Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő sárvédő

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 3.800 Ft

HASONLÓ sárvédő TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

macskako avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól néz ki.

A sárvédő könnyű.

Szerintem elég jól felfogja a vizet.

Hátrány

A rögzÍtő fülek vacak anyagból vannak és törnek. Csak úgy, hidegben, minden különösebb drasztikus hatás nélkül eltörik. 

A pálcákat neked kell méretre vágnod.

A pálcák acélból vannak. Nehéz és hajlik. Alu jobb lenne.

Csavar nem volt a kitben. Ezen most miért kell spórolni? Van akinek ez nem kis bosszúságot okoz, közben kb 100Ft lenne.

 

Tapasztalat

Szerintem nagyjából ugyanazt a két verziót árulják több márkanév alatt is. Én Orion névvel azt vettem, amelyiknek műanyag fülei vannak, ezeket kell rápattintani a sárvédőre, a pálcát pedig beledugni. Csak beledugni, nem szorÍtja semmi. Működik, de nem a legjobb megoldás. Néha kicsit kicsúszik. És akkor már nem is középen áll. Kis ragasztó megoldja.

Amikor feltettem a bringára, nagyon tetszett, mert tényleg jól néz ki. Azonban alig egy évvel később, elkezdtek letöredezni a műanyag fülek. Ez az Achilles sarka a cuccnak. A műnyag minőségével és egy ponton a vastagságával van gond.  Nem estem vele, nem ütötte meg semmi sem a sárvédőt, egyszerűen csak a közlekedés okozta mozgástól elfáradt a műanyag és eltört.

Van egy másik fajtája, aminél nincsenek műanyag pöckök, hanem a pálca U alakban van meghajlÍtva és csavarral rögzÍtve a sárvédőhöz. Kevésbé szebb, de talán az jobb megoldás lehet.

Egyelőre ragasztgatom a pöcköket, de előbb-utóbb ki kell találnom egy másik rögzÍtási módot. 

 

Erre ajánlom

Városba rohangálni, de tulajdonképpen csak akkor ajánlom, ha van kedved vele barkácsolni. Már az elején és később is szükséges. Plusz ne felejts el csavarokat is venni, mert azt nem adnak.

De 3000Ft-ért jól mutat. Mondjuk láttam máshol sokkal drágábban is.

Ennyiért vettem
3000
Szerinted hasznos?

decorempire avatar
137 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A sárfelverődéstől megvéd,nem mozog el jobbra-balra
  • Ha szakember végzi,beállítása egyszerű
  • A rögzítése tartós
  • Nem próbáltam még le-felszerelni, de nem hiszem hogy túl bonyolúlt lenne
  • Csomagtartóval együtt használom,így az is tart rajta valamit,de zörgést még nem hallottam rázós úton sem
Hátrány
  • Nem tapasztaltam hátrányt
Tapasztalat

Kerékpárral együtt kaptam, és nagyon meg vagyok vele elégedve

Erre ajánlom
  • Város
  • Lazább túra
Ennyiért vettem
Kerékpárral kaptam
Csatolt képek
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2011 sárvédő
1.
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2011 sárvédő
2.
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2011 sárvédő
3.
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gentleman007 avatar
67 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Trekking bringán használom, ahhoz képest hogy műanyag, elég jól bírja
  • felszerelésével nem volt különösebb probléma, kivéve, hogy az első váltó miatt kellett egy lyukat vágni (de ez a bringa hibája)
  • stabilan áll, nem zörög az MTB Alu-Plasztik sárvédő, pedig Budapest útjai nem a legsimábbak
Hátrány
  • nagyobb esőben, vizes úton nem nyújt 100% os védelmet, főleg nagyobb sebességnél
Erre ajánlom

városi használatra

Csatolt képek
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő sárvédő
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Amíg egyben van, elfogadható védelmet ez a Bikefun sárvédő nyújt kb 20 km/h-ig
Hátrány

Felszerelése szopás

  • flexelni kell a pálcákból
  • az enyémnél rá kell pattintani a sárvédő-pálca összefogó füleket. Ezt ha egyzser rápattintottad, nem bontható, nem állítható, tehát nem tudom pl. a másik bringámra átpakolni, vagy vastagabb gumira ráállítani a slick után -.-
  • ezen pöckök hajszálvékony műanyagből vannak, a téli üzemben az összesen 8-ból 5 !!! eltört. Szimplán bringatároló, meg ilyenek, nem ütöttem, vágtam. Nomeg lássuk be -10 fokban a bringatárolókban sincs tömeg. Szimplán gyenge az anyag.

20 felett hátul kb. elegendő védelmet nyújt, elöl a leffentyű hiányzik, meg a kerék elölre kiviszi a vizet, sarat, ami a fejcső magasságában mindent (pl. téged) összefröcsköl a szembeszéltől, de ez nem a sárvédő hibája. Bár esetleg lehetne jóval hosszabb előre a sárvédő.

Tapasztalat

Ez a sárvédő+ lábszárat fedő kamásli, és viszonylag tisztán meg lehet úszni a legnagyobb latyakot is, akár 25-30as közlekedővel (értelemszerűen ezt nem latyakban, csak vizes úton mondjuk). De ez már necces, valódi védelmet max. 20ig nyújt.

 

A fos minőség és a bonyolult felszerelés mellé odaeresztett ehhez képest elég bátor árcimke miatt az ár érték 1-es és nem több.

Erre ajánlom

Karácsonyi ajándékkeretet kimeríteni. De inkább csapj hozzá és vegyél valami rendeset. De legalábbis ne az ilye rögzítésű verziót (érdekes a régi jó volt).

Ennyiért vettem
2500 kis kedvezménnyel
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, rugalmas, rozsdamentes, meglehetősen időtálló ez a Bikefun sárvédő. Megvéd a por, a víz, a sár és az apró kavicsok jó részétől. Ötféle szín, minta közül lehet válogatni: négy esetben az ezüst, a fekete, illetve a szénfekete szín fordul elő különböző párosításban, az ötödik változat egyszínű, fémesen csillogó.

Hátrány

I. A tervezés hiányosságaiból adódó fogyatékosságok. Ezeket némi odafigyeléssel ki lehetett volna küszöbölni.

Az első sárvédőn nincs sárfogó. A hátulsó sárvédőn alkalmazott forma ide nem lett volna jó, másfélét gyártani pedig nyilván nem akartak. Ámbár lehet, hogy kisebb vázméretnél gondot okozna bármilyen sárfogó, mert esetleg beleütközne a bicajos lábfeje.

Oldalirányú kilengésnél a rögzítés bizonyos elemei (a műanyag fülek) a gumiköpenyhez súrlódnak.

A pálcák anyaga a téli sós lére érzékeny.

II. A kerékpár jellemzőiből, használatából adódó, megkerülhetetlen akadályok. Bizonyos előnyökért cserébe ezeket a hátrányokat el kell fogadni, illetve el lehet viselni.

Furcsán mutat egy terepjárón. – Még ennél is furcsábban mutat a bringás varacskos disznóként, földimalacként, dagonyázó orrszarvúként.

Meg kell gondolni, sáros terepre lehajtsunk-e vele. – Ha teleragad sárral, meg lehet tisztítani.

Szélessége mindössze 58 mm széles ez az Alu-Plasztik sárvédő. – Akkor kell (valószínűleg) más megoldás után nézni, ha a gumiköpenyeink 2,10 hüvelyknél szélesebbek.

Amikor elöl a legkisebb lánctányérra váltunk, az első váltó láncterelője hozzáérhet (rendszerint hozzá is ér) a hátulsó sárvédőhöz. – Olyan vékony és rugalmas a sárvédő lemeze, hogy ez semmi gondot nem okoz.

Tapasztalat

Sárvédők felszerelése terepjáró bringa esetében rendszerint akkor kerül szóba, ha esős időben is rendszeresen gurulni akarunk. Pálcás sárvédőt mindenekelőtt túrázásra és városi használatra szánt gépre érdemes és lehet szerelni. Általában éppen az ilyen célra épített (cross-trekking) vázakon vannak meg a felszereléshez szükséges rögzítő elemek, furatok.

Az ilyen, egyszerűen le nem szerelhető, köpenyekhez simuló sárvédők terepen komoly gondot okozhatnak. A sár, leginkább egy bizonyos állagú, tésztaszerűen ragadós fajta, eltömítheti a gumiköpeny és a sárvédő közötti viszonylag keskeny rést. Magam is tapasztaltam ezt a kellemetlen mellékhatást: sáros földutakon stb. lépten-nyomon tisztogatni kell a gépet.

Felszerelése nem ördöngösség, de kell hozzá némi érzék és ügyesség. Az elülső sárvédő pálcáját a tövénél meg kellett hajlítanom, különben a villa külső szára miatt nem tudtam volna rögzíteni. Hátul pedig a csomagtartó okozott némi bonyodalmat. Ismerve a vázak és egyéb alkatrészek sokféleségét, szerelésnél a legkülönbözőbb akadályokkal kell számolnunk.

A szükséges csavarokat és alátéteket nekünk kell beszerezni. (Ne feledjük, hogy modern járgányhoz imbuszkulccsal oldható csavar való!) Nem árt többféle hosszúságú csavarral, különböző alátétekkel készülni, mert nehéz előre megjósolni, melyik lesz éppen megfelelő. Ha a csavar a kelleténél rövidebb, könnyen megszakíthatjuk a menetet, ha pedig túl hosszú, a kiálló rész okozhat galibát. Nálam például a hátulsó sárvédő pálcáját rögzítő csavarok, pontosabban csak a hajtás felőli, veszélyeztették a fogaskoszorút, illetve a láncot. Végül csak megfelelő alátéttel tudtam megoldani a rögzítést. A lerázódás ellen, ahol kell, használjunk rugós vagy fogazott alátétet is, különben elveszíthetjük a csavarokat.

A sárvédők megfelelő módon védenek a por, a víz, a sár és az apró kavicsok ellen, a menetsebesség e tekintetben nem sokat számít. Ellenben az első kerék a hajtócsapágyház környékére és a lábfejemre is szórja katyvaszt, mivel az első sárvédő végén nincs sárfogó.

A rendszer gyenge pontja a pálcák rögzítésénél keresendő. A bűnös a kengyel, illetve a műanyag fülek, amivel a pálcák a sárvédők lemezéhez kapcsolódnak. Oldalirányú kilengésnél a fülek, némi reszelő hang kíséretében, hozzáérnek a gumiköpenyhez. Az első sárvédő vége kisebb mértékben rezeg, jobbára csak akkor, ha egyik kezemmel elengedem a kormányrudat, ellenben a hátulsó sárvédő vége hajlamosabb kilengeni (bizonyos sebességnél előszeretettel teszi). Nem csoda, hiszen lényegesen hosszabb, és kevésbé szilárdan van megtámasztva. A rezgés elkerülhetetlen, de ha valamivel szélesebbre veszik a kengyelt, és így a fülek távolabb kerülnek a gumitól, a súrlódást jó eséllyel el lehetett volna kerülni. Ez tehát egyértelműen a tervezés hibája. Szerencsére a fülek kopása jelentéktelen, és a gumiköpenyeken sem venni észre az igénybevételt. Még egy eset van, amikor a sárvédők csörögnek, zörögnek, nevezetesen, amikor a gumiköpeny által felkapott és kipenderített kavicsok hozzájuk csapódnak. Kárt, szerencsére, ezek a kövecskék eddig még nem tettek.

Volt már tisztán fémből, illetve műanyagból készült sárvédőm is, de egyikkel sem voltam ennyire elégedett, mint ezzel az alumíniumból és műanyagból készült típussal. Szinte papírvékony ez a Bikefun sárvédő, mégis nagyon ellenálló, rugalmas és könnyű. Éppen ezért különösen bosszantó, hogy a pálcák rögzítése nem sikerült tökéletesre.

Erre ajánlom

Terepjáró bicajokhoz, ha elsősorban túrázásra és városi használatra szánjuk őket.

Ennyiért vettem
2900
Csatolt képek
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2010 sárvédő
Első sárvédő
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2010 sárvédő
Felfüggesztése
Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő  2010 sárvédő
Így hajlítok én...
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Alumínium - plasztik


Méretek

 
szélesség (mm):

58


Kerék

 
kerékméret:

26"


 
színválaszték:
  • Ezüst-karbon
  • Fekete-karbon
  • Króm
  • Fekete
  • Ezüst

 
további információk:

Első+hátsó


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bikefun MTB Alu-Plasztik sárvédő termékkel kapcsolatban: