- Olcsó és szinte mindenhol beszerezhető
- Nagyrészt megvéd a sárfelverődéstől
- Kb. 2 év alatt leamortizálódik, elsőként a pálca rögzítési pontoknál kezd el az anyaga rozsdásodni, majd kiszakad
- 100%-os sárvédelmet ez sem jelent
- Rosszabb úton hajlamos kissé rezegni, zörögni (bármilyen jól is van rögzítve) - ez a nyári gumimnál (CST C1384 - 1.4-es szélesség) nem okoz gondot, de a télinél (Kenda Bear Trac - 1.95-ös) már néha hozzáverődik az első sárvédő a gumi széléhez.
- A kis horganyzott, ráhajlítós acéllemeznek, amivel a támvillahídhoz rögzül, kb. pár hónap az élettartama.
Schwinn Csepel Rangeremre vettem ezt a fém sárvédőt, főleg az őszi-téli-tavaszi időszakban van fent, amikor kell a védelem a felcsapódó víz/sár/latyak ellen. Olcsó és könnyen beszerezhető alkatrész, a felszerelés max. 15-20 percet vesz igénybe. Jó szolgálatot tesz, de nem kimondottan tartós, főleg a téli használat adja fel neki a leckét: a sós latyak hamar kikezdi, leghamarabb a pálcák rögzítési pontjainál kezd el rohadni, majd itt anyagában ki is szakad rázkódás hatására. Ez két db nagyobb alátéttel javítható ideiglenesen, esetleg új furat készítésével. Másik gyenge pontja a támvillahídnál lévő kis horganyzott rögzítőfül, ami a rázkódástól elfárad és eltörik.
Én személy szerint valószínűleg valamilyen gyorsrögzítős műanyag sárvédőt fogok venni legközelebb, amit egy pillanat alatt fel-le lehet szerelni ha szükséges, és nem árt neki a téli latyak sem.
Sár/víz felverődés elleni védelemre, nem túl széles külsőkhöz (max. 1.75). Főként olyan kerékpárosoknak, akik télen nem, vagy csak keveset mennek a hóban/latyakban.