* viszonlag konnyu
* jo attetelek (50/34 - 13-26): gyors haladashoz es komolyabb domb maszashoz is jo
* jo ules, szerintem ez az egyik legjobb dolgo a bringan
* tarcsafek konzol
* jo fekek
* jo valto
* kiegeszitok felszerelese nehezkes:csomagtarto, sarvedo, csengo, lampa
* a gyari meretezes kicsit szokatlan, pontatlan: anno 55-ost teszteltem, ami elvileg 56-os volt, en 58-ast kertem, de 59 van a vazra irva. A velostar oldalan ilyen meretek vannak (ott meg courier cx neven fut): 46, 50, 53, 56, 59, 60, 62
Az en bringam:
meret: 59
szin: piros-fekete
fekek: mini V-fek
lecserelve: gumikopenyek
Miert ezt vettem?
En egy Gepida Alboin 200-as trekking bringarol valtottam Neuzer Courier Adventure-re es nem bentam meg. Szerettem volna egy bringat, ami konnyebb es gyorsabb. Azert kellett a konnyeb bringa, mert maga a Gepida kb 17 kg volt es neha csomagokkal egyutt kellett cipelnem emeletre illetve kicsit nehezkesek voltak neha a kigyorsitasok.
A Gepidan az attetelek sem voltak elegendoek nekem (48/38/28 x 14-28). Turazas kozben csomagokkal valo dombmaszas nehezkes volt, sot neha csomagok nelkul is.
Hol talalkoztam vele?
Anno a bikemag-on megjelent Courier CX-rol szolo cikk keltettel fel az erdeklodesem es a mozgasvilag.hu tesztnapon volt lehetosegem kiprobalni ezt a bringat viszonylag konnyu terepen: murva, kavicsos ut, gyokerek, godrok, dombok, lejtok, erdo es abszolut biztonsagosnak talaltam a bringat, pedig feltem attol, hogy koskormannyal hogyan fogok navigalni ilyen korulmenyek kozt. Eletemben masodszor ultem koskormanyos bringan, elotte fel oraval ultem eloszor, amikor egy Csepel bringat teszteltem.
Elonyok
Jelenleg kb 2500 km-t mentem a Neuzerrel es meg vagyok vele elegedve. Ezzel konnyebb tartani egy 30 feletti tempot, sot max sebessegben a 45 is megvolt.
A sulya kb 12 kg, kellett mar cipelnem (ld kesobb) es ez egy vallalhato suly. Konnyu terepen is jol kapaszkodik a 35-622-es gumiknak koszonhetoen (persze ez bordazattol fugg) es hosszabb, magasabb emelkedok megmaszasa is sokkal konnyebb mint a Gepidaval.
A trekking utan ez nagy valtas volt: koskormany, merev villa, mas ulespozicio, kemenyebb ules. A kormany teljesen jo, kenyelmes, hamar megszoktam.
Az ulespozicio is gyorsan megszokhato. Az ulest pedig kifejezetten szeretem. Igaz, hogy elsore kemenynek tunhet, de megis kenyelmes. Nem tori fel a fenekem, csak hosszabb turakon, de az a trekkingnel is hasonlo volt.
Hatranyok
A hianyossagai szamomra a rogzitesi pontok, amibol keves van. Elvileg ez egy gravel vagy ahhoz kozel allo bringa, de ennek ellenere a vazon keves rogzitesi pont van csomagtaroknak es hasonlo kiegeszitoknek.
A hatso csomagtarto csak adapterrel szerelheto fel (ld kepek), pedig az elodon, Courier, meg volt 1-1 rogzitesi pont a villan. Mivel tarcsafekes konzolokkal van felszerelve a vaz, bar nekem a V-fekes valtozat van, talan csak bilincses sarvedo felszerelese lehetseges. Nagyon szukos a hely a gumi es a vaz kozott, igy az is elegge leszukiti a felszerelheto sarvedoket.
A kormany meglehetosen vastag, igy en csak gumis csengot es elso lampat tudtam felszerelni.
En valami Mitas gumikkal kaptam, aminek a bordazata nagyon jo volt (kozepen gyemantmintas, a szelen butykos), de ezek egyaltalan nem defektalloak es viszonylag gyorsan kopnak. Gyorsan kaptam is vele defektet es igy volt lehetosegem a vallamon cipelni es tenyleg egesz vallalhato a sulya. a Gumikat lecsereltem, most mar defektalloak.
A felnikben egy nagyon enyhe (!) 8-as van, de ez nem zavaro, fekekkel nem surlodik, alig eszlelheto.
A gyari fekbetetek kicsit gyengek, nem fognak eleg erosen, de cserebe viszonylag lassan kopnak.
Az egyik villan nemreg keletkezett egy festekkopas (ld kepek).
Kicsit gagyi pedalt kaptam hozza, muanyag magos es mintha 1-2 csapagygolyo is hianyzott volna belole. Lehet, hogy ezt a bolt tette fel, mert azt hiszem alapbol pedal nelkul kinalja a gyar a bringat.
Osszesites:
Szerettem volna egy tobbcelu, gyors es konnyu bringat es meg is kaptam. Mivel nem csak munkabajarasra hanem hosszabb turakra is hasznalom igy nekem szuksegem van csomagtartora illetve sarvedore (ez meg nincs meg).
Ezekbol korlatozottabb a valasztek, de megoldhato, igy egy tenyleg jo altalanos felhasznalasu bringat lehet belole csinalni.
A magyar utakat jol birja, de a 35-os gumik azert elegge atadjak az uthibakat, igy nem art ballonosabb gumi ra. Eleg szeles a villa, boven lehet 35-osnel nagyobb gumit tenni.
Varosi kozlekedes, turazas, nem tul nehez terep.