Előtte egy PD-M520-as pedálom volt, az tulajdonképpen hibátlan volt a maga nemében, a +/- értékelés ahhoz képest megy most, mivel a mechanika megegyezik a PD-M530-nál, csak az alu pedáltest más
- Keret -mivel kiáll a síkjából a patent, ezért egyáltalán nem használható sima cipővel, sőt, spd cipővel sem jó rajta sokat ácsorogni. Akkor mégis mire jó? Ha olyan terepen mész, lejtőzöl, stb, ahol gyakran ki kell csatolnod, vissza kell lépned, és nem tudsz mindig pontosan bepatentolni, akkor biztonságosabb. Nem csúszik le a lábad, van mire rálépned, és az oldalsó recék azért elég jól meg tudnak tartani egy terep-spd cipőt. Kb. mint egy műanyag pedál egy sima cipőt... nem jó, de sokkal jobb, mintha nem lenne.
- szép megjelenés
- várhatóan ugyanolyan hosszú élettartam -az M520-ast 5 évig nyúztam, majd nyugodt lelkiismerettel adtam el egy ismerősnek.
- rugóállítás -pöpecül működik, én viszonylag puhán használom, de véletlenül még sosem oldott ki. Mondjuk 5 éve spd-zek, kiismertem már a rendszert.
- keret -kb. plusz 100 g tömeg az M520-ashoz képest, azon kívül sokkal könnyebben felakad. Érdekes módon nem is szélesebb, nem is vastagabb mint az 520 (hiszen a patent a legvastagabb része), a keretet mégis könnyebb felakasztani, bár még mindig jobb, mint egy platform. És szintén a keret miatt rosszabb a tisztulás, érzékenyebb a sárra, de még ígyis elég jó, mivel a keret és a mechanika közt elég nagy hely van.
- karcolódik -praktikusabb lenne valami anyagában színezett dolgot rakni a pedál végére, nem festett alumíniumot, a féléves pedál már csapnivalóan néz ki
Mindent összevetve bevált a Shimano PD-M530, és nem igen cserélném el másra. Full XT-s a bringám, de pont 10ezerrel lett volna több az XT pedál, mint az M530 (SLX). Ennyit nekem nem ér egy felirat. Nem mentem még magasabb kategóriás pedállal, de nem érzem szükségét ennél jobbnak.
/nem sima XC-s stílusban használtam, inkább AM túrázást mondanék, sok-sok örömködős lejtőzéssel, csak ilyen opció nem volt/
- durvább XC, AM, Enduro felhasználásra, ha nem akarod összetörni magad, de bevállalod a pedálkötés hátrányait egy platform pedállal szemben, cserébe az előnyeiért (síkon és felfelé jobb, lefelé, technikás terepen néha inkább hátráltat, de ezt részben mellőzi a keret)
- kezdő spd-seknek, városba, terepre ügyetlenkedni
Normál cipővel való használatra semmiképpen sem.