A kerékpárt 150000 ft ért vásároltam, utolsó darabként. Ezzel kezdtem az országútizást, mert előtte MTB-m volt, ezért nagyrészt kinézet alapján döntöttem el, de nem bántam meg. Először attól féltem hogy az első kátyúban lezúzom, de meglepően jól bírja a kiképzést ez a Merida országúti, már volt alkalmam tesztelni nemegyszer, de minden része strapabíró, nem esett szét még Demszki kátyúiban sem. A vázgeometriája tökéletes arra amire kitalálták, tehát nem kényelmes a Road Race. Aki kényelmesebbre vágyik válassza inkább a Road ride-t. A váltók nagyon pontosak és gyorsak, de nekem hiányzik elölről egy köztes lánctányér mert igy elég sokat megy keresztbe a lánc. ezt valószínüleg súlycsökkentés miatt spórolták le róla, ami végül sikeres lett mert a bicaj csak 9,5 kg. A fékek jól fognak de a betét nagyon gyorsan kopik. A bicajon egyelőre csak hátsó gumi lett cserélve, mert nem bírta a több 100 km murvázást, és kirepedt.
Hátránya a köztes lánctányér hiánya elölről és a szerintem túl gyorsan kopó fékeken kívül az, hogy nincs lehetőség hagyományos csomagtartó használatára, mivel nincsenek a vázon konzolok. Ez a túrázós típusú felhasználóknak macerát jelent, és plusz 16000 ft ot egy üléscsőre rögzíthető csomagtartóra
országútizásra, városban rohangálni, túrázásra.