Merida Cyclo Cross 6000 országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.09.)
  • Listaár: 849.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Nagyon jól megbirkózott az út felől érkező ütésekkel, csak két-három ütés érte el a kezem zavaróan.

A Maxxis Mud Wrestler tökéletes terepen és aszfalton sem volt hangos vagy bizonytalan.

Stabil, precízen irányítható.

 

Hátrány

A fék hiába hidraulikus, bizonyos körülmények között túl sok erőt igényel.

A hátsó agy ezen a biciklin is hangos gurulás közben az én ízlésemnek.

Tapasztalat

A 2016-os Mozgásvilág tesztnapon próbáltam a nagy körön, ami bő 40 percet vett igénybe, a Susulyka emelkedőn föl és egy ösvényen lefele. Girbe-gurba talajon, vízmosáson és gyökerek keresztül. Meglepő volt, hogy 10-20 centis árok falán (ami bő 60 fokos volt) pontosan tartotta a kiválasztott nyomot. Hamarosan már csak azon aggódtam, hogy a felső perembe megakad a pedál a hajtókar alsó állásában. Bár fölfelé nem voltam túl gyors de ezek az egyenetlenségek egyáltalán nem voltak zavaróak, nem ütöttek, és kényelmes volt a kerékpár a maga sportos módján. A lejtőn a tempó növelésével, sikerült egy-két komolyabb gödröt elkapnom, akkor rendesen rá kellett szorítanom a szarvra, hogy ne verje ki a kezemből a kormányt, de az élményt ez nem befolyásolta. A bicikli még a pici ugrások után is stabil volt és rendületlenül tartotta az irányt.

Ez egy nagyszerű bicikli. Megbabonázott, de el is gondolkodtatott.

Én eddig egy Focus CX karbonvázas canti fékes szájklokrossz és egy Lapierre CX alu kerékpárt próbáltam szintén canti fékkel. Az előző nem nyújt sok támpontot, mert csak tíz-husz percet próbáltam, egy salakos sportpályán és ráadásul már két éve. A Lapierre-t viszont csak egy éve és majd egy órán kersztűl, nagyon hasonló terepen és időjárás mellett (Kecske-hegy ösvényein), mint ezt a Meridát.

A Merida CycloCross 6000 kifejezetten verseny geometriával rendelkezik. Én egy M-est próbáltam a 179 centimmel és 80-81 centis belső lábhosszommal. Nyújtózkodós pozíciót jelentett. Ez az alacsony fejcső következménye is. Ennek ellenére nem volt kényelmetlen és lehet, hogy a viselkedését is ez befolyásolja kedvező irányba terepen. Tény, hogy egy óra biciklizés sem lenne megerőltető, de azt kétlem, hogy több órás túra is ennyire kényelmes lenne a nyergében. Persze, nem erre való. Ez egy rövidebb cyclocross versenyre megálmodott célszerszám, elfogadható mindenes képességgel. A fék felső fogásban elég sok erőt igényel. Jól adagolható és hatékony is, de ezt magas erőszükségletnél. Alsófogásba csak egy pillanatra fogtam át, egy sima úton, de gyorsan át is fogtam ijedtemben, amikor megint befordultunk egy ösvényre. Nekem kevés a technikai tudásom, hogy a felső fogáson kívül biztonságban érezem magam "bonyolult" terepen. Az első lejtős szakaszon egy lassú tesztelőt fogtam ki (egy nálam is sokkal tapasztalatlanabb illetőt MTB-vel) aki mögött folyamatosan fékeznem kellett, mert hely nem volt elhaladni mellette, de sokkal gyorsabb lettem volna (!). No, ezen idő alatt elfáradt a kezem. Majd a lejtő közepén egy tisztáson megelőztem és ott megváltozott minden. már nem kellett annyit fékeznem, így már kipihente magát a kezem. Tehát nem szörnyű azért a helyzet, de szerintem ennél lehetne jobb is a fék, közelebb egy MTB fékhez és távolabb a canti-tól. Ja, igen! Határozottan az az emlékem a Lapierről, hogy az sem volt lényegesen gyengébb canti-val. Talán sáros körülmények között jönne ki jobban az előnye a hidrós tárcsának, de most száraz idő volt. Összességében, nem tűnt kényelmetlenebbnek az alu vázas Lapierre. Az is nagyon jól lekezelte a gödröket és nem rázott szét. Ez megerősíti bennem azt a véleményt, hogy a gumi mérete és nyomása a legfontosabb a rezgések elnyelésében. Ráadásul a magasabb fejcső miatt egy hosszabb távon is kényelmes felegyenesedettebb pozíciót adott a Lapierre, ami egy általánosabb, kirándulós felhasználásnak jobban megfelel. A Merida egy nagyszerű sport bicaj, ami euforikus élményt adhat, ha arra használod amire tervezték. Versenyen ezért biztos előnybe lenen a fel annyiba sem kerülő Lapierrével szemben. Nekm nem jön be ez a hangos klaty-klaty-klaty mikor csak gurulok. Városba előny lenne, és itt sem zavar tíz percen keresztül, vagy csapatban tekerve, de egy kellemes erdei ereszkedésnél, magadba élvezve a tájat, kissé illúzió romboló. Pl. A Lapierre hátsó agya (tiagrás?) nem ilyen hangos. Mindenek ellenére, a Merida a technikai tudás igénye és annak a fejlesztéséből származó eredmény azonnali kézzel fogható eredményét kihangsúlyozó viselkedése miatt, egy kitűnő bicaj. Mindezt úgy, hogy egy amatőr hobbista is stabil, jóindulatú, megbocsájtó, nagyszerűen kezelhető bicajt kap.                      

        

Erre ajánlom

Ha van elég pénzed és kifejezetten sokat jársz enyhébb-közepes terepen, murvás, homokos talajon, de azért városi, aszfaltos utak is jelentős súllyal esnek latba a mindennapi edzésed útvonalán, és a sportos tekerés a te stílusod, akkor ez a bicikli megéri az árát. Ha egy országúti bicikli jelegű mindenes, kirándulós gépet szeretnél, akkor valószínűleg eszedbe sem jutott, és ez jól van így. A rokonai, az alumínium vázas kivitelekből, jobban megfelelnek majd az igényeidnek, értelmesebb áron. A tesztbicikli már a 2017-es sorozatból való, de nincs lényeges különbség az előző évihez képest. 

11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Cyclo Cross CF3


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Kék


villa (merevvilla):

CC Carbon disc 15


Meghajtás

hajtókar:

Shimano RS 500 (46/36)


lánc:

KMC X11


fogaskoszorú:

Shimano CS-5800 (11-28)


hátsó váltó:
Shimano Ultegra

Kerék

külső gumi:
Maxxis Aspen,

Maxxis Mud Wrestler 33


 
komplett kerék:

DT Swiss R24 Spline cen/disc F15 R12


Irányítás

kormány:

Merida Road Pro Classic OS


kormányszár:

Merida Pro Carbon OS (-5°)


nyereg:

Prologo Kappa 3


nyeregcső:

Merida Carbon H SB15 (27,2mm)


Fék

tárcsafék:

Shimano RS685


 
féktárcsa:

160 mm


 
fékváltó kar:

Shimano ST-RS685


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Cyclo Cross 6000 termékkel kapcsolatban: