Bikefun Bell Air 4 pumpa

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.11.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ pumpa TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Anyaga, méretezése, kivitele megfelelő. Kicsi és könnyű. Alkalomszerű használat esetén hosszú életű. Egyutas pumpa, és a dugattyúszár nem teleszkópos (egyszerűbb, megbízhatóbb szerkezet, és dolgozni is kényelmesebb vele).

Hátrány

A neve megtévesztő, a pumpatest ugyanis színtiszta műanyag; az alumínium cső pusztán erősítés. Kicsi a henger lökettérfogata. Nincs rajta nyomásmérő. Kibírja az ígért 8 barnyi nyomást, ennek a fele azonban, ha fújni kell, éppen elég neki is, meg nekünk is. Ha valaki mindkét szeleptípushoz használja, forgatnia kell a fejben levő illesztőt.

Tapasztalat

Szinte egy az egyben ugyanaz, mint a Spyral Basic Alu, a Spyral Start 11 Alu, illetve a Zoggie teleszkópos minipumpa, de a dugattyúszára nem teleszkópos, és ezért 500–1000 pénzzel olcsóbb. Mellesleg az említett modelleknek is megjelennek néha a piacon teleszkóp nélküli változatai.

Kihajtható, műanyag markolata elég jól igazodik a kézhez, és még arra is ügyeltek, hogy ne csípje be az ember ujjait. Lehetne persze kényelmesebb (én meg lehetnék igénytelenebb), ugyanis töri kissé az ujjaimat. Részben gumiszerű műanyaggal van bevonva, ezért nemigen csúszkál, de különben is biztosan áll a kezemben. Zárt állapotban a hengerbe fogódzik, és nem engedi kicsúszni a dugattyút.

A dugattyúszár műanyag cső, szerencsére erős, a célnak megfelel. A dugattyú szintén műanyag (hányszor kell még ezt a szót leírnom, atyaég). A gumiszerű műanyag tömítéssel együtt oldhatatlan kötés rögzíti a szárhoz, következésképpen a tömítés nem cserélhető.

A pumpatest valódi műanyag, de a hengert kívülről festett alumínium cső erősíti. Ezzel az öszvér megoldással leegyszerűsítették a gyártást és a szerelést. A 6063 T6 ötvözet olyan erős (szakítószilárdsága 207 MPa = 2070 bar), hogy önmagában is megállta volna a helyét. Ezzel talán egy kicsit túllőttek a célon. Erősítésként gyengébb anyag is megtette volna.

A szelepházhoz csatlakoztatható fej fordítós illesztést tartalmaz, ilyenformán pumpálhatunk autó- és Presta szelepes tömlőt egyaránt. Az illesztés és a szelepház összeszorításáról kallantyúval működtethető szerkezet gondoskodik. Ez olyan jól teszi a dolgát, hogy kifújás a fejnél – a fel- és leszerelést kivéve – szinte egyáltalán nincs. A fej nyílását gumiszerű műanyagból készült fedél védi. A fedelet a házhoz rögzítő vékonyka „farok” sebezhető.

Tartozékként jár hozzá kulacstartó alá szerelhető műanyag foglalat, tépőzáras rögzítő, és két kani csavar. A foglalat (kipróbáltam, de nem használom) valószínűleg nem minden kulacstartóval fér össze. Rendesen van kivitelezve, anyaga megfelelő, rugalmas, éppen a megfelelő erővel tartja a pumpát. A tépőzár ráadás: lerúgás és hasonló balesetek ellen véd. Nekem nem tetszik az ilyesfajta rögzítés. Zavar, hogy a foglalat és a benne ücsörgő légsűrítő valamelyest kilóg a váz síkjából, ezért inkább váztáskában hordom a pumpámat.

Hosszúsága 22 cm; a henger külső átmérője 2,54 cm. Súlya 120 gramm (a tartozékokkal 140 gramm).

Szépen, kényelmesen kell vele dolgozni, hosszú percekig ugyanazokat a mozdulatokat ismételni. Mivel nem kétutas, és a dugattyúszár nem is teleszkópos, egy lökésre csak kis mennyiségű levegőt szállít. (Tudatosan választottam ezt a modellt. Nekem a kétutas, illetve teleszkópos pumpák nem váltak be. Jóval kényelmesebben, ha nem is olyan hatékonyan lehet ezzel a típussal munkálkodni.) Viszonylag könnyű vele 2–2,5 bar nyomást elérni, ennél többet viszont mind nehezebb és nehezebb, a nyomás növekedésével egyre kevesebb levegő jut a tömlőbe. Az erősítő fémcső végül is hasznos, mert megakadályozza a műanyag henger tágulását, csökkentve ezzel a veszteségeket. Az általam kedvelt nyomás (4,5 bar) elérhető ezzel a pumpával, de csak lassan és komoly erőfeszítéssel.

Ha csak vészhelyzetben kerül elő, több évig is szolgálhat, a rendszeres használat azonban előrevetíti korai elhalálozását. A dugattyút (esetleg a markolat és a kallantyú csapját is) időnként kenni kell, egyebet nem igényel.

Erre ajánlom

Lehet rendszeresen is ezzel pumpálni a tömlőket, de nem erre találták ki. Szükséghelyzetekre viszont nagyon is alkalmatos eszköz. Nagy nyomású belsőkhöz nem ajánlom, mivel nemigen tud 4–5 barnál többet fújni. Hogy pontosabb legyek, előbb fogy el a bringás ereje és türelme, mintsem a végső, 8 bar körüli nyomást elérné. Lapos guminál jobb a félkemény is elvén azonban mindenkinek jól jöhet.

Ennyiért vettem
2000
Csatolt képek
Bikefun Bell Air 4  2010 pumpa
Kézi fújtató
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
pumpatest anyaga:

Alumínium


 
szeleptípus:
  • Autó

  • Presta


 
duálfejes:

Igen


 
további információk:
  • Plasztik tartókonzol

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bikefun Bell Air 4 termékkel kapcsolatban: