- 10 fokozatban állítható az oldás az egészen könnyen kivehetőtől a csattanósig
- Elég jó csapágyazása van, finoman fut, nem kotyog kb. 2000 km után sem, egy éve nyúzom, nem szedtem szét, sarat, téli latyakot is kapott
- Ütéseket jól bírja, a balos pedálról is lőttem egy képet, amivel, mint látható, sikerült szépet takarni, de ez működésén mit sem változtat :D
- Nagyobb tempójú (20km/h<) esésnél mindig kioldott
- Csavarok jó minőségűek, imbusszal is betekerhető a hajtókarba
- Messzebb van a csapágyazás a zárócsavartól, mint a PD-M540-ben, talán kevesebb dzsuva megy bele.
- Sár olyan szempontból nem tesz jót neki, hogy lényegesen nehezebb lesz a belépés
- Speckó kulcs kell a szétszedéséhez, ha jól láttam, a PD-M540-hez már nem Update2014.05.27. Azóta vettem egy ilyen célszerszámot, nem volt egy nagy tétel, egyszerű szétszedni, állítani a kónuszt.
- Volt már olyan eset, hogy kioldott, pedig nem kellett volna... gyökeres/sziklás erdőben óvatosan!
Shimano akcióban vettem cipővel együtt (SH-M087), úgy szerintem megérte, külön inkább vennék használt PD-M540-et. PD-M505-ről lebeszéltek, mert kevés lehet az a 2 csavar, ami a pedáltesthez rögzíti a dokkolót.
Ha nem feszíted állatmód elő a kioldást, akkor ez a "klasszikus" eldőlés simán kihagyható. Én 5-6 kattanásig állítom a csavarokat, így közepesen kopott stoplival kényelmesen használható. Viszont 1 év után mégiscsak sikerült eldőlni, Pilistetőre másztam turistaúton, éles visszafordítóban nem volt elég sebesség és hát na, eldőltem :D
Korábban bebújós klipszet használtam elég sokáig, sokkal merevebb kapcsolatot ad a csattos pedál.
Update2014.05.27. Egyszer azóta szétszedtem, mert kicsit szárazon futott és picit kotyogott az egyik, zsírral telenyomva, kónuszon kicsit húzva akár az új. Nem bonyolult szétszedni, de ha nem rág, akkor nem érdemes golyókig szétszedni.
Teljesítményorientált kerékpározáshoz, cc/am/hosszabb túra jellegű felhasználáshoz