Acor APD 2601 pedál

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 4.000 Ft

HASONLÓ pedál TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elnyűhetetlennek látszik. Karbantartást gyakorlatilag nem igényel.

Hátrány

A pedáltest külső lemezének hajtókar felé eső vége hozzáérhet a hajtókarhoz. Úgy hiszem, ez inkább csak a szabványok ajánlásaihoz nem pontosan igazodó, olcsóbb hajtókarok esetében fordul elő. Könnyen orvosolható hiba, csupán egy-két milliméterről van szó, de különösen bosszantó, ha nem vagyunk rá felkészülve.

Tapasztalat

Előző bicajom gyárilag szerelt, csapnivaló műanyag pedáljának kiváltása okán tettem szert rá. Immár a második gépen szolgál, és 12 000 km után is nagyjából úgy fut, mint új korában. Simán forog, nem ad hangot; a csapágyak nem szorulnak, nem is kotyognak. Festése (az enyém fekete színű) csupán a taposó felület fogainak koronájánál kopott le. Néhányszor már földet is ért, de a pedáltengely nem görbült el, csupán a pedáltest alumínium lemezeiből horzsolódott le némi anyag. Meggyőződésem: ha olyan szerencsétlenül esik a bringa, hogy ez a pedál használhatatlanná válik, akkor kisebb vagy nagyobb mértékben a gép is összetörik. Por, eső és sár nem ártanak neki, a téli sós lé azonban nyomot hagy rajta. A dupla fogazott lemezek valójában nem a tapadást növelik – ahhoz elegendő (vagy talán jobb) lenne egy lemez is –, hanem a lábbelit kímélik. Azért is választottam ezt a típust, mert korábbi pedáljaim csúnyán megrágták a cipőimet. Ennél a pedálnál a cipőtalp elhasználódása elviselhető mértékű. A nagyobb felület miatt kevésbé kopik a lemezek anyaga is, ez azonban itt aligha számít: nyilván előbb fog tönkremenni a csapágyazás, mintsem a lemezek látványosan elhasználódnának.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-05-31, 18:24)

A 14000. km táján a csapágyak már kotyogtak, nem lehetett halogatni a karbantartást. Attól tartottam, hogy ez is amolyan egyszer használatos szerkezet, szétszedhetetlen és javíthatatlan, de szerencsére nem így van. A keretek leszedése után hozzá lehet férni a tengelyhez. A kereteket szorító imbuszcsavarokat eredetileg piros színű menetrögzítő ragacs tartotta a helyén. Egyik-másik csavarnál a csiriz időközben porrá omlott, a csavar pedig kissé kilazult. Ezután erre majd figyelnem kell, hogy ne veszítsem el a csavarokat. A műanyag porvédő sapka kis csavarhúzóval kiemelhető a helyéről, mégpedig sérülés nélkül. A kónuszhoz tizenötös, az ellenanyához tizenkettes dugókulcs szükséges. Az elfordulás ellen védő alátét két oldalt lemart tengelyvéghez illeszkedik.

A külső oldal csapágyát teljesen tisztának találtam, nem úgy a belső, hajtókar felé eső csapágyat. Mivel ott nincs tökéletes porvédelem, a zsír felvett némi koszt, de leginkább a pedáltengely, illetve a kónusz lecsiszolt festésétől feketedett meg. A gyártó a csapágyzsírnál sűrűbb, jobb tömítőképességű kenőanyagot használt. A csészék, a kónuszok felülete sértetlen, a golyópályán nincs bemaródás stb. A golyók épek. (Megszállott bringás az ilyen látványért még a másik, paradicsomi életéből is áldozna, csakhogy részese legyen.) Tisztogatás és zsírozás (MOL Liton LTA 3EP) után következett az összeszerelés és beállítás. Ez elég hosszadalmas munka, mármint a tökéletes (szorulás- és kotyogásmentes) rögzítés. Kicsit szorosabbra állítottam a kónuszt, mint szükséges lett volna (nem valamiféle szabály, hanem inkább „érzés” szerint), néhány tucat kilométer után aztán nagyjából annyit lazult, amennyi kell a finom gördüléshez.

Ami a pedál várható élettartamát illeti, úgy hiszem, 4000–8000 kilométert még gurulok vele, ha nem történik valami katasztrófa. Ez bizony répaföldet érő szerkezet.

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Hosszú élettartamra és megbízhatóságra áhítozó bicajosoknak. Úgy tudom, a gyártó elsősorban BMX-hez ajánlja, de bátran mondhatom, terepen is megállja a helyét. Túrázó és városi harcosok szintén jól járnak vele, ha nem sajnálják a befektetést.

Ennyiért vettem
3800
Csatolt képek
Acor APD 2601  2010 pedál
Fogazott a pedál...
Acor APD 2601  2010 pedál
Sárga a prizma rajta
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
tengely:

Cr-Mo acél


 
pedáltest anyaga:

alu


 
csapágyazás:

kónuszos


 
prizma:

nincs, de szerelhető rá


 
színválaszték:

titánszürke


 
tömeg (g/pár):

454


Acor logó

Acor márka bemutatás

„Ha megadatott, hogy egy Acor alkatrésszel felszerelkezve fald a kilómétereket, akkor tudod, hogy milyen a vadabbik oldalon tekerni. Attól pillanattól, hogy megmarkolod a kormányt, és izomból rátaposol a pedálra, tudod, hogy egy misztikus átalakulás veszi kezdetét. Arra eszmélsz, hogy széttárod a szárnyaid, sőt, patákat és uszonyokat növesztesz, sőt, egy új személyiséget veszel fel! Légy szarka, grizzly, vagy egy bengáli, a természet összes csodája téged szólít. Ne habozz tovább. Szárnyalj az Acorral a vad kék végtelenbe.

Az Acor csapata 1990 óta dolgozik azon, hogy ezt az élményt megteremtse a vásárlóinak. A cég világszintű forgalmazói hálózattal rendelkezik, és termékeinek megalkotásakor a CNC megmunkálást is beveti. Olyan magas minőségű anyagokkal dolgozik, mint az alumínium vagy a titán, mely utóbbival kevés márka büszkélkedhet.

Bár felénk kevésbé ismert, az Acor kerékpár vázakat is gyárt, akár titániumból is. Ezen kívül számtalan alkatrész, kiegészítő és tartozék alkotja a cég kínálatát, többek között kerékagyak, fékrendszerek, szerszámok, ruházati kiegészítők, nyergek, kormány-szettek.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Acor APD 2601 termékkel kapcsolatban: