel).
A váltókra, hajtóműre nincs panaszom, tökéletesen teszik a dolgukat, a pedálokat cseréltem alacsonyabb profilú kombi SPD-re.
Ami rossz szájízt okoz, az a fékrendszer. A Shima Tourney A070-es fékváltókarokat a gyár országúti fékhez ajánlja; V-fékhez tiltja, nyugodtan lehetett volna cantiféket használni. Ennek egyetlen akadálya a hátsó összekötő, amin a furat függőlegesen van; így ez csak sufnimegoldással lehetséges.
Városi csavargás, túra hegyen völgyön