2008 tavaszán vettem, mint első patentpedálomat. Az azóta eltelt 6 szezon során több mint 12 ezer kilométert teljesített hibátlanul. A felülete tényleg kopik, ami esztétikailag zavaró lehet, de a használati értékéből ez nem von le semmit. A gyár szerintem ezzel akarja rávenni az embereket, hogy hamar cserélják újra.
Én befelé álló lábfejő vagyok alapból, bár csak minimálisan, így a patentbeállítás miatt picit kopott a tengely műanyag borítása is. Ez a sok-sok kilométer alatt kb 1 mm-re tehető.
Sokan azt mondják, hogy a 2 Max-ot érdemesebb megvásárolni, mert tartósabb. Bár nekem nincs de ezt és a Maxot egymás mellé téve azt kell, hogy mondjam, hogy láb és stoplibeállítás függő. Én nagyon nyüstölnél a Max fémrészének széleit, amit másoknál láttam, hogy fel tud kunkorodni, vagy le is tud törni. Így maradok továbbra is a Classicoknál.
A pedál tengelye az egyik oldalon nagyon minimálisan már elkezdett kotyogni kb. fél vagy negyed miliméternyit mozog. Még nem lenne zavaró, de megérett a cserére. Összességében úgy gondolom, hogy a pedál tengelye kb. egyszerre kopik el a felülettel, így nincs sok előnye a Maxnak, legalábbis nem annyi, mint amennyit a felár jelent. A rögzítőfelület még mindig tökéletes csak a stoplikat némileg előbb koptatja el. Nekem 4 garnitúrát evett meg az évek alatt, úgy, hogy az utolsó a pedállal együtt még kipróbálsára, illetve 1-2 ezer kilométerre odaadom egy ismerősömnek.
Sajnos Mo.-n nem egészséges a kerékpárpiac az óuti szektorban ,így mindenkinek azt ajánlom nézzen külföldön pedált. Szállíttással együtt most sikerült 11 ezerért megvennem az utód Classic 2-t. Ugyanez itthon 18-19 ezer.