Merida Road 850 országúti

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 95.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

figi1978 avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Könnyű és erős váz. Túlélt egy közúti balesetet és nem lett semmi baja, kivéve egy másfél centis alig látható karcolást a bal villáján. A festése és színe nagyon jó. Sokan megcsodálják.
Hátrány
A gyári kivitelezéssel estemben nem volt semmi gond, néha meghúzni a bowdeneket, ennyi. Tekerni, tekerem, de vigyázok is rá. Meghálálja a törődést :)
Tapasztalat
Fejlesztéseken ment keresztül kényelmi szempontokból: kékváltó, első váltó Tiagra, hátsó Sora. Súlya 9800 gr
Erre ajánlom
Hosszú távon, rövid távon, hobbi bringának tökéletes, de nem csak annak. A rossz városi utakra nem szívesen viszem, fáj érte a szívem.
Ennyiért vettem
85000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hagyományos Országútis avatar
Hagyományos Országútis
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon könnyű, nagyon jó az erőátvitele a merev váz miatt, és a versenygumi ellenére kényelmes rajta ülni, a budapesti utakon is. Az A050-es váltókarral olyan pontosan lehet váltani elöl, mint a négyfokozatú Dura-Ace-szel. Nagyon finoman, szépen van összerakva, és az egész nagyon erős. És sokkal olcsóbb, mint a hasonló élményt nyújtó bringák más gyáraktól (Trek, Coratec stb.)
Hátrány
Racsnis hátsó agy és hétsebességes fogaskoszorú, tehát ha az ember valamit szeretne rajta fejleszteni, elég sok mindent kell. A fékpofák nem állíthatók minden irányban, ezért én a fékeket Tiagrára cseréltem. Az első váltót is legalább Sorára érdemes. A fogaskoszorút is érdemes lecseréltetni a 11-28-as Tourney-ra, mert alapból nem elég erős az áttétel, már 40 km/h-nál sem. Ezzel és pedállal együtt került ennyibe.
Tapasztalat
Ha valaki elsősorban versenyezni akar, annak érdemesebb lehet a 880-16-ost felfejleszteni fékcserével és SPD pedállal. Persze az drágább.
Erre ajánlom
Hitelkártyás túrázásra, városba, rövid túrákra (mert csomagtartószem nincs a vázon, tehát csak ilyen nyeles kinyúlósat lehet rárakni).
Ennyiért vettem
110000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Páppáá avatar
Páppáá
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Minden porcikájában imádom, szinte baráti kapcsolatot lehet vele kialakítani.:) Egész könnyű a váz, a fékek jók, és tulajdonképpen normál használatra egészen biztos h nagyon megéri a pénzét.
Hátrány
Lassan elérkezik a 6000. kilóméterem vele így 6 hónap után, és a masszív használatnak sajnos jönnek elő a jelei. Az első lánctányér kissé meghajlott, ezt házilag vissza lehetett hajlítani. Érdemes bele venni egy kissebb monoblokkot, ugyanis a lánc alapból ferdél áll benne, így könnyen leugorhat a lánc. A gyári gumikkal vigyázni kell, könnyen kap defektet (hálistennek mondjuk átvészeltem a telet, lekopogom), a hátsó tengelyt már sikerült kétszer eltörni, a bandázs egy idő után elcsúszik, a kormányon található Hváltók, illetve a vastag stucni miatt necces rá kilóméterórát tenni, de meg lehet oldani egészenkönnyen.
Tapasztalat
Ha úgy veszed meg, hogy van még némi pénzed, akkor érdemes a monoblokkot - mint írtam - átcseréltetni rögtön egy rövidebb fajtára, a lánc ugyanis ferdén van benne, ezért előfordul h beodbja a láncot a lánctányér alá, ahova a kegyetlenül be tud ragadni (a hajtókar leblokkol tőle), én már téptem is szét így láncot rajta, elég hülye megoldás, mert tényleg nagyon rá tud csavarodni a lánc a hajtókarra. Egyébként remek is bicikli, nyugodt szívvel merem ajánalni!:)
Erre ajánlom
Én elkezdtem vele futárkodni, ami az igazat megvallva lehet nem pont ennek a biciklinek kéne ismerve a város sajátosan szar úthálózatát. Nagytávokat letekerni viszont, túrázni, megkockáztatom akár versenyezni nagyon jól szuperáló bicikli lehet (így is az).
Ennyiért vettem
60.000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ron avatar
Ron
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Tapasztalat
Nah, csak annyit fűznék hozzá, h nyáron engem is elcsaptak egy kereszteződésben vele... :-) Nem adta meg az elsőbbséget, nagy ívbe kanyarodott én meg ugye mentem egyenesen, oldalrol kapott el, labam gyorsan kikaptam pedalbol aztan igy a pedal atszakitott az uj Swift elejet, meg ahoyg estem, osszetort az egesz kocsi eleje, szoval elegge lebontottam... A bringan nem lett egy karcolas sem, de ezt ugy ertsetek, ahogy mondom, egy se, nem lett semmi baja... :D:D:D O meg nezte a kocsijat es magatol kiesett a kodlampaja... lol, nekem se lett semmi bajom. A gépen egyébként lett váltó cserélve, fékváltókarokkal sokat javult az élmény, meg kerék csere... De az alap kerek se rossz egyebkent, az agy meg tenyleg nagyon jo alapbol.
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Páppáá avatar
Páppáá
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Nagyon jó a bringa kialakítása, jó fékek és váltó, kényelmes ülés. Úgy az egész egy stramm kis járgány (csapott már el vele kocs is). Kulaccsal mindennel együtt kb 10 kg, nem a legkönnyebb de így is nagyon jó a súlya. Nagyon bejöttek a gyári agyak, tökéletesen megtartja a sebességet. A karambolt követően bikepostive agy került előre, azóta érezhetően lassabb a masina, vissza is fogom cseréltetni az eredetire.
Hátrány
Az első váltó néha késik, de ez valószínűleg beállításbeli probléma én pedig trehány vagyok és még mindig nem álltam neki. Ami viszont zavaró (bár tulajdonképpen elhanyagolható), hogy a fejcsőnél a bowdenház igen hangosan képes nyikorogni kanyarodás közben. Lehet csak nálam állt be így a bowden, fene se tudja.
Tapasztalat
Lásd az előnyöknél. Egyébként a tavalyi, 2005-ös sárga-fekete tényleg jobban mutatott, bár a jövőévi modell (ahogy láttam valami kék vázas) annyira nem jön be. Csak ajánlani tudom bárkinek!
Erre ajánlom
Városba, bármire.
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ron avatar
Ron
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Nagyon szép váz, nagyon erős, merev, minőségi festés, ízléses design, 2006-os évben már fekete-szürke, ami szerintem nem olyan szép, mint a 2005-ös sárga fényezés. Nagyon jó Maxxis Detonator gumik vannak rajta és a felnik is nagyon szépek. Hatásosak a fékek, jó az IKE ülés is.
Hátrány
Nem fékváltókaros alapban, de már nem is a kormány alatt a vázon van a váltó, hanem ún H váltók kerültek a kormányra. A váltó pontos, a 14 sebesség is eléggé jó adagolást tesz általában lehetővé. Aki akarja, az lecserélheti a váltót, ez talán az egyetlen hiba, egyesek esetleg a karbon részeket hiányolják, de ebben a kategóriában az alu váz 9 kg-os tömege is nagyon jó.
Tapasztalat
Mindig is terepes voltam, első országúti gépem, nagyon szeretem, elégedett vagyok vele, mindenkinek bátran ajánlom.
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki nem versenyzésre használja, nagyon jó ár-érték arány, minőségi gép, kis tunninggal sok kihozható belőle, alkalmas komolyabb sportolásra is.
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Road 850 termékkel kapcsolatban: