A kisebb rázkodásokat szépen eltünteti a váz és a villa. A fék jól fog és finoman adagólható.
Engem egy idő után idegesített, hogy gurulva kattog a hátsó agy. Értem én, aki ilyen biciklit használ az majdnem mindég teker. Nekem nem jön be annyira. Nagyobb egyenetlenségeket azért erősen közvetíti. A féknek felső fogásban nagyobb az erőszükségletet, mint vártam és amit ideálisnak gondolnák.
A Mozgásvilág tesztnapon próbáltam a kerékpárt, alig húsz perc erejéig. A legfontosabb, hogy 179 cm magassággal és 80-81 cm belső lábhosszal az 56-os egy picit nagy. A kerékpár így sem volt kényelmetlen ezen rövidvidő alatt, csak felső fogásban jobban nyújtozkodnom kellett, mint amit ideálisnak gondolnék. Az átlépési magasság olyan alacsony, hogy még így is maradt némi mozgástér a felső cső felett, ha középre fogtam a biciklit. Tehát, az előző probléma könnyen orvosolható lenne egy 3 centivel rövidebb stucnival, csak a (valószínűleg) 10 centis stucniból nem vennék le annyit. Hasonló testmérettel az 53-as tűnik jó választásnak. A nagyon enyhén rücskös útfelületen finoman siklik a bicikli. Természetesen, a nagyobb döccenőkkel nem tud mit kezdeni, de ez némileg a 25-s gumi számlájára is írható. Egy 28-as biztosan befér. A nyereg erre a húsz percre tökéletes volt. Sehol nem nyomott furcsán, de ezt amúgy is a rajta töltött idő dönti el. Szűk kanyarban némileg ideges a kormányzás, de gondolom nekem nincs megfelelő technikai tudásom. Ennek ellenére, elég kicsi rádiuszon be lehet fordulni. Jó bicikli, mégsem ébredt fel az ellenállhatatlan vágy, hogy birtokoljak egy ilyet. Ez mondjuk semmit nem jelent, de kipróbáltam egy Merida cyclocross 6000-t is, ami úgy ahogy megfeleltethető lenne ennek a kategóriának és az pozitívabb, maradandóbb emléket hagyott bennem. Igaz, azzal dűlő úton, ösvényen mentem, és "sportosabban" hajtottam. Lehet, ha ezzel meg egyedül száguldoztam volna egy jóminőségű aszfalton, amire ki lett találva, akkor mélyebb nyomot hagy.
Frissítés 2017.09.23.: A 2017-es tesztnapon is kipróbáltam ugyanennek a biciklinek az ezévi változatát, csakhogy 53-as mertében. Ez így volt fair. Rögtön le is lövöm a poént, jobban tetszett! Számíthat a vázméret, de lehet, hogy egyszerűen most megvolt hozzá a "hangulatom". Kényelmes volt. Nagyon kényelmes. Rögtön utána (20 perc különbséggel), próbáltam egy Merida Silex 9000-et és egy kicsit később egy Rose Xeon CDX Cross-4400-at is. Mind karbon. Mindegyik nagyon kényelmes volt. Ez a Cube-nak nagy dicsőség 25-ös gumikkal, szemben a másik kettő szélesebb gumijait figyelembe véve. Igaz a Cube-val az aszfalton tekertem egy 20 percet míg a többivel azért erdei illetve sóder úton is. Az Attainnal kint a Kőérberki és Repülőtéri úton, a Kamaraerdő közelében, ami egyáltalán nem egy tükör aszfalt. Több fogást is kipróbáltam és nagyon jónak találtam a kormány hajlítását. Fújt a szél, így volt értelme a "teljesen" alsó fogásnak a kormányvégen. Nagyon kis helyen megfordultam. Igaz elégé le is lassítottam, így egy picit bizonytalan volt a nyomtartásom, bár egy percig sem éreztem, hogy ez már sok, mindjárt eldőlök. Nem volt egészen két és fél méter. Egész pontosan itt: https://goo.gl/maps/ZETaZqcE8zB2, úgy, hogy az úttest melletti vízelfolyót meg sem közelítettem. Mivel én nem vagyok egy gyakorlott országútis ez pozitívan meglep. Nem az, hogy jobb, mint egy cross/trekking, hanem hogy ennyivel. A fékkel ismét elégedett voltam. Precízen adagolható és kis-közepes erővel működtethető, aszfaltra 25-ös gumikkal ez szuper. Ha csak az átlagos utcai, bicikliúti egyenletességeket nézzük, minimum olyan kényelmesnek érződött, mint a cross biciklim teleszkóppal. Volt egy-két kátyú, azt kikerültem. Lehet szeretni, sőt! Ha a Cube készítene belőle egy gravel változatot 32-35 mm-es gumiméretig, nagyon fogós kérdést adna fel, hogy melyik olyan jellegű biciklit válasszam. Ha viszont egyszer három biciklit is tarthatnék otthon, akkor ez egyik egy országúti lenne és ez ott lenne a legesélyesebbek között.