- Nem kell hozzá drága alkatrész.
- Áttételből adódóan a 15%-os emelkedő simán teljesíthető. Nem is kell a maximális fokozat.
- Jól bírja az időjárás változásait (hideg, eső, sár).
Ezek nem igazán hátrányok, inkább csak tudomásul kell venni őket:
- A 8-as hátsó sor (11-32) miatt a fokozatok között nem olyan finom a beosztás, de versenyen kívül ennek nincs jelentősége.
- A fékpofák összeszednek valami apró törmeléket, amik aztán fékezéskor karistolják a ráfot. Na ezeket rendszeresen tisztítani kell.
- A súlya. Tudom, belépő modell, kicsivel 10 kg alatt van, de teljesen felszerelve (pedál, világítás, kulacsok, szerszám, pótbelső, pumpa, nyeregtáska) még másfél kilót hozzá kell adni.
Másfél éve van meg, ezalatt a 8000 km-t mentem. Munkába, túrára, edzésre, versenyre.
7000 km után cseréltem láncot és hátsó sort. A hátsó sor szerintem még bírta volna. A 11-32-eset lecseréltem 11-30-ra. Lehet, hogy legközelebb a 11-28 is elég lesz, meglátjuk, mert van egy 15 %-os emelkedőnk.
Elől két tányér van, ezzel mindenhol elmegyek, nincs szükség a harmadikra.
A gumi még bírja (Continental UltraSport). A kopásjelző alapján még 1-2 ezer km benne van.
Eddig egyetlen egyszer kaptam defektet (üvegszilánk).
Nem lazult meg semmi, minden úgy működik, ahogy új korában. Emelkedőn, időt mérve, a régi trekkingemhez képest mintegy 25 %-al gyorsabb vagyok.
A váz jól csillapítja a rezgéseket (Ride) és ha túrázáshoz nem pumpálom kőkeményre a gumikat, akkor nagyon komfortos, még rossz úton is elviselhető. Vázméret S/M, én 175 cm vagyok, tökéletes.
Nyilvánvalóan ez egy belépő modell, de ennek ellenére eddig semmilyen rendellenességet nem tapasztaltam. Azt mondhatom, hogy meg vagyok vele elégedve, a pénzemért azt kaptam, amire számítottam.
Repeszteni.